Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam chcę zmienić amortyzator mam ramę Kross Berg S koła 26 aktualnie fabryczny amortyzator który został wycofany z produkcji a mianowicie sr suntour M3010al skok to chyba 63 mm chciałbym zmienić na 100 mm skoku który jest pod koła 27.5 czy to nic nie zmieni? 

Edytowane przez Lgwg
Napisano (edytowane)

Chyba że to jednak 83 mm bo nie mierzyłem

..

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.
Napisano

Zobacz na stronach @Activia w tabeli z wymiarami amortyzatorów czy czasem 27,5 nie jest symbolicznie wyższy (crown to axle) niż wideł fabryczny. Wbrew pozorom różnica na średnicy to 1 nie 1,5". Zakładam że masz hamulce tarczowe bo 27,5 z pivotami to egzotyka.

Napisano (edytowane)

Ale tyłu nie przerobisz, jak nie masz mocowań w ramie.

2-ga rzecz, wiąze się to z wymianą koła + zakupem tarczy, ogólnie średnio opłacalny biznes inwestowac tyle kasy w taki rower/taką ramę.

Edytowane przez phoe
Napisano

83 mm skoku to za mało dla mnie bo jak normalnie jadę to ten aktualny dobijam

Mam uchwyty i wiem o tych kołach itp adapter zakupie mam mocowanie IS

Napisano

W Deca masz rower 27,5 na 2x10, i hydraulice za 1800zł, kup coś takiego już lepiej, nawet na raty.

Dobijanie widelca, każdego dobijesz jak jest żle ustawiony lub jest po prostu budżetowym uginaczem, to nie kwestia skoku, tylko tam w środu masz samą sprężynę, bez tłumia i niczego więcej, jakbys dał twardszą to nie dobijesz.

Napisano (edytowane)

Dobijasz bo spreżyna jest sa słaba. W tych amortyzatorach nie ma żadnego tłumienia powrotu (kompresji również) i im więcej skoku tym bardziej niebezpieczne się to staje. Poza tym zwiększenie skoku o ponad 20% to już ryzykowne dla ramy jest.

Edytowane przez Dokumosa
Napisano

Oczywiście, że kupują ale biorąc pod uwagę koło 26", ramę z pivotami i hamulce hydrauliczne to nie wróżę możliwości odzyskania chociażby 50% dodatkowo zainwestowanej kasy.

Mam zaprzyjaźnionego handlarza używkami. Lubuje się w sprzetach z górnej półki sprzed kilku lat. Ludzie myślą, że jak mają ramę węglową i egzotyczne koła a do tego osprzęt LX/XT to już niewiadomo jaką kasę za to dostaną. Ale rzeczywistość jest brutalna. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...