Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
Cytat

ale jest wolność słowa więc każdy pisze co mu się podoba.

To napisz coś publicznie na któregoś polityka... szybko się okaże jaką mamy wolność słowa.

Edytowane przez Brombosz
Napisano
4 godziny temu, Kacperek12 napisał:

A sterówka nie jest uniwersalna???

Nie. Są widelce AHED i z prostą rurą. Stalowe, aluminiowe, karbonowe i pewnie jeszcze jakieś. Stalowa sterówka ma inny kształt niż aluminiowa,  bo aluminium jest kruche.

Rura z XCMa nie będzie pasować. Na pewno ma inne wymiary na łączeniu z koroną, o ile w ogóle robi się XCMy z rurą AHED. Dwa, że XCM ma stalową rurę. Trzy: XCM jest do rekreacyjnej jazdy, jego bezpieczna granica to skok z krawężnika.

 

13 godzin temu, Dokumosa napisał:

W niektórych foxach sterówka potrafi wypaść przy nabijaniu gwiazdki. W każdym razie sporadycznie a do tego trzeba mieć nową sterówkę która nie występuje jako część zamienna.

Chciałbym zobaczyć jak wygląda to łączenie rury z koroną. Trochę już tych gwiazdek nabiłem, a pierwszy raz słyszę o takich przypadkach. Myślałem, że ta rura jest mocno wciśnięta w koronę.

2 godziny temu, Dokumosa napisał:

Activia sam struga sterówki.

Tego też nie wiedziałem. Myślałem, że ta rura dla wzmocnienia jest może poddawana jeszcze jakiejś obróbce, np. termicznej lub jest kuta a potem szlifowana.

Napisano (edytowane)

Wystarczy do słowa zaraza dodać jakiś kolor albo całą paletę i już sypią się pozwy ;)

@Ilia Dodatkowo alu sterówka z RS nie pasuje do FOXa itp. - każdy ma swoje rozwiązania, średnicę, moletowanie itp.

Sterówka jest wciśnięta w koronę, na dole sterówki jest większej średnicy opór tak że wychodzi tylko w jedną stronę. Luzy na połączeniu sterówka - korona się zdarzają i FOXach i RSach (nie widziałem w suntourze, mańku czy RST ale to generalnie niszowe dla mnie widły).

Edytowane przez Dokumosa
Napisano
16 godzin temu, Kacperek12 napisał:

Do górnej śruby tej co dociska stery czy do czego?

Pręt Gwintowany M20, nakrętki, podkładki, kawałek rurki, kilka szmat (by owinąć golenie) dwa klucze płaskie lub imadło i jazda,  i pomaga w tym też imadło można wkręcić pręt gwintowany z nakrętką w imadło a kluczem tylko kręcić.

 

too-funny.png?w=840

  • +1 pomógł 4
Napisano

Temat do zamknięcia. Pokopałem w necie i biorę (prawie) nowego Lyrika. Dodatkowe pytanie mam. Właśnie się dowiedziałem, że ja trochę zacofany jestem, bo mój widelec nie ma DebonAir. A najlepsze, że myślałem, że ma i nie zorientowałem się pomimo tego, że rozkręcałem widelce z Debonem i Solo. Wracając do meritum. Zmieniaj ktoś z was może shaft na Debona i może jako tako opisać odczucia. W sumie i tak go będę miał, ale jestem ciekaw opinii innych.

Napisano

Jest duża różnica w widłach z goleniami 35mm. Pamiętaj, że dba to shaft ORAZ inny smar. I jeśli dba dodaje +10% do czułości to charger 2.1 oraz najnowsze kurzówki skf (nie zielone a czarne) dodają 70%.

Napisano

@Dokumosa mówisz o tych najnowszych kurzowkach na 2020 rzekomo mających oferować niższe tarcie? Z tego co pamiętam co pisała kiedyś Fonika od Wicha to oni nie zauważyli specjalnych różnic między zielonymi SKFami a tymi czarnymi dla RSa. Mowa oczywiście o normalnej jeździe, a nie sunieciu promenada.

Napisano

Te zielone dawaly nieco lepsze rezultaty ale fakt że w praktyce mało to wyczuwalne. Te nowe ultra-low friction w zestawieniu z kilkoma elementami dają radę. Te elementy to inne uszczelnienia tłoka i popychacza sprężyny powietrznej, smar o znacząco lepszych parametrach pod względem redukcji tarcia niż pm600, inne uszczelnienia w tłumiku, olej o lepszych właściwościach redukujacych tarcie w tłumiku. Innymi słowy bez dba i chargera 2.1 same uszczelki też nie dadzą wyraźnej zmiany bo zamulanie będzie w innym miejscu. Każdy kto przesiadł się na nowego pike'a czy lyrik'a od razu ma banana na gębie.

Napisano

Hmmm... Chciałbym spróbować choć szczerze wątpię. Z moich doświadczeń tylko BOS chodzi tak, że człowiek od razu się sam uśmiecha. Czyli mamy coś co dostajemy w motocyklowych amortyzatorach - zero efektu przyklejenia, mega płynna prace i wydajny tłumik. Ale tam jest otwarta kąpiel, gdzie nie ma potrzeby cudowania z kosmicznymi uszczelkami.

Napisano (edytowane)
8 godzin temu, Dokumosa napisał:

Każdy kto przesiadł się na nowego pike'a czy lyrik'a od razu ma banana na gębie.

Nowy czyli jaki? Używając swojego Lyrika mam wrażenie, że lepiej już się nie da, ale nie zauważyłem jakiejś dużej różnice np. do Foxa 34, którego używałem wcześniej.

Edytowane przez Ilia
Poprawa błędów.
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...