DarekCh Napisano 9 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2019 Witam. Chciałem kupić nowy rower. Nie znam się jednak na sprzęcie, dlatego proszę znawców o rzut okiem i doradzenie. Zastanawiam się nad unibike atlantis z 2017 i 2019 rokuhttps://sprint-rowery.pl/rower-trekkingowy-unibike-atlantis-gts-2017https://sprint-rowery.pl/rower-trekkingowy-unibike-atlantis-2019 Ceny odpowiednio 3200 i 3600 zł. Waga odpowiednio 17,2 i 17.0 kg. Nowszy rower, wiadomo, lepszy, ale starszy ma tą dziwną kierownicę. Pytanie czy warto dopłacić 400 złotych i brać nowszy rower, czy jednak przy moim zdecydowanie miejskim przeznaczeniu ten starszy model będzie w zupełności wystarczający? Wymagania i uwagi: - polska marka roweru, - dojazd do pracy po mieście, poniedziałek - piątek, ścieżki rowerowe, kostki, krawężniki, dziury, 20 - 30 km na dzień w dwie strony, jazda także w zimie póki nie spadnie śnieg, - muszę wozić laptopa, zatem bagażnik i sakwa jest obowiązkowa, aby plecy się nie pociły (przynajmniej w lato), - w okresie letnim cotygodniowe wycieczki do lasu, 50 km, ale z przerwami, czysta rekreacja, - łatwość samodzielnego serwisu, - budżet ~3500 zł. Przesiadam się ze starej kolarki. Testowo jeździlem Kross Trans 4.0 i moje dotychczasowe spostrzężenia: - tego typu rower jest bardzo wygodny bo prosta pozycja, proste plecy, - rower dosyć ciężki, wolniejszy (szerokość opon, waga), - dziury, krawężniki nie przeszkadzają, - fantastyczna sprawność hamowania, - błodniki - nie trzeba się tak bardzo martwić o stan ubrania. Zastanawiam się jeszcze nad kierownicą. W Kross Trans 4.0 kierownica była lekko wygięta. Z uwagi na proste plecy jeździło się wygodnie. W Atlantisach kierownica jest prosta, więc pozycja jest niższa, plecy bardziej zgięte. Jak myślicie, która wersja do jazdy bardziej miejskiej będzie lepsza? Pewno słabe pytanie bo co kto lubi, ale zapytam. Kolejne pytanie o tą kierownicę baranka w starym Atlantisie. Sprawdza sie? W nowym modelu z niej zrezygnowali więc mam pewne obawy.https://www.domenasportowa.pl/product-pol-192017-Kross-Trans-4-0-2019-Rower-trekkingowy-meski-28.html?selected_size=181&gclid=Cj0KCQjws7TqBRDgARIsAAHLHP5LGjWpIADSu75-C8K5RO5a7hIrnzozyi0POr-SI-XEz4tc0RYipoYaAtJCEALw_wcB Z góry dziękuję za poświęcony czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witek67 Napisano 9 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2019 Osobiście jeżdżę od trzech lat Kross Trans Arctica od trzech lat i jest mi z tym rowerem dobrze Robię rocznie ok. 5000 kaemów, używam zarówno na zakupy jak i na wycieczki i wyprawy. Patrząc z praktycznego punktu na oba Unibike to w nowszym od razu nie podoba mi się brak mocowania bagażnika do rury podsiodłowej. Przy takim rozwiązaniu i załadowaniu bagażnika sakwami staje się on mocno niestabilny - przetestowane przez szwagra w tym roku. Co do kierownicy - to od roku zastanawiam się nad przetestowaniem takiej uniwersalnej, wygiętej w różne strony jak w starszym Unibike. Ale jakoś nie mam ani odwagi, ani czasu. Osobiście przy mojej jeździe nie jestem fanem ciągłej zmiany sprzętu na lepszy i nowszy. Ilość biegów w obu pokazanych przez Ciebie biegach jest wystarczająca. Napęd i przerzutki są w obu przypadkach są ok. Bagażnik można zawsze zmienić - koszt od 50 pln w górę Pozostaje kwestia kierownicy i ceny. Choć podobno ta uniwersalna kiera na długich dystansach bardzo pomaga... Osobiście wziąłbym jednak ten starszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 9 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2019 A nie masz możliwości przejechać się na jednym i drugim? Nigdy nie jeździłem na dalsze trasy na tej kierownicy trekkingowej która jest w starym Atlantisie, ale na tyle na ile miałem z nią styczność to jakoś mnie nie przekonała. Ot zwykła, relatywnie wąska kierownica z możliwością złapania jej w paru innych pozycjach w których nie ma się dostępu do niczego. Ta w nowym modelu jest bardzo przyjemna, w dodatku ma on na wyposażeniu chwyty z rogami które są wystarczające żeby zmienić sobie pozycję tak żeby dłonie odpoczęły na dłuższej trasie. Dodajmy do tego bardzo dobry osprzęt, solidne oświetlenie. I czy weźmiemy pod uwagę tę pogiętą kierownicę trekkingową, czy baranka - żadna z nich nie zapewnia takiego prowadzenia roweru jak prosta kierownica. A w mieście to według mnie kluczowa sprawa. Nawet taki Unibike Voyager - typowy wygodny trekking prowadzi się naprawdę ciężko jak typ jazdy zmieni się z powolnego i rekreacyjnego w typowo "miejski". