Kurczak111 Napisano 9 Sierpnia 2019 Napisano 9 Sierpnia 2019 Witam. W czerwcu kupiłem rower Kellys Gate 50 2019r. https://www.kellysbike.com/pl/mtb-xc-c625/gate-50-29-p57729 Po niespełna miesiącu jazdy, zniszczeniu uległa tylna piasta. Zareklamowałem rower w sklepie który kupiłem, został odesłany do Kellysa na gwarancję. Gwarancja została uznana, lecz producent firma Kellys uznał, że nie mają na stanie takiej samej piasty i nie mogą mi jej wymienić [sic!] [jak można nie mieć części do serii rowerów z bieżącego rocznika]. Stwierdzili że zamiast tamtej która była czyli SHIMANO MT400-B Disc Center Lock zamontują mi Deore 6010. I tutaj pytanie: Czy piasta którą zaproponowali mi na wymianę nie jest gorszej klasy/jakości niż ta która znajdowała się tam pierwotnie? Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.
TheJW Napisano 9 Sierpnia 2019 Napisano 9 Sierpnia 2019 Zaproponowana piasta jest o oczko wyżej w hierarchii Shimano od Alivio. Brać, nie narzekać. Zyskasz 9g na wadze.
cervandes Napisano 9 Sierpnia 2019 Napisano 9 Sierpnia 2019 A ja bym zrobił inaczej, bo wymieniać zapewne i tak będzie sklep/serwis a nie producent. Czy nie można by było za dopłatą wsadzić Novateca na przykład. Co łożysko maszynowe, to maszynowe...
wkg Napisano 9 Sierpnia 2019 Napisano 9 Sierpnia 2019 Jeżeli już można dopłacić to ja bym brał DT Swiss 350. Masz rower na booście - ten standard pewnie kilka lat się utrzyma Tylna piasta powinna być porządna a DT 350 ma tą fajną cechę, że żeby się dobrać do bębenka i sprzęgła nie trzeba żadnych narzędzi - ściągasz koło i zdejmujesz kasetę razem z bębenkiem, smarujesz i zakładasz. Nie wiem, jak jest w 370 -tam są zwykłe zapadki ale pewnie też tak można. Do piast, w których do bębenka potrzeba narzędzi jakoś się nie chce zaglądać.
Kurczak111 Napisano 9 Sierpnia 2019 Autor Napisano 9 Sierpnia 2019 Dziękuję za odpowiedzi, tutaj dopłata i wymiana na inną niż podałem niestety nie wchodzi w grę. Zatem czy to prawda że zaproponowana jest lepsza? Ta wcześniejsza to nie było chyba Alivio?
Dokumosa Napisano 9 Sierpnia 2019 Napisano 9 Sierpnia 2019 Wcześniejsza była pozagrupowa na poziomie alivio. Deore będzie lepsze.
Kurczak111 Napisano 9 Sierpnia 2019 Autor Napisano 9 Sierpnia 2019 Okej - dziękuję. Bo właśnie nie mogłem jej zidentyfikować, zawsze są podane grupy a tutaj tylko takie oznaczenie było. Czyli wymieniamy
Kowal1986 Napisano 10 Sierpnia 2019 Napisano 10 Sierpnia 2019 Tak jak koledzy podpowiadają-Dogadaj się z nimi by dali Ci za dopłatą lepsza piastę na przykład DT350 - naprawdę warto niż brać kolejne Shimano, które może bedzie dobre może się rozpadnie - loteria.
polmaj Napisano 10 Sierpnia 2019 Napisano 10 Sierpnia 2019 piasty shimano nie sa takie zle , producenci czesto zaluja smaru , jak sie tam zaglada do srodka to moga sluzyc dlugo , smar i wymiana kolek daje im drugie zycie
Quell Napisano 10 Sierpnia 2019 Napisano 10 Sierpnia 2019 Ale po co w tych czasach,babrać się piastami na kulkach ? Jeżeli już mamy na coś wymieniać,to jakaś na maszynach,dt,novatec. Życie jest zbyt krótkie,żeby bawić się non stop kontrowaniem.
wkg Napisano 10 Sierpnia 2019 Napisano 10 Sierpnia 2019 Żeby np co roku nie wydawać 6x30 PLN za łożyska + 150 za wymianę jeżeli się używa myjki albo często jeździ w błocie i deszczu, Jeżeli che się mieć piastę z nowym standardem bębenka Micro Spline a nie kupuje się DT (inne nie są kompatybilne) Jeżeli nie lubi się przepłacać ... Z tym babraniem to uważaj ... wymień sobie łożyska w praktycznie nieizolowanych DT Swiss 350 to zobaczysz co to babranina : ) Albo zakup bębenek to się dowiesz ile kosztuje ;D
Dokumosa Napisano 10 Sierpnia 2019 Napisano 10 Sierpnia 2019 350 mają te same uszczelnienia co 240. Przed montażem koła zdjąć end-capy dowalić pod nie dobrego smaru. W kole tylnym po przykręceniu kasety zdjąć ją z bębenkiem, wyjąć ratchety i sprężyny, zapodać smaru na widoczne łożysko piastę poskładać. Koła bezpieczne na 2-3 lata. Mam kilkunastu znajomych klientów którzy tak mają robione i sprawdza się to dobrze. Najlepsze, że całość trwa max 30min. I nie potrzeba narzędzi.
wkg Napisano 10 Sierpnia 2019 Napisano 10 Sierpnia 2019 Tzn jakie ? Tam są w ogóle uszczelnienia ? Maviki miały i na 10 000 km z częstą myjką ciśnieniową wystarczyły : ) A jaki smar ? Ja tak zrobiłem na łożyska pod rarchetami ale ŁT-4 i ratchety nie chodziły w prowadnicach - były zalepione. Musiałem ten smar wytrzeć. Pod endcapy pewnie spokojnie można ŁT-4 ale ratchety to chyba oryginalnym albo zbliżonym do oryginalnego - tylko nie wiem jaki to.
Dokumosa Napisano 11 Sierpnia 2019 Napisano 11 Sierpnia 2019 W dt nie ma nigdzie łożysk na wierzchu. Pomiędzy end-capem a korpusem piasty jest niewielka szczelina (max 0,1mm) i raczej tak usytuowana, że nie bardzo byłoby jak bezpośrednio podejść do niej z myjką ciśnieniowa (prostopadle napsiukać w szczelinę). Dodatkowo jak wspomniałem można te niewielkie przestrzenie pod e-c wypełnić smarem (ja stosuje w tym celu taki do zastosowan morskich). Pod tym są kolejne "uszczelnienia" już zależne od zastosowanych łożysk (bryzgoszczelne albo szczelne). Nie ma najmniejszzych szans aby woda pod ciśnieniem dotarła do wnętrzna łożysk. Na serwisie wszystko myjemy myjką ciśnieniową (wcześniej aktywną pianą) i woda do tak przygotowanych piast się nie dostaje. Generalnie nie gorsze to niż rozwiązania w crossmaxach i lepsze niż w niższych mavikach. A co do Shimano to niskie modele np. tx505 ma kulki widoczne gołym okiem z zewnątrz zewnątrz.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.