woojj Napisano 18 Października 2019 Udostępnij Napisano 18 Października 2019 9 godzin temu, m0d napisał: liczą się kondycja i umiejętności "jeźdźca" a nie sam sprzęt. to jest sedno dzielności gravela. Ja często jeżdżę po tych samych trasach mtb jak i gravelem. Bardzo jestem zaskoczony jak inaczej to czuję. Czołg kontra tancerka- z kocią zwinnością omija wszystkie przeszkody. Sposób jakże inny a równie efektywny. Jest w tym więcej techniki i adrenaliny....no i bardziej cierpi nasze ciało, które musi przyjąć na siebie trudniejsze odcinki. A jeśli chodzi o opony.......ostatnio z ciekawości założyłem budżetowego Panracera Cometa 700x38(na obręczy 24 ma 40 mm) i jestem mega zaskoczony jak się na tym zapiernicza. W moim odczuciu jest lżej niż na SS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Października 2019 Udostępnij Napisano 18 Października 2019 22 minuty temu, woojj napisał: Czołg kontra tancerka- z kocią zwinnością omija wszystkie przeszkody. Czyli od początku dobrze szukałem. A skąd się wzięłą odmiana "fitness" w jakich kręgach ona zyskała popularność, bo kojarzy mi się z kobietami (nie wiem czemu)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 18 Października 2019 Udostępnij Napisano 18 Października 2019 1 minutę temu, whiteindian napisał: A skąd się wzięłą odmiana "fitness" w jakich kręgach ona zyskała popularność W kręgach tych, co chcieli rower czysto szosowy, a bali się kierownicy typu "baranek" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_gregorio Napisano 18 Października 2019 Udostępnij Napisano 18 Października 2019 Teraz, m0d napisał: W kręgach tych, co chcieli rower czysto szosowy, a bali się kierownicy typu "baranek" częściowo prawda, np. Ci którzy chcą spróbować szosy, a boją się baranka. Ale grupa fitness ma też inne, sensowne, przeznaczenie tzn szybka jazda miejska, i to jest chyba główne ich przeznaczenie. Moim zdaniem w miejskiej jeździe rower z prostą kierownicą i też bardziej wyprostowaną pozycją sprawdza się lepiej, daje pewniejszą kontrolę nad sytuacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Października 2019 Udostępnij Napisano 18 Października 2019 (edytowane) Chyba nie byłą mowa o przewyższeniach? Przeglądam recenzje, i w tańszych konstrukacjach prodeucenci tną koszty na osprzęcie. Co zatem odgrywa tu rolę, gdy dodać że droższe modele raczej są lżejsze, zatem czy takie podjazdy +100m należy traktować w odniesieniu do tego roweru jako okazjonalne? 2 godziny temu, el_gregorio napisał: Ale grupa fitness ma też inne, sensowne, przeznaczenie tzn szybka jazda miejska, i to jest chyba główne ich przeznaczenie. Jest lepiej dociążony aniżeli szosowy? Taki rajd w Polskę przez (albo wzdłuż) po wspomnianym Green Velo dla którego z nich szosa/gravel/fitness byłby nabardziej przyjemny i rozwojowy? Poprawiliby te ceny w katalogu Rose, 2.500 ale w PLN a nie w walucie EURO Edytowane 18 Października 2019 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 18 Października 2019 Udostępnij Napisano 18 Października 2019 Szosa i fitness są na... szosę. Raczej wyłącznie na w miarę dobre asfalty i inne w miarę gładkie i twarde nawierzchnie. Teraz, whiteindian napisał: czy takie podjazdy +100m należy traktować w odniesieniu do tego roweru jako okazjonalne? To jak należy traktować takie podjazdy to zależy głównie od Twojej kondycji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Października 2019 Udostępnij Napisano 18 Października 2019 Czy w tej klasie jako entry level jest Romet Aspre a taki Rose Backgroud Ultegra pewien próg wyższy? (Wyczarowałem na szybko w celu orientacji ceny/jakości). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 18 Października 2019 Udostępnij Napisano 18 Października 2019 A ile w ogóle chcesz wydać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Października 2019 Udostępnij Napisano 18 Października 2019 Na tle innych rowerów, w przypadku gravel opłaca się iść w używane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 18 Października 2019 Udostępnij Napisano 18 Października 2019 Podstawowe modele to około 3000 PLN, półka średnia 6-7 tys., karbonowe zaczynają się od 10 tysięcy, choć jak ktoś chce to i dwie dychy można wydać. Używane to rower jak każdy inny. Tylko wybór niewielki, zwłaszcza jak odfiltrujesz wszystkie szosy i przełaje które sprzedawcy reklamują jako gravel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 Już od dosyć dawna porównuje się retro (sztywne) mtb do gravela na szerokich gumach,w sumie nic nowego. Oczywiście,wszystko zależy od skilla,ale osobiście w takim terenie wolę prostą kierownicę. Moim zdaniem wszystkie argumenty za i przeciw,już zostały wyczerpane,mamy ładną pogodę,lepiej wyjść i robić kilometry na tym co kto tam ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 @Quellja wczoraj wlasnie retro zrobilem 50km glownie na bocznych wiejskich i jest spoko, z tym że raz że brak predkosci, dwa ze lapie nuda, trzy toczenie opon czuc. Jesli gravel to poziom up to powaznie to traktuję i "zrobi różnicę". Uważam że nauczyłęm się jeździć na byle czym i robić progres, kondycja jest więc może to jest to. @some1a gdy kupisz taki za 3K i chcesz do niego dołożyć 2K w ciągu roku, to taka zabawa ma tutaj sens? Tak sobie myślę, czy tańsze gravele ludzie kupują aby gdy coś im nie podpasuje "przerobić" na niby-szosówkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 (edytowane) Teraz, whiteindian napisał: retro zrobilem 50km glownie na bocznych wiejskich i jest spoko, z tym że raz że brak predkosci, dwa ze lapie nuda, trzy toczenie opon czuc. Jesli gravel to poziom up Ależ oczywiście,bo on się sprawdzi znakomicie w takim terenie. Ja też mam większy fun śmigając na przełaju,niż na ht,przy gorszym terenie,niestety już czuć braki,i ht jest przyjemniejszy i bezpieczniejszy,nawet mimo szerokich gum na gravelu. Dla mnie opona szersza niż 38c jest już trochę bez sensu,traci się prędkość i przyjemność z jazdy,argumenty też już były,ale jeżeli to komuś nie przeszkadza,i lubi mieszać z oponami,to dlaczego nie. Edytowane 20 Października 2019 przez Quell Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 2 godziny temu, whiteindian napisał: a gdy kupisz taki za 3K i chcesz do niego dołożyć 2K w ciągu roku, to taka zabawa ma tutaj sens? Tak sobie myślę, czy tańsze gravele ludzie kupują aby gdy coś im nie podpasuje "przerobić" na niby-szosówkę? Ekonomicznego sensu przeważnie takie kupowanie "na raty" nie ma, ale bierze się to, na co nas stać. Tańszy rower też jedzie. U większości producentów Gravele za 3 tys. od tych za 6-7 tys. i tak różnią się tylko osprzętem, ramy są takie same. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Października 2019 Udostępnij Napisano 21 Października 2019 Tak, więc te 3.500 PLN to wyjściowa kwota. 16 godzin temu, some1 napisał: U większości producentów Gravele za 3 tys. od tych za 6-7 tys. i tak różnią się tylko osprzętem, ramy są takie same. Specialized Sequoia Elite - czy warto spojrzeć na taki spośród używanych? Roczniki tych samych modeli są rokrocznie produkowane na rynek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 21 Października 2019 Udostępnij Napisano 21 Października 2019 20 godzin temu, whiteindian napisał: gdy kupisz taki za 3K i chcesz do niego dołożyć 2K w ciągu roku, to taka zabawa ma tutaj sens? IMHO nie ma sensu. Zdecyduj się co chcesz mieć i jeśli trzeba dozbieraj do docelowej konfiguracji. Ewentualnie jak wyżej napisano - tańszy też będzie jeździł, a jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma. Zwłaszcza jeśli chodzi o wybór hamulce mechaniczne kontra hydrauliczne, bo ewentualna wymiana wiąże się z zakupem nowych i drogich klamkomanetek. W rowerze z prostą kierownicą masz do wyboru do koloru osobnych klamek, manetek, zacisków w całym przekroju cenowo-jakościowym, przy baranku tak prosto nie ma. 25 minut temu, whiteindian napisał: Tak, więc te 3.500 PLN to wyjściowa kwota. Standardowo wypada podpowiedzieć Tribana 520RC. Tyle że to bardziej "szosa z możliwością montażu nieco szerszych gum" niż jako taki "gravel", w sensie wg producenta max to 36c. 21 godzin temu, Quell napisał: Już od dosyć dawna porównuje się