Sabarolus Napisano 7 Sierpnia 2019 Napisano 7 Sierpnia 2019 https://www.pinkbike.com/news/first-look-2020-specialized-epic-ht.html Pierwsze wrażenie robi waga - 790g w rozmiarze M to naprawdę ultra lekko (Scott waży 850 zgodnie z info producenta - nie wiem jednak czy w rozmiarze S czy M). Druga rzecz to geomteria - 68,5 stopnia przy główce to bardzo płasko jak na XC - Większość konkurencji kręci się okolicach 69-70. Co ciekawe zgodnie z info Pinkbike rama została zaprojektowana do używania z mostkami 60-75mm. Cytuj
TheJW Napisano 7 Sierpnia 2019 Napisano 7 Sierpnia 2019 (edytowane) Scott Scale: "879G FRAME WEIGHT For the HMX-SL size M with all hardware"źródło: https://www.scott-sports.com/global/en/page/scale Chociaż, co ciekawe, w specyfikacji najwyższego Scale'a RC podano 849 g. Ktoś się gdzieś machnął... Ciekawe, czy w przypadku Speca podana jest waga gołej ramy, czy framesetu... Z tym kątem i krótkimi mostkami to jakiś dziwny trend... "Zróbmy płaską główkę, żeby było mniej agresywnie, a do tego dajmy krótki mostek, żeby było bardziej agresywnie". P.S. Spec podaje wagę 775g: https://www.specialized.com/pl/pl/stories/epic-hardtaili mostki faktycznie 60(S)-75 mm. Edytowane 7 Sierpnia 2019 przez TheJW Cytuj
wojtas7 Napisano 7 Sierpnia 2019 Napisano 7 Sierpnia 2019 kąt główki i krótki mostek - widać że chyba nie jeździłeś takim zestawem i nie wiesz co to daje... Cytuj
TheJW Napisano 7 Sierpnia 2019 Napisano 7 Sierpnia 2019 (edytowane) Niestety nie stać mnie na zakup rowerów o każdej dostępnej geometrii. Nie jestem również takim Januszem, żeby chodzić po sklepach i prosić o jazdę testową na rowerach, których nie zamierzam kupić, ale jednak chciałbym pojeździć... Ale gratuluję koledze i trochę zazdroszczę. Edytowane 7 Sierpnia 2019 przez TheJW Cytuj
Sabarolus Napisano 7 Sierpnia 2019 Autor Napisano 7 Sierpnia 2019 Kąt główki sam w sobie nie ma jakiegoś przełożenia na agresywność... Należy to rozpatrywać jako całość. Po prostu trendy się zmieniają, bo zamiast walić strome główki, które sprzyjają OTB producenci wyplaszczyli główki, a skrocili mostki. 1 Cytuj
TheJW Napisano 7 Sierpnia 2019 Napisano 7 Sierpnia 2019 (edytowane) Pomijając kwestię geometrii, Spec jak zwykle świetnie pomalował rowery. Każdy znajdzie coś dla siebie. Te dwa najwyższe modele nazwałbym wręcz eleganckimi. No a ten frameset z perłowym lakierem i naklejkami "holo" to po prostu poezja... A...no i ogromny plus za gwintowaną mufę. Edytowane 7 Sierpnia 2019 przez TheJW Cytuj
KurczakNorris Napisano 7 Sierpnia 2019 Napisano 7 Sierpnia 2019 Po prostu klasyk. Piękny. 53 minuty temu, TheJW napisał: A...no i ogromny plus za gwintowaną mufę. Może to sprawi, że i inni wielcy choć trochę przeproszą się z BSA. Pressfit (moim zdaniem, i nie tylko moim) to ZUOOO. Trochę nie na temat, ale jakieś propozycje przyzwoitej ramy HT ALU do XC, koło 29" na sztywnej osi biust i z BSA istnieją na tym świecie? Cytuj
Sabarolus Napisano 7 Sierpnia 2019 Autor Napisano 7 Sierpnia 2019 Istnieją - Specialized Chisel. 2 Cytuj
DrOetker Napisano 8 Sierpnia 2019 Napisano 8 Sierpnia 2019 Potwierdzam, użytkuję Chisela i rower świetnie jeździ. Płaski kąt główki i krótki mostek są podyktowane tym, jak wyglądają obecne trasy XC. Wystarczy obejrzeć jeden wyścig klasy World Cup i nagle okazuje się, że "ścianki" które kiedyś ludzie zjeżdżali na zjazdówkach w kaskach full face obecnie są normą w wyścigach Cross Country. Trasy są bardziej strome i techniczne (dzięki czemu bardziej widowiskowe) to i rowery muszą być dostosowane 1 Cytuj
dabrowska135 Napisano 14 Sierpnia 2019 Napisano 14 Sierpnia 2019 Taka waga to naprawdę osiągnięcie, coś pięknego Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.