Kacperek12 Napisano 12 Sierpnia 2019 Napisano 12 Sierpnia 2019 Witam. Mam problem z permanętną furią zapadkową, zapadki żużyły się 2 miesiące i zaczęły przeskakiwać i co jest tego przyczyną??? Myślę nad wymianą pierścienia zębatego(jest wkręcany i ma 37T ), zabadek i sprężynki zapadek tylko, że nie da się tego nigdzie kupić a od novateca są 27T więc powinień być mocniejszy? Piasta sunringle radium
Kacperek12 Napisano 12 Sierpnia 2019 Autor Napisano 12 Sierpnia 2019 U mnie się s ciągu tych 2 miesięcy mocno zaokrągliły. Smar niby w czym by pomógł?
Kacperek12 Napisano 12 Sierpnia 2019 Autor Napisano 12 Sierpnia 2019 Ale zapadki się zalepiają i przeskakują.
Kacperek12 Napisano 12 Sierpnia 2019 Autor Napisano 12 Sierpnia 2019 Ale zapadki się zalepiają i przeskakują.
uzurpator Napisano 12 Sierpnia 2019 Napisano 12 Sierpnia 2019 Kacper ma nowy problem, który ma tylko on. Szok. Wyczyść wszystko - najlepiej myją ultradzwiękową, kropla oleju na każdą zapadkę. Zapadki i pierścienie są hartowane na ~50+ hrc. Potrzeba ciut więcej niż "2 miesiące" aby to zużyć.
Kacperek12 Napisano 12 Sierpnia 2019 Autor Napisano 12 Sierpnia 2019 No zużyły się w dwa miesiące. Zapadki zaokrąglone, pierścień też zdewastowany. Kiedyś były wolnobiegi i był spokój to teraz zrobiły kasety z dziadowskimi zapadkami.
Kacperek12 Napisano 12 Sierpnia 2019 Autor Napisano 12 Sierpnia 2019 A co wysłać ci zdjęcia? Fakt faktem przeskakuje czyli się żużyło. Zapadki się żużyły w dwa miesiące po w czerwcu wymieniałem a pierścień mógł być już wcześniej podjechany bo kupiłem używane koło tanio i ono miało zmielone zapadki bo ośka z amelinium pekła na pół i gościu nie umiał dokręcić to wymieniłem i 2 miesiące chodziło.
abdesign Napisano 12 Sierpnia 2019 Napisano 12 Sierpnia 2019 Tak dla przypomnienia bo nie każdy ogarnia czytanie wątków symultanicznie... Z jakich to części nieprzewidzianych do współpracy ze sobą i jakich różnych producentów składa się to coś co nazywasz "piastą"? W dniu 6.08.2019 o 15:45, Kacperek12 napisał: Nie bo to do piasty sunringle radium am. Zapatki od novateca pasują ale szybko się zaokrąglają (może to przez pękniętą ośkę i luz na łożyskach bębenkach,ośke wymieniłem na dorabianą, łożyska bębenka też) i teraz muszę wymienić zapadki ze najlepiej sprężynkę, a od dt swissa sprężynka tak samo wygląda, bo od novateca sprężynka nie pasuje bo nie ma tego dzioba.
Kacperek12 Napisano 12 Sierpnia 2019 Autor Napisano 12 Sierpnia 2019 Piasta Sunringle Radium i 3 zapadki novateca.
Garlock Napisano 12 Sierpnia 2019 Napisano 12 Sierpnia 2019 To jest dokładnie to co napisał @abdesign Kupiłeś koło z rozchrumkaną piastą i próbujesz je reanimować. Słuszne to i chwalebne. Oryginalne części są nieosiagalne, więc probujesz je podmienić na coś dostępnego (Novatec, DT Swiss). I niespecjalnie to działa. Może części Novateca jednak nie są takie same, a może reszta piasty już jest tak rozwalona, że nie da się jej zmusić do pracy. Możesz dalej próbować podmieniać różne drobne części, może w końcu zadziala. Ja bym zrobił inaczej. Skoro uwazasz, że zapadki od Novateca pasują (choć sprężyna już nie) to może spróbuj dopasować kompletny bębenek od Novateca. Jesli to ci się uda, to będziesz miał sprawną piastę. O trwałosci bębenka takiej jaką daje Novatec, czyli akceptowalnej. W przeciwnym wypadku możesz spędzić następny rok na podmienianiu elementów i pisaniu postów a i tak nic z tego pozytywnego nie wyniknie.
Kacperek12 Napisano 12 Sierpnia 2019 Autor Napisano 12 Sierpnia 2019 Tylko mam problem jak wywalić ten pierścień zębaty ,bo nie wiem czy jest gwintowany czy wciskany? Garlock Muszę wymienić zapadki, pierścień zębaty i sprężynkę. Pierścień od Novateca z zębatkami Novatec powinień chodzić. W sumie dobrze mówisz by kupić bębenek od Novateca to i spręzynka od Novateca będzie pasować. Novatec robi bębenki stalowe? Łożyska są dobre ośka też po wymieniłem na stalową.
uzurpator Napisano 12 Sierpnia 2019 Napisano 12 Sierpnia 2019 Co jest tańsze: [__] Pudrowanie trupa [__] Kupno nowego koła [__] Kupno samej piasty i przeplot
Garlock Napisano 12 Sierpnia 2019 Napisano 12 Sierpnia 2019 Teraz, Kacperek12 napisał: Pierścień od Novateca z zębatkami Novatec powinień chodzić. Tak, ale pierscień od Novateca może nie dać się wkręcić w korpus który masz (o ile w ogóle jest wkręcany). Te gwinty nie są normalizowane. Może być inna średnica i skok. I czym wykręcisz/wkręcisz ten pierscień? Tam chyba potrzebne jest jakieś specjalne narzędzie.
