Skocz do zawartości

[MTB] upgrade


Rambo192

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam rower MTB Kross Hexagon b5 z 2017 roku . Roweru używam raczej niezgodnie z przeznaczeniem ponieważ głównie jeżdżę drogami (podczas kupna maiłem na myśli jeździć w terenie , ale plany się pozmieniały) . Rower już nieco przystosowałem do dróg zakładając węższe opony Schwalbe Silento 700x40c . Teraz chciałbym ulepszyć osprzęt który nie jest dla mnie wystarczający . Wymiana korby z SR Suntour XCC 42/32/22T na SHIMANO Alivio FC-T4060  48x36x26  , suport z FP-B902 (cokolwiek to jest) na SHIMANO SM-BB52 przednią przerzutkę z Shimano Tourney FD-TY500 na SHIMANO Alivio FD-T4000 , oraz kasetę Shimano CS-HG31-8  na SHIMANO Alivio CS-HG400  do tego oczywiście łańcuch i nowe manetki 3x9 . Tylną przerzutkę chciałbym zostawić ponieważ mi odpowiada Shimano Alivio RD-M4000 SGS Shadow

1. Czy z tych komponentów które wybrałem wszystko będzie  do siebie pasować będą współgrać ze sobą chodzi mi tutaj o zmiane korby na kwadrat na mechanizm z łożyskami zewnętrznymi oraz zmianę kasety 8 na 9 rzędową wyczytałem że tylna przerzutka może pracować z 8/9 rzędowymi kasetami

2. Czy prezentowany osprzęt jest dobry czy warto wyłożyć prawie 600zł czy poczuję różnice miedzy tym osprzętem a starym  a może polecacie coś innego 

Tutaj znajdziecie specyfikacje roweru gdybym zapomniał o czymś napisać https://www.kross.pl/pl/2017/mtb/hexagon-b5

Zapraszam do dyskusji Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Mateusz30 napisał:

Ta wymiana nic nie zmieni. Niczego nie poczujesz.

 

Jeśli chcesz mieć szybszy rower, to możesz zmienić koła. Ale to już dużo większy wydatek i raczej pozbawiony sensu. Do turystycznej jazdy to co masz jest ok.

Dziękuję za odpowiedź.  Powiem szczerze czytałem trochę forów i trochę się napaliłem na zmianę kwadratu na H2 ponieważ różne osoby chwaliły sobie taką zmianę mowa o poprawie sztywności.  Nie odczuł bym poprawy ?

Wspomniałeś też o kołach tak tylko z ciekawości się pytam co miałeś na myśli  jeśli masz ochotę  pisać o tym skoro to nie ma sensu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie jeździsz w terenie, pomyśl o wymianie przedniego widelca na sztywny. Jednocześnie poprawisz sztywność roweru i odchudzisz go o ponad kilogram. Opony już zmieniłeś, a to był najbardziej sensowny upgrade w tej sytuacji.

Napęd zostaw w spokoju, chyba, że już niedomaga. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu głowy myślałem o sztywnym amortyzatorze,  ale trochę się obawiam o komfort niby obecny  amortyzator najlepszy nie jest ale jednak jest i coś tłumi.  Tak jak wspomniałem jeżdżę głównie na ulicy lecz wiadomo w mieście też są krawężniki (zjezdzając lub wyjeżdżając na ścieżki rowerowe) nie zrobi mi się z roweru taczka ? Ile musiałby kosztować dobry sztywny amor.  . Z jakiego materialu ? Karbon raczej odpada bo to zazwyczaj drogą zabawa  . Zostaje aluminiowy i stalowy . Aluminiowe są podobno bardziej sztywne i mniej komfortowe . Co byście polecieli?

Edytowane przez Rambo192
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...