wkg Napisano 4 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2019 No właśnie. Chodzi mi o wrażenia z jazdy a nie o specyfikację wyposażenia ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 4 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2019 A pytasz o model 2019 czy 2020? Na 2020 Trek podobno planuje nowego fulla XC, więc Top Fuela przesunął bliżej kategorii trail, a i Fuel Ex 2020 ma mieć zmienioną geometrię. https://bikerumor.com/2019/05/25/spy-shots-trek-short-travel-xc-mtb-race-prototype-whats-higher-than-top-fuel/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 4 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2019 Chodzi mi o modele aktualnie dostępne - czyli 2019 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ostry2407 Napisano 4 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2019 (edytowane) Teraz, wkg napisał: Chodzi mi o modele aktualnie dostępne - czyli 2019 modele 2019 ciężko jest już kupić. Czyżby kolega rozważał zakup fulla. Brawo 2019 top fuel 8.roz.19.5 mogę załatwić za 10k Edytowane 4 Sierpnia 2019 przez ostry2407 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 4 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2019 Powoli się przymierzam do czegoś bardziej górskiego ale z dużym dystansem. Musiałoby to świetnie podjeżdżać. Ta manetka jak w Treku, Scottcie czy Canyonie (Shapeshifter) mi sie podoba. Alternatywa to sztywniak na większej oponie z płaską główką, stroma podsiodłówką i długą ramą. W sumie nie zwróciłem wagi na rocznik https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/fuel-ex/fuel-ex-9-8-29/p/23603/?colorCode=grey i https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/top-fuel/top-fuel-9-8/p/27920/?colorCode=black Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ostry2407 Napisano 4 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2019 (edytowane) to już ponad mój budżet. manetka jest bardzo fajna bo nie trzeba szukać palcem i jest tak zrobiona że możesz śmiało inne chwyty wrzucić a manetka zostaje Edytowane 4 Sierpnia 2019 przez ostry2407 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 4 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2019 Jasne ale chodzi mi o rożnice między tymi rowerami - wyglądają na bardzo podobne. I nie chodzi tu o wersję wyposażenia ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ostry2407 Napisano 4 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2019 Pomógłbym tobie ale jeśli chodzi o geometrię to jestem w tym temacie lebiega i to dosłownie. Jestem pełen podziwu jak niektórzy potrafią dobrać ramę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 4 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2019 OK, bo kiedyś się przedstawiłeś jako ekspert ale w sumie nieważne ; ) W tych całych sztywniakach to liczy sie tylko i wyłącznie geometria i może amor, w fullach też dostrojenie zawieszenia. Osprzęt - srosprzęt to nawet szkoda czasu .. i tak się wymienia po roku - dwóch ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ostry2407 Napisano 4 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2019 No teraz to przegiołeś. Pokaż mi gdzie udaje eksperta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 4 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2019 Daj spokój ... jak nie pamiętasz to ciszej nad tą trumną ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 4 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2019 Oba rowery podobne, bo w sumie top fuel 2020 wchodzi trochę w miejsce fuela ex 2019. A dokładnie to wchodzi między top fuela 2019 i fuela ex 2019. Wygląda to trochę tak, jakby trek chciał upchać dodatkowy model w swojej ofercie. I w zasadzie tak jest, bo skoro wchodzi Supercaliber (czy jak tam się będzie zwać nowy full XC), to zostawiając pozostałe modele trzeba było je trochę zacieśnić. Patrząc tak na szybko na geometrię, top fuel 2020 jest nieco bliżej XC niż fuel ex 2019, choć do typowego XC już mu dość daleko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 4 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2019 Skomplikowane to wszystko i drogie ; ) Coraz bardziej mi się podobają sztywniaki na grubej oponie i z fajnymi kątami ; ) Za 10k można dostać już świetny rower. Szukam roweru który by w górach dobrze a nawet bardzo dobrze podjeżdżał, bezpiecznie (niekoniecznie szybko) zjeżdżał, nie rozleciał się i to właściwie wszystko. Ale w trudniejszych grach - Beskid Śląski, te klimaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 Skoro chcesz sprawnie podjeżdżać to spróbuj przejechać się jeszcze na jakimś nowym fullu XC na technicznych