grzes941 Napisano 2 Sierpnia 2019 Napisano 2 Sierpnia 2019 Cześć. Rozglądam się za sztycą myk myk do rowerku, rzuciły mi się w oczy dwa modele: -GIANT CONTACT SWITCH 150mm -Kind Shock ETEN INTEGRA 125mm Moje pytanie brzmi, którą byście wybrali. Ewentualnie sztyca innego producenta w podobnych pieniążkach.
Ador Napisano 2 Sierpnia 2019 Napisano 2 Sierpnia 2019 https://www.bike-discount.de/en/buy/tranzx-remote-seatpost-ysp07-internal-623650?varid=623651
Brombosz Napisano 2 Sierpnia 2019 Napisano 2 Sierpnia 2019 Spóźniłeś się jeden dzień. Poszło wczoraj: https://allegro.pl/oferta/sztyca-do-roweru-fox-racing-shox-transfer-czarna-8329469420 Warto polować, mam i polecam... tylko, że w sklepie ponad 1k :/
MikeSkywalker Napisano 2 Sierpnia 2019 Napisano 2 Sierpnia 2019 Kind Shock E20, lepsza od ETen a w tej kasie do kupienia.
Dokumosa Napisano 2 Sierpnia 2019 Napisano 2 Sierpnia 2019 Giant markuje sztyce Tranz-X'a. Podobnie jak kilka innych marek. Taniej można kupić Tranz-X pod nazwą Brand-X w bike24 albo czasami wiggle/crc. Za 800 można spokojnie nabyć też reverba sthealth.
Ilia Napisano 10 Sierpnia 2019 Napisano 10 Sierpnia 2019 Mam pytanko do @Brombosz w sprawie sztycy Foxa. Ile czasu ją masz i czy masz z nią jakieś problemy? Fox zaleca jakieś interwały serwisowe do niej? Jaką masz ogólną opinię o niej i możesz ją porównać do jakiejś innej sztycy?
Brombosz Napisano 10 Sierpnia 2019 Napisano 10 Sierpnia 2019 @Ilia Używam jej już ponad rok. Problemów absolutnie żadnych. Było błoto, był kurz, były upadki (raz mi ją nawet przekręciło z siodełkiem w zaciśniętej ramie) i dalej działa jak nowa. Dbam jedynie o czystość uszczelki po każdej jeździe. Zazwyczaj szmatka, a czasami potraktuję środkiem Fork Juice od Juice Lubes. Przegląd planuję dopiero na koniec tego sezonu. Mam wersję z zewnętrznym prowadzeniem linki i raz mi się zatarła w pancerzu, ale warunki były takie, że miała prawo. Wersji z linką poprowadzoną w ramie ten problem raczej nie dotyczy. Porównania do innej sztycy też nie mam bo to mój pierwszy myk-myk, ale KS znajomego zdążył się przez ten czas dwa razy zapowietrzyć. Ogólnie polecam. Razem z manetką Wolf Tooth działa mi to super. Pełna kontrola nad tempem chowania i wysuwania.
Ilia Napisano 11 Sierpnia 2019 Napisano 11 Sierpnia 2019 A Twoja się nie zapowietrzyła ani razu. Tego zapowietrzania się boję. Często jeżdżę w trudnym terenie gdzie rower trzeba przenosić i łapiąc za siodełko mógłbym zapowietrzyć. Do tej pory miałem trzy Command Post i problem zapowietrzania się ich nie dotyczył.
Brombosz Napisano 11 Sierpnia 2019 Napisano 11 Sierpnia 2019 Mi się nie zdarzyło ani razu, a też czasami za siodełko złapię, chociaż staram się na to uważać. Zanim kupiłem to myślałem nad Bikeyoke Revive, ale nie znalazłem w sensownej cenie. Wtedy jak linkę zatarłem to rower wyglądał tak: System zewnętrznego mocowania tez jest spoko. Dwoma palcami można ją odpiąć i przeczyścić pancerz, wymienić linkę itp. Nie żałuję zakupu, szczególnie, że nową na gwarancji można dorwać za 1100-1200zł. Kashima niewiele droższa, a outlety to wiadomo. Jak masz gdzieś tanio to się nie zastanawiaj tylko bierz.
TjakTomek Napisano 11 Sierpnia 2019 Napisano 11 Sierpnia 2019 2 godziny temu, Ilia napisał: A Twoja się nie zapowietrzyła ani razu. Tego zapowietrzania się boję. Często jeżdżę w trudnym terenie gdzie rower trzeba przenosić i łapiąc za siodełko mógłbym zapowietrzyć. Do tej pory miałem trzy Command Post i problem zapowietrzania się ich nie dotyczył. Rozwiń proszę myśl.
Ilia Napisano 11 Sierpnia 2019 Napisano 11 Sierpnia 2019 Podnosząc rower za siodełko do mechanizmu wypełnionego olejem może dostać się powietrze i wtedy ze sztycy regulowanej robi się trochę sztyca amortyzowana. Przynajmniej tak mi wiadomo. Do tej pory ze sztyc zajmowałem się tylko swoją. Sztyca Revive ma śrubę pod jażmem służącą do odpowietrzania. Myślę, że ta sztyca ma chyba gorszy mechanizm od sztycy Transfer, skoro dali tą śrubę do odpowietrzania. Czytałem, że użytkownicy tej sztycy odpowietrzają ją 3-4 razy w roku. Trochę dawnej jak w Srebrnej Górze kierowców nowych zatrudniali to ludzie ich upominali by nie wkładali roweru na przyczepę za siodełko bo się może zapowietrzyć. 18 minut temu, Brombosz napisał: Jak masz gdzieś tanio to się nie zastanawiaj tylko bierz. Na polu walki została tylko ta więc biorę ją nawet jak jakoś tanio nie będzie. Mam rysunki techniczne tej sztycy. Wersja z kablem na zewnątrz ma w środku te same mechanizmy. Do dołu sztycy idzie obok tłoczyska taki cienki, płaski pręcik, a dalej jest to samo co w wersji z kablem od dołu.
TjakTomek Napisano 12 Sierpnia 2019 Napisano 12 Sierpnia 2019 U mnie ten problem nie wystąpił choć wielokrotnie podnosiłem czy pchałem rower za siodełko, postaram się tego unikać. Natomiast wydaje mi się, że od samej nowości sztyca rusza się w niewielkim stopniu na boki w poziomie. Jest to niewyczuwalne podczas użytkowania, no ale nie powinno mieć miejsca. Może jak oddam kiedyś na serwis to coś zaradzą. Sztyca regulowana Bontragera montowana seryjnie w Treku.
Ilia Napisano 12 Sierpnia 2019 Napisano 12 Sierpnia 2019 4 godziny temu, TjakTomek napisał: Jest to niewyczuwalne podczas użytkowania, no ale nie powinno mieć miejsca. Dzięki temu luzowi do wysunięcia się sztycy potrzebna jest mniejsza siła. I dzięki temu potrzeba mniej siły by ją schować. Przydatne to jest zwłaszcza przy szybkiej jeździe w mocno zmieniającym się terenie, gdzie na sekundę przed zdajesz sobie sprawę, że musisz wcisnąć sztycę, bo wbijasz zaraz na ściankę, a nie zdążysz już jej obciążyć dosyć mocno.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.