retro (sztywne) mtb do gravela na szerokich gumach,w sumie nic nowego Jak dla mnie najważniejsza rzecz w tym filmiku pada około 2 minuty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Października 2019 Udostępnij Napisano 21 Października 2019 Teraz, m0d napisał: Jak dla mnie najważniejsza rzecz w tym filmiku pada około 2 minuty A mnie się zaraz potem poodoba jak on zasnął i chrapnął podczas jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 21 Października 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Października 2019 7 godzin temu, m0d napisał: IMHO nie ma sensu. Zdecyduj się co chcesz mieć i jeśli trzeba dozbieraj do docelowej konfiguracji. Otóż sens to ma szczególnie w przypadku ograniczonego budżetu . Magiczne" dozbieraj" nie często nie jest takie łatwe. Zrobiłem taki bezsens i wcale nie żałuję, bo mam rower ze specyfikacją ,jaka mnie interesuje , a nie marketingowca . 8 godzin temu, m0d napisał: Standardowo wypada podpowiedzieć Tribana 520RC. Tyle że to bardziej "szosa z możliwością montażu nieco szerszych gum" niż jako taki "gravel", w sensie wg producenta max to 36c. Sam fakt opon max. 36c nie dyskwalifikuje roweru od bycia gravelem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 21 Października 2019 Udostępnij Napisano 21 Października 2019 @durnykot w przypadku roweru z napędem, manetkami, hamulcami rodem z mtb i prostą kierownicą bym się zgodził. Można mieszać różne graty do woli i stopniowo dążyć do tego co się chce. A i tak są rzeczy, jak amortyzator, damper czy myk myk, które opłacają się tylko w fabrycznej konfiguracji. W przypadku baranka, szosowego napędu, hamulców i klamkomanetek to droższa impreza, dużo droższa. Ot nawet niedawno był temat o wymianie hamulców w Fuji i autor był nieco zniesmaczony, że komplet najtańszych hydraulików od Shimano (rs405) to około 1200zł... Też sobie "modyfikowałem" swój pierwszy "poważniejszy" sprzęt i więcej tego nie zrobię Kolejny był już dobrany jak najbliżej tego co mnie docelowo interesowało. Reszta to i tak były fanaberie bez których mogłem śmiało jeździć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 21 Października 2019 Udostępnij Napisano 21 Października 2019 @m0d można się zmieścić z klasą wyżej w okolicy 1k: https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-st-rs505-br-rs505-2x11-speed-disc-brake-set-881298 Nie zmienia to faktu, że w porównaniu do MTB to dużo większy wydatek ze względu na to, że są tu zintegrowane i hamulce i manetki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 21 Października 2019 Udostępnij Napisano 21 Października 2019 Teraz, Eazy napisał: @m0d można się zmieścić z klasą wyżej w okolicy 1k: https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-st-rs505-br-rs505-2x11-speed-disc-brake-set-881298 A manetki 11 speed zadziałają z przerzutkami 10x montowanymi w tanich gravelach? Bo jeśli nie, to jeszcze do wymiany pół napędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 21 Października 2019 Udostępnij Napisano 21 Października 2019 Żeby to było 10s w postaci Tiagry, to sobie od biedy kupi wspomniane rs405 i będzie działać korekt. Teoretycznie ostatnia Tiagra i wyższe grupy 11s maja ten sam ciąg linki. Tylko manetką 11s raczej nie będzie "jeździł" przerzutką 10s po kasecie 10s. Za to manetką Tiagry można sterować przerzutkami 11s 105 czy Ultegra. A w "tanich" gravelach to tu Claris raczej będzie, rzadziej Sora. Może teraz z grxem coś się wreszcie ruszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 21 Października 2019 Udostępnij Napisano 21 Października 2019 Sprawdzone osobiście - Sora śmigała mi na manetkach 105 11s Kwestia nastawienia linki - ostatnie kliki 'w dół' zostają wolne. Nie wiem natomiast, jak to się ma do Tiagry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Października 2019 Udostępnij Napisano 22 Października 2019 Czyli kupujesz klasyczny gravel, jeździsz, nie psuj. (Z drugiej strony jeśli rower w danej klasie jest tańszy od reszty stawki to chyba producent te,z na czymś oszczędzał?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.