siemalysy Napisano 3 Sierpnia 2019 Napisano 3 Sierpnia 2019 Cześć, Zamierzam wywalić dętki i zalać opony mlekiem. Temat wydawał się dość prosty. Miałem już kupić zestaw do uszczelniania, ale gdzieś znalazłem opinię, że to co chcę kupić nie jest warte zakupu. Mowa o zestawie Trezado. Macie jakieś doświadczenia z tym uszczelniaczem? Czy rzeczywiście jest to słabe i warto wydać więcej i kupić coś innego, np. Stan's No Tubes?
TheJW Napisano 3 Sierpnia 2019 Napisano 3 Sierpnia 2019 Moim zdaniem Stan's nie jest wart swojej ceny. Ostatnio lekko naciąłem oponę. Uszkodzenie minimalne. Zanim Stan's to zalepił, wyleciał praktycznie cały z opony razem z połową powietrza. Dopiero po wymieszaniu z piachem jakoś otwór się zakleił. Po oczyszczeniu dziury i dolaniu świeżego mleka dał sobie radę, ale tylko po ustawieniu rozcięcia do dołu, tak by całe było zakryte uszczelniaczem i powietrze nie miało jak uciekać. Generalnie bardzo się zawiodłem. Mogę za to polecić mleko Vittorii - Pit Stop TNT. W tamtym sezonie zero problemów (może dlatego, że nie jeździłem na oponach Schwalbe ).
TheJW Napisano 3 Sierpnia 2019 Napisano 3 Sierpnia 2019 A właśnie, o Trezado też słyszałem wiele negatywnych opinii. Ponoć nie radzi sobie nawet z najmniejszymi dziurami (czyli tak, jak Stan's... ).
Brombosz Napisano 4 Sierpnia 2019 Napisano 4 Sierpnia 2019 Ja używam Stan's od początku sezonu i jest dobrze, żadnego kapcia. Tylko że moja opinia pewnie niewiele znaczy bo na ciężkich oponach (TK Protection Apex) to i na dętkach przebić nie było. Właściwie to nawet na dobiciach do obręczy nigdy się nie udało, a już kilkanaście razy myślałem, że 100% zaliczyłem snejka. Cytat Ostatnio lekko naciąłem oponę. Uszkodzenie minimalne. @TheJW To twoje uszkodzenie minimalne nie jest czasem tym, po którym założyłeś nowy temat z pytaniem czy nie wymienić tej opony? Bo jeżeli tak, to do takich dziurek jak ta twoja, używa się takich wynalazków:
Gość Napisano 4 Sierpnia 2019 Napisano 4 Sierpnia 2019 @TheJW .,a co nie tak z schwalbe? Jeżdzę ten sezon ,dwa razy Alpy ,bez oszczędzania na zjazdach po kamieniach..i żyją Ps. Dodam , że zalane uszczelniaczem Tune..więcej pytań do @Punkxtr, ale to działa.
siemalysy Napisano 4 Sierpnia 2019 Autor Napisano 4 Sierpnia 2019 Hej, Dzięki za zainteresowanie się tematem. Jakie mleko to w sumie już ogarnięte dzięki Wam Teraz jakie zaworki warto kupić, a czego unikać? Tak samo z taśmą, podpowiecie?
Brombosz Napisano 4 Sierpnia 2019 Napisano 4 Sierpnia 2019 Zaworki koniecznie rozbieralne presta z okrągłą gumką dociskającą i kontrą, a taśma to w sumie cokolwiek mało rozciągliwego na wymiar z dobrym klejem. Jak masz wgłębienie wzdłuż środka obręczy, to warto kupić taśmę o 1-2mm szerszą niż szerokość wewnętrzna. Po równym jej naklejeniu, i dokładnym wyczyszczeniu krawędzi opony z nadlewów gumy, masz dodatkowy bonus do szczelności "rant-opona" Ja kupiłem taką... https://hollandbikeshop.com/pl-pl/opony-rowerowe-i-detki/tasma-na-obrecz/dt-swiss-bezdetkowe-gotowe-tasma-na-obrecz-29mm-x-10-metr-czarny/ ...ale to tylko dlatego, że chciałem ładnie, do kompletu z obręczami. Można dużo taniej, polecam rozejrzeć się na Aliexpress.
stefanX Napisano 9 Kwietnia 2020 Napisano 9 Kwietnia 2020 Używam Caffelatex dwa ostatnie sezony W zeszłym roku, kiedy sprawdziłem wewnętrzną powierzchnię opon, wszystko było w porządku: szczeliwo było płynne, a wnętrze opony wyglądało normalnie. (czyli płynny uszczelniacz a ścianki pokrywała warstwa "ściętego" lateksu) Ostatnio musiałem dość często dodawać uszczelniacza, ponieważ szybko zmniejszał się jego poziom (sprawdzam poziom za pomocą szprychy przez wentyl). Dziś zdjąłem opony i widzę nienormalną konsystencję uszczelniacza. Uszczelniacz wygląda jak gęsty jogurt lub serek homogenizowany. Dosyć problematycznie uszczelniają się też przebicia. Napisałem przed chwilą do producenta, ale może ktoś z Was ma już podobne doświadczenia i zna przyczynę. zdjęcia
Blueforce Napisano 9 Kwietnia 2020 Napisano 9 Kwietnia 2020 Co kilka miesięcy to chyba trzeba wymienić cały uszczeniacz na nowy, bo traci swoje właściwości
stefanX Napisano 10 Kwietnia 2020 Napisano 10 Kwietnia 2020 nie polemizowałbym z tym poglądem, gdyby nie to, że pierwszy rok tylko dolewałem. I tak się uszczelniacz nie zachowywał.
stefanX Napisano 10 Kwietnia 2020 Napisano 10 Kwietnia 2020 Może innym się przyda; Napisałem do producenta - błyskawiczna odpowiedź i sporo pytań (rodzaj opon, sposób obchodzenia się z systemem; dolewki, czyszczenie, okres przechowywania płynu itd) . Po mojej odpowiedzi na wszystkie dostałem odpowiedź, z której konkluzja taka: W trakcie sezonu robić dolewki, a raz na sezon zdjąć opony, umyć wnętrze wodą, wysuszyć i dać pełną dawkę nowego uszczelniacza. Doprowadzam wewnętrzną powierzchnię opon do poniższego stanu (karcher): Wg producenta to wystarcza. także Blueforce - miałeś rację. I tutaj pytanie, czy w przypadku uszczelniaczy innych producentów również należy corocznie wymieniać płyn? Jakie macie doświadczenia?
grzechu1984 Napisano 2 Maja 2021 Napisano 2 Maja 2021 Caffelatex jest specyficzny, latex potrafi się szybko odłożyć na ściankach i zostaje woda która nie łata dziur, na szczęście jest na tyle tani że faktycznie lepiej go wymienić co jakiś czas i problem z głowy, ja uzywałem specjalne granulki od effecto mariposa poprawiające skuteczność łatania, czy działało lepiej - chyba tak Ostatni sezon jednak przeszedłem na Stansa Race, wszystko ok gdyby nie ta cena
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.