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarekCh Napisano 10 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 Uwaga z dodatkowym wsparciem tylnego bagażnika w przypadku starszego roweru Atlantis jest bardzo cenna! Dziękuję bardzo. Wydaje się, że starszy model ma w tym celu dodatkowe mocowanie dla śrub, a nowszy jest takiego mocowania pozbawiony. Zweryfikuję to przy najbliższej wizycie w sklepie. Dla kontrastu rowery Kross takie mocowanie mają. Dlatego rozważam jeszcze takie rowerki: - Kross Trans 9.0, cena 3200 zł, 16,7 kghttps://www.kross.pl/pl/2018/trekking/trans-9-0 - Kross Trans 10.0, cena 3600 zł, 16,4 kghttps://www.kross.pl/pl/2019/trekking/trans-10-0 Możliwe, że zmieniając w powyższych Kross'ach siodełko amortyzowane na zwykłe, uzyskam dodatkową obniżkę wagi. Generalnie im więcej czytam, tym więcej niepewności. Teraz na przykład stwierdzam, że te rowery są strasznie ciężkie, stąd delikatnie zaczynam kierować się w stronę rowerów Kross. Te rowery wstępnie odrzuciłem z uwagi na dziwnie giętą ramę (a więc i słabszą?) oraz gorzej poprowadzone przewody elektryczne w okolicach przedniego widelca. Zazwyczaj tak wiszą, że aż sie proszą o urwanie. Dziękuję za Wasze opinie i poświęcony czas. Trudno cokolwiek wybrać, jeżeli człowiek nie siedzi w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witek67 Napisano 11 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2019 Zanim kupiłem rower też długo myślałem i odwiedziłem kilka sklepów w realu. W końcu kupiłem Krossa i jak dla mnie to był dobry wybór. Generalnie Kross wygrał z innymi markami bliskością i jakością serwisu. Po prostu Kross w Elblągu ma w/g mnie najlepszy serwis rowerowy w Elblągu. Kross i Trek - bo sklep w którym kupiłem rower prowadzi te dwie marki. Nie wiem czy na Twoje jazdy potrzebny jest tak wysoki model jak napisałeś. Moja Arctica to odpowiednik trans 7.0 i przejeżdżam nią ok. 5 tys. kaemów rocznie, w tym roku dodatkowo wyprawa z sakwami wzdłuż polskiego wybrzeża. Zastanów się nad transem 8.0 choć jeśli fundusze Ci pozwalają to uderzaj wyżej W załączeniu - mapka mojego ostatniego wyjazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baniaa Napisano 14 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2019 (edytowane) Z tego co się orientuję, Sprint nie ma wersji 2017 fizycznie na stanie (dziś sprawdzałem ofertę unibike w Białym) oferta archiwalna jestem aktualnie przed podobnym wyborem daj znać na co się zdecydowałeś i jak wrażenia dziś jeździłem na atlantisie i expedition 2019 i krossie trans 9.0 (Peleton) = bardzo podobne pozytywne odczucia z jazdy na wszystkich, komfortowe z jednym zastrzeżeniem - kross ma b. wąską kierownicę, obligo do wymiany i szerszych nie mają na miejscu w peletonie (klasyczny trekking miejski), unibike ex i atl lepszy uchywt kiery i gripy p.s. aczkolwiek atlantis jako faworyt na teraz Edytowane 14 Sierpnia 2019 przez baniaa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
regees Napisano 31 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2019 Mam podobne dylematy i też testuję unibajka, krossa i rometa i gianta. Romet jak dla mnie odpadł bo po oględzinach stwierdziłem, że jakość wykonania jest trochę gorsza w porównaniu do krossa czy unibika, tzn. jakoś mniej przemyślana w pewnych elementach. Kross jest w porządku, ale też zwróciłem uwagę na węższą kierownicę i ten niezbyt dobrze zrobiony kabelek (nie pamiętam od czego) z przodu, który jakby czekał aż go ktoś urwie przez przypadek. Reszta krossa wydawała się solidna. Unibike (oglądałem expedition i atlantisa) za to chyba był najcięższy, ale może to subiektywne odczucie. W unibajku jest szersza kierownica, którą dodatkowo można dać wysoko do góry, przez co pozycja jest bardziej prosta. Co do tego bagażnika w unibajku to też mnie to zaniepokoiło, aż tu napisałem na forum pytanie o to, ale tam jest mocowanie do tylnego trójkąta tylko niewidoczne, bo pod błotnikiem. Czyli zamiast czteropunktowego mamy tylko trzypunktowe, ale z tego co widzę to gianty i inni też tak potrafią mieć. Na tyle na ile go próbowałem wyginać i szarpać to trzymało się mocno, więc rozwiałem wątpliwości. Być może przy jakichś wielkich ciężarach > 25kg miałoby to znaczenie, a może nie, nie wiem. A wizualnie lepiej to wygląda. Jedyny minus z tym bagażnikiem w unibike to brak możliwości zamontowania czteropunktowego bagaznika, bo w tylnym trójkącie zrezygnowali z bocznych otworów, tylko trzypunktowe bagazniki. Ta sama rama w viperze gts takie otwory jeszcze posiada.. Na chwilę obecną się zastanawiam nad expedition lub mocniej nad atlantisem. Globetrotter tylko jeśli by była jakaś super przecena. Może ktoś coś..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.