Skocz do zawartości

[Klucze serwisowe] kompletny zestaw do samodzielnego serwisu


TjakTomek

Rekomendowane odpowiedzi

Kup sobie dużą skrzynkę narzędziową w markecie i pomożemy Ci skompletować zestaw rozsądnych narzędzi, których będziesz potrzebował. Będzie kilka narzędzi krajowych, trochę chińskich...

Podeślij zdjęcia roweru/ów, które będziesz chciał tym zestawem obsługiwać i opis jak szeroki zakres serwisowania przewidujesz (np. czy serwis kół/piast również).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po cichu liczyłem, że jest już gotowy produkt w postaci kompletnej skrzynki narzędzi rowerowych. Fajnie by było gdyby narzędzia były wyprodukowane w Polsce. Póki co znalazłem tylko zestawy zagranicznych firm prawdopodobnie tłuczone w Chinach. Np. https://www.pro-bikegear.com/global/en-gb/accessories/Workshop_Tools/PRO_TL_TOOLBOXM#skuOverview czy https://www.pro-bikegear.com/global/en-gb/accessories/Workshop_Tools/PRO_TL_TOOLBOXL. Ceny to odpowiednio ~600 i 1100zł. Drogo, a wcale nie jestem pewien czy jest tam wszystko.

Narzędzia chciałbym kupić/skompletować do końca sezonu. Rower to doinwestowany i "zoptymalizowany" Trek Roscoe 7 2019 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/roscoe/roscoe-7/p/23444/

Narzędzia w wielkim uproszczeniu mają umożliwić mi kompletne rozkręcenie, a potem złożenie ;) roweru. Wyjątkiem jest amortyzator. Mam profesjonalny serwis widelców tej marki 90km od domu, a jakby nie było to obok ramy najdroższa część w rowerze. Nie zamierzam też inwestować w centrownicę ani rozkładać kół na czynniki pierwsze i to chyba na tyle jeśli chodzi o odstępstwa. Czynności które zamierzam wykonywać samodzielnie:

- pełny serwis/wymiana układu hamulcowego

- pełny serwis/wymiana i regulacja napędu

- serwis pedałów, sztycy regulowanej

- serwis/wymiana suportu, sterów, łożysk

- serwis piast

- wymiana opon, zalewanie ich mlekiem

- wymiana uszkodzonych elementów jak np. gripy i inne popierdółki, okresowe dokręcanie wszystkich śrubek

Zamówiłem książkę "Zinn i sztuka serwisowania roweru górskiego", chęci są tylko narzędzi brakuje.

Roscoe7_19.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, czyli podstawowy serwis podstawowego roweru bez udziwnień. To może takie coś: http://www.bitul.pl/Sklep/Produkty/62-Zestaw-narzedzi-rowerowych-w-skrzynce--BITUL

(w dużej mierze produkt prawdziwie PL)

Do niego dokupiłbym tylko jakiś prawdziwy klucz do szprych (taki co łapie nypel za wszystkie 4 krawędzie) np. ParkTool pod konkretny wymiar (zapewne 3,4mm).

Zestaw do odpowietrzana hamulców docelowych.

Pompka do bezdętek (coś a'la takie: https://www.bikester.pl/lezyne-pressure-over-drive-pomka-rowerowa-beowy-czarny-663588.html) - taniej kompresor ale nie każdy ma gdzie to trzymać ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, podstawowy. Specjalistyczne naprawy/serwis lepiej gdy robi ktoś kto robił to już wcześniej.

Znalazłem wczoraj Bitula, nie do końca leży mi ten zestaw - może można się z nimi dogadać co do zawartości.

Shimano TL-BT03?

Klucz do szprych? Do okazjonalnego dociągania poluzowanej nie wystarczy ten z zestawu?

Zestaw Bitul i młotek gumowy, bo bez młotka to nie robota. ;) Plus szczypce do linek i pancerzy, szczypce do spinki, łyżki do opon, klucz 15 do pedałów - coś jeszcze? Jakich marek?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to 4-5 rozmiarów hexów, klucz do suportu ht2, do kaset, bacik, jeden śrubokręt, skuwacz łańcucha i kluczyk do nypli na początek wystarczy. Dodatkowo zestaw do hamulców. Więcej nie potrzeba. 

Klucz z zestawu do alu nypli się nie nadaje bo trochę korozji eleljtrochamicznej i obrabiaa je na okrągło.

