Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam hamulce  XT M786 wraz z  Tarczami RT86 180mm w swoim rowerze Trailowym. Na płaskim i lekkich górkach przy jeździe w dół działają dobrze. Jednak jak już jest spora stromizna do czuć ze nie dają radę. Hamulce są sprawne i odpowietrzone. Okładziny Discobrakes  Kevlar i Copper -free.  Waże 95 kg z ekwipunkiem i ubraniami.

Mogę zakupić za 780 PLN nowe hamulce Zee z okładzinami metalicznymi. Czy odczuje różnice w sile działania na stromiznach ?? Zależy mi na twardej klamce szybko chwytającej i mocnej sile działania.

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi

Napisano

Odnośnie okładzin z tego co widziałem w testach to Ceramiczne są ciut lepsze niż kewlarowe ( lepsza moc i krótsza / niewiele / dorga hamowania ).

Sam miałem chwilę ceramiki w M6000 i czuć piekielną moc, przemyśl, czy nie iść w ceramiczne przy okazji.

Napisano

Jeżeli tył blokujesz bez problemu i nie przegrzewasz, to bym nie ruszał. Z przodu obowiązkowo tarcza 203mm przy tej wadze, od tego bym zaczął. Ważę podobnie i u mnie wystarczyło przy hamulcach m-985 i metalicznych okładzinach. 

Nie jeździłem na 4-tłoczkowych shimano, ale mają opinie kotwic, na pewno będzie lepiej. 

Napisano

Kup sam zacisk na przód. Wszystko ponad to będzie sztuką dla sztuki i wywalaniem kasy. Ja tak jeżdżę mam komplet 785 w którym przedni zacisk zmieniłem na Sainta. Tarcze przód 203 tył 160. Rower FR

Napisano

W Deorkach 596 zmieniłem zaciski na 520 i jest mega różnica na +. Ważę powyżej 90kg i przy ostrzejszej jeździe i przedkosciach sprawdzają się bardzo dobrze. Jeździłem na XTekach z 4rema tloczkamo i miały lepsza modulację, więcej różnić nie odczułem.

Napisano
Godzinę temu, abdesign napisał:

Przecież kabel przy m785 masz z banjo... więc odpowiedź jest jedna.

To akurat nie jest jakiś wielki problem, prawda? Z tego co piszą w internetach, średnica tłoczków jest taka sama jak w XT/Zee/Saint oraz są one ceramiczne. 

Napisano

Xt'ki mają przewód zakończony banjo, takie podejście ma Saint i zee. 520 i 420 mają wejście kabli proste. Średnica tłoczków i klocki nie są tu wyznacznikiem niczego i faktycznie zadziałają wszystkie... tylko po co kupować nowy dodatkowy ciut gorszy przewód jak już się ma jeden?

Napisano
21 godzin temu, abdesign napisał:

Kup sam zacisk na przód. Wszystko ponad to będzie sztuką dla sztuki i wywalaniem kasy. Ja tak jeżdżę mam komplet 785 w którym przedni zacisk zmieniłem na Sainta. Tarcze przód 203 tył 160. Rower FR

Hehe zrobiłem dokładnie to samo.

Tylko że mam 180mm tarcze z przodu i z tyłu.

Zacisk Saint z przodu z tyłu 785. Stary 785 mam jako zapas.

Faktycznie w górach duża różnica jest.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...