Kacperek12 Napisano 12 Sierpnia 2019 Autor Napisano 12 Sierpnia 2019 Teraz, uzurpator napisał: Co jest tańsze: [__] Pudrowanie trupa [__] Kupno nowego koła [__] Kupno samej piasty i przeplot Koło kosztowało 100zł więc kupno samej piasty i przeplot się nie opłaca, choć koło jest proste. Kupno nowego koło, jak bym już kupował to jakieś porządne. GARLOCK Średnica wewnętrzna i zewnętrzna się zgadza. Czym odkręcić właśnie nie wiem. Dokręcić to nie problem bo się sama dokręci w czasie jazdy.
Janu_sz Napisano 12 Sierpnia 2019 Napisano 12 Sierpnia 2019 54 minuty temu, uzurpator napisał: Kacper ma nowy problem, który ma tylko on. Szok. Wyczyść wszystko - najlepiej myją ultradzwiękową, kropla oleju na każdą zapadkę. Zapadki i pierścienie są hartowane na ~50+ hrc. Potrzeba ciut więcej niż "2 miesiące" aby to zużyć. A jeszcze chyba wczoraj sam polecał zapadki smarować w innym temacie. Przecież to jest obłęd, co gość wyrabia.
uzurpator Napisano 12 Sierpnia 2019 Napisano 12 Sierpnia 2019 Do odkręcenia potrzeba specjalnego narzędzia wyglądającego ciut jak takie do suportu. Specyficznego dla każdego producenta i, często gęsto, piasty.
Kacperek12 Napisano 12 Sierpnia 2019 Autor Napisano 12 Sierpnia 2019 Teraz, Janu_sz napisał: A jeszcze chyba wczoraj sam polecał zapadki smarować w innym temacie. Przecież to jest obłęd, co gość wyrabia. Mówiłem chyba by dużo nie smarować bo się zalepią i będą przeskakiwać. Smaru nie ładuj bo zapadki się zalepią i będą przeskakiwać. Uzurpator a siłowo nie pujdzie?
Janu_sz Napisano 12 Sierpnia 2019 Napisano 12 Sierpnia 2019 Tak, wczoraj pisałeś, aby posmarował, a dzisiaj pytasz co smarowanie zapadek daje. Ty "chyba" sam siebie nie rozumiesz i swoich wpisów.
uzurpator Napisano 12 Sierpnia 2019 Napisano 12 Sierpnia 2019 Nie "pujdzie" - masz tam do czynienia z drobnozwojowym gwintem o dużej średnicy dokręcanym potężnymi momentami. Bez narzędzia tego nie ruszysz.
Kacperek12 Napisano 12 Sierpnia 2019 Autor Napisano 12 Sierpnia 2019 Teraz, Janu_sz napisał: Tak, wczoraj pisałeś, aby posmarował, a dzisiaj pytasz co smarowanie zapadek daje. Ty "chyba" sam siebie nie rozumiesz i swoich wpisów. No przecież pisałem by nie smarował. ,,Smaru nie ładuj bo zapadki się zalepią i będą przeskakiwać. ,, Uzurpator nie wiem czy tam jest wkręcane czy wciskane. Przecinakiem,młotkiem,łomem nie pujdzie?
Garlock Napisano 12 Sierpnia 2019 Napisano 12 Sierpnia 2019 Teraz, uzurpator napisał: Nie "pujdzie" - masz tam do czynienia z drobnozwojowym gwintem o dużej średnicy dokręcanym potężnymi momentami I na dodatek wkręcane na klej: 5 minut temu, Kacperek12 napisał: a siłowo nie pujdzie? Teraz, uzurpator napisał: Bez narzędzia tego nie ruszysz "Ruskim kluczem" wszystko da się zdemontować. Zwłaszcza jak piasta jest aluminiowa.
Kacperek12 Napisano 12 Sierpnia 2019 Autor Napisano 12 Sierpnia 2019 Jak to zaraz potraktuje spawarką to się ruszy.
Kacperek12 Napisano 12 Sierpnia 2019 Autor Napisano 12 Sierpnia 2019 Który pierścień zębaty jest lepszy 27T czy 33T?
Chleje24na7 Napisano 12 Sierpnia 2019 Napisano 12 Sierpnia 2019 Czlowieku, przestań spamować wszystkie fora rowerowe... Masz Dartmoora, sklejonego z dziadowskich części (Nie oceniam portfela) i do tego bez głowy. Poczytaj fora, a następnie się wypowiadaj. W jednym miejscu trujesz o piaście w innym o kierownicy w jeszcze innym suport, a w kolejnym narzekasz że za darmo dostałeś krzywe opony.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.