zjazdach i wyrobić sobie zdanie czy potrzebujesz większego skoku i innej geometrii. Jeżdżąc na HT sprzed paru lat można błędnie sądzić, że full XC to będzie coś podobnego tyle że z nieco lepszą trakcją. Mam HT i fulla XC, oba 100mm, oba z SIDem z przodu. Tyle że HT to model sprzed paru lat, a full ma już nowego, zupełnie innego SIDa, główkę 68,5 st. a nie 70 st. i obręcze 25mm. I na zjazdach to właśnie przód bardziej niż tył robi między nimi różnicę. I to dużą. Jasne, że na zjazdach to nigdy nie będzie to samo co enduro, ale na podjeździe nic innego nie będzie tak bliskie HT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 5 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 Tak muszę zrobić tylko, że dosyć trudno znaleźć wypożyczalnię mająca to co chcę, o markach wysyłkowych nie wspominając. Co do zjazdów na fulu to mnie nie trzeba przekonywać :) Spływają z góry i wszystko w temacie. Myślę raczej o podjazdach. Stąd bardzo spodobała mi się propozycja https://www.whyte.pl/909-v2 Kąt podsiodłówki super, tylny ogon nieprzesadnie krótki, Shimano 12rz (w góry wyskakuję okazjonalnie więc w błocie nie muszę jeździć a Shimano ma fajne manetki), amortyzator 34mm, dobry osprzet. Tylko kąt główki mnie ostudził - 64 to już przegięcie - na podjazdach może być trudno. Full o skoku 100mm to właściwie takie bliżej XC a ja głównie chciałbym jeździć w Beskidy - stąd rower chyba trochę poważniejszy - 66-65 stopni główka, 34mm amor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 Jeżeli miałbym się posłużyć pojęciem z dawnych czasów szkolnych, to powiedziałbym, że zbiór rowerów, które jednocześnie bardzo dobrze podjeżdżają i zjeżdżają jest zbiorem pustym. No chyba, że uwzględnimy tu elektryki enduro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 5 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 Znasz przysłowia o nadziei ... teraz nadzieja nazywa się Shapeshifter, TwinLock czy jakoś tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 2 godziny temu, wkg napisał: Tylko kąt główki mnie ostudził - 64 to już przegięcie - na podjazdach może być trudno Artykuł nie najnowszy ale tu sie nic nie zmienilo https://www.1enduro.pl/geometria-hardtailu-robisz-zle/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 5 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 Znam to. Dotyczy przeciez HT w większym stopniu niż Fulli. Choć drażni mnie język egzaltowanej nastolatki którego autor używa :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2019 Noo, jeśli hardtail z kątem 64 jest be, a full z kątem 67 ok, to znaczy, że chyba skończyłeś czytać po pierwszym akapicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 6 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2019 Kolego, ja mam prośbę: odpuść sobie. Piszesz dziwne rzeczy, uczysz ojca dzieci robić i do tego starasz się być kąśliwy. Dziękuje serdecznie za radę ale może pozwólmy się wypowiedzieć praktykom - o co zresztą prosiłem w pierwszym poście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2019 Wrzuciłeś link do hardtaila z kątem 64, który jest "fajny tylko ten kąt". Z drugiej strony patrzysz na fulle 66-67. Jak dostałeś linka do artykułu napisanego przez praktyka, który wyjaśnia że to się inaczej liczy, i rowery są porównywalne, to upierasz się, że to nie na temat i jeszcze język artykułu nie pasuje. To może ustalmy czy na forum szukasz porady, czy bawisz się w "ojca" co zawsze wie lepiej? Faktycznie szkoda tracić czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2019 44 minuty temu, some1 napisał: Noo, jeśli hardtail z kątem 64 jest be, a full z kątem 67 ok, to znaczy, że chyba skończyłeś czytać po pierwszym akapicie. Na stromym podjeździe wszystkie rewelacje z tego artykułu tracą zastosowanie, bo SAG radykalnie się zmniejsza i masz z powrotem czoppera. O ile zrozumiałem obawy dotyczyły właśnie podjazdów, a tam full z kątem 67 będzie raczej przyjemniejszą opcją niż HT z 64 st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 6 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2019 6 minut temu, some1 napisał: Faktycznie szkoda tracić czasu. I tego się trzymajmy : ) Teraz, arek_wro napisał: Na stromym podjeździe wszystkie rewelacje z tego artykułu tracą zastosowanie, bo SAG radykalnie się zmniejsza i masz z powrotem czoppera. O ile zrozumiałem obawy dotyczyły właśnie podjazdów, a tam full z kątem 67 będzie raczej przyjemniejszą opcją niż HT z 64 st. Dokładnie. Właśnie tego choppera się obawiam, stąd geo progresywna ale nie tak radykalnie radykalna ... Tego faceta od artykułu czasem ponosi fantazja : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.