Stasiekk Napisano 12 Sierpnia 2019 Napisano 12 Sierpnia 2019 Cześć, posiadam rower mtb univega ht500, jest to rower za 1000zl, którym jeżdżę już parę lat i jestem z niego zadowolony. Ma on np widelec sr suntour v2, przerzutke tył i kasetę 8 deore. Do rzeczy, jeżdżę głównie po asfalcie, 30% to jest piach, szuter, chodniki. Obecnie mam opony kenda kwest, ale strasznie już boki sparciały i chciałbym je wymienić. Czy opona Continental race King 26 x 2,2 będzie w miarę dobrze się sprawować? Z racji tego, że ostatnio trochę bolą mnie barki i męczy podnoszenie głowy, chciałbym kupić mostek regulowany, żeby podnieść trochę kierownicę czy coś takiego da radę? (mam 196cm wzrostu) https://allegro.pl/oferta/mostek-kellys-cross-ahead-regulowany-125-mm-31-8-7376682866?reco_id=2f83cdfe-bccf-11e9-bd1e-b8ca3a69c730&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951 Nigdy nie robiłem żadnego serwisu w rowerze, teraz chciałbym zrobić, czym powinienem się zająć? Dziękuję i pozdrawiam, proszę się nie złościć tylko mi pomóc
Mod Team michuuu Napisano 12 Sierpnia 2019 Mod Team Napisano 12 Sierpnia 2019 Opony: https://www.dadelo.pl/opona-continental-race-king-pd7103/?v_Id=131544 w wersji drutowej.
Bojkow Napisano 12 Sierpnia 2019 Napisano 12 Sierpnia 2019 Kup sobie lepiej mostek regulowany ale taki: https://allegro.pl/oferta/mostek-promax-ma-573-8t-ahead-regulowany-zacisk-6882715577?reco_id=b23aa951-bcd7-11e9-9100-246e9680b6a8&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951 oraz nowe opony z Auchan, mają teraz je po 8-12zł za sztukę, rozmiary 26 i 28" (wiem, nie są one ultralekkie ale nie na tym Ci pewnie zależy), wiadomo te za 40-60zł są lepsze ale nie na tyle by przepłacać:P
sobik77 Napisano 12 Sierpnia 2019 Napisano 12 Sierpnia 2019 Modernizacja roweru pod kątem treningu. Jak to zrobić najlepiej?
Dokumosa Napisano 12 Sierpnia 2019 Napisano 12 Sierpnia 2019 Opony za kilka zł zwykle są zrobione z nylonu. Trochę wody na asfalcie jazda jak na lodowisku.
Thomass13 Napisano 12 Sierpnia 2019 Napisano 12 Sierpnia 2019 3 godziny temu, Dokumosa napisał: Opony za kilka zł zwykle są zrobione z nylonu. Trochę wody na asfalcie jazda jak na lodowisku. To samo uwazam przetestowałem raz bo tanio to jakos będzie. Było do czasu 1-szego deszczu i jazdy jak po lodzie. Mało brakowało a bym pod samochód wpadł. Minimum daj za opone 40-50 zł ponizej tej kwoty to nie opona tylko nieporozumienie jesli mowa o treningu. A bieznik to mi znikał w oczach po 500 km juz się łysa robiła. Opona sztuka 25 zł nylon. Dało mi to do myslenia i uznałem że na oponach, hamulcach i klockach nie bede oszczedzał. Opny jakiem mam to Race King 2.0 drut nie narzekam 2-gi sezon uzywam i nie narzekam kwota za sztukę 52 zł. W przyszłosci jak zjade któraś planuje na 2.1 przejśc tyle ile pozwala obręcz i zwijana bo lzejsze.
Stasiekk Napisano 13 Sierpnia 2019 Autor Napisano 13 Sierpnia 2019 Ok, a co odnośnie serwisu? Na czym powinienem się skupić? Zważając, że nic nigdy nie było robione? Czym umyć i nasmarowac łańcuch i kasetę?
Dokumosa Napisano 13 Sierpnia 2019 Napisano 13 Sierpnia 2019 Przede wszystkim oceń stan zużycia łańcucha (przymiarem za kilka zł). Jak będzie się jeszcze nadawał do eksploatacji to w zależności od stopnia usyfienia można czyścić szmatą zmoczoną w odtłuszczaczu (są takie środki na bazie kwasów naturalnych neutralne dla środowiska ew. benzyna, zmywacz do hamulców itp.) albo zdjąć i namoczyć w benzynie a potem zrobić mu solidnego shake'a. Kasetę pędzlem na sucho a jak się nie da to zdjąć i wymyć w benzynie/odtłuszczaczu poza rowerem.
dabrowska135 Napisano 14 Sierpnia 2019 Napisano 14 Sierpnia 2019 Najważniejsze są hamulce, bez nich to i na suchej drodze jest niebezpiecznie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.