Z powyższych produkcji bitula zdaje się tylko bacik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłbyś uprzejmy i w wolnej chwili podał mi konkretne przykłady narzędzi bazując na pojedyńczych od Bitula i innych polskich producentów (ewentualnie wyprodukowane gdzie indziej ale dobrej jakości)? Taki podstawowy, ale kompletny zestaw narzędzi który umożliwi mi wykonanie wszystkiego co napisałem powyżej. Dziękuję za zainteresowanie tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie klucza do ht2 to od pewnego czasu stosuje tylko nasadowe pod grzechotkę 1/2". Inna robota zupełnie i nie zostawia śladów na miskach. Takim płaskim nie ma opcji żeby raz zakładając klucz na miskę wkręcić ją do końca bo zazawadza o tylene widły. Co 3/4 obrotu trzeba zdejmować/zakładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, z tym, że dla osoby, która ten wkład odkręci może parę razy przez 2-3 lata to małe piwo ;) I jeszcze trzeba mieć grzechotkę (jak ktoś mało mechaniczny to nie ma).

W serwisie gdzie liczy się czas, to się w pełni zgadzam - na wyścigach World Tourowych, sztywne ośki na imbus odkręcają udarem i zakręcają udarem bo szybciej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dokumosa napisał:

Odnośnie klucza do ht2 to od pewnego czasu stosuje tylko nasadowe pod grzechotkę 1/2".

Mam taki, ale nie wchodzi do niego redukcja na mniejsze miski (XT, XTR) - dlaczego nie wiem. Czytałem o tym trochę i okazuje się, że to norma, ludziska piłują te reduktory, albo wciskają prasą. Mój duży i ciężki klucz nie chciał słyszeć o reduktorze, piłować mi się nie chciało, prasy nie mam, więc kręciłem miski aluminiowym płaskim kluczem od pana Kitajca, bo do niego redukcja wchodzi miodnie. 

O, to ten;

https://pl.aliexpress.com/item/32963481100.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.1ec65c0fHn5tul

Trochę się tego klucza bałem używać, bo jest z aluminium, ale okazuje się, że dobrze toto działa, nie kaleczy misek i jest lekki. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, TjakTomek napisał:

Ceny to odpowiednio ~600 i 1100zł. Drogo, a wcale nie jestem pewien czy jest tam wszystko.

Sporo.

 Ale masz walizkę Pro...

16 godzin temu, TjakTomek napisał:

Wyjątkiem jest amortyzator. Mam profesjonalny serwis widelców tej marki 90km od domu, a jakby nie było to obok ramy najdroższa część w rowerze.

Chm... w tym amortyzatorze to nie wiele jest do serwisu. I w sumie można go zrobić przy użyciu 2 kluczu i śrubokrętu

 

16 godzin temu, Dokumosa napisał:

Kup sobie dużą skrzynkę narzędziową w markecie i pomożemy Ci skompletować zestaw rozsądnych narzędzi,

Dokładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeśli idziemy w wariant z kompletowaniem we własnym zakresie to mam takie typy:

Stojak - może być z lidla, minimum to takie coś: http://www.bitul.pl/Sklep/Produkty/47-Stojak-serwisowy-z-regulacja-wysokosci

Klucz do misek suportu - wersja min http://www.bitul.pl/Sklep/Produkty/5-Klucz-do-suportu-Hollowtech-II%2c-2w1

Zestaw imbusów - http://www.bitul.pl/Sklep/Produkty/149-Klucze-imbusowe--zestaw-9szt (mogą być nawet yato, ale możesz też kupić na sztuki imbusy wera (3-7zł/szt) - przydatne rozmiary to 1,5; 3; 4; 5; 8mm.

bacik i klucz do kasety - http://www.bitul.pl/Sklep/Produkty/85-Zestaw-do-kasety--bacik-%2b-klucz

skuwacz łańcucha - https://www.cyklomania.pl/topeak-skuwacz-all-speeds-chain-tool,id6418.html ew. wersja tańsza https://www.cyklomania.pl/topeak-skuwacz-universal-chain-tool,id6384.html

klucz do nypli (dobierz rozmiar do posiadanych) - https://www.cyklomania.pl/unior-klucz-do-nypli-1630-2p,id8642.html ew. https://www.centrumrowerowe.pl/klucz-park-tool-sw-2-pd8681/

łyżki do gum - https://www.cyklomania.pl/lezyne-lyzki-do-opon-power-levers-xl-2szt-czarne,id5693.html

coś do cięcia linek i pancerzy - https://www.cyklomania.pl/topeak-obcinaczki-cable-housing-cutter,id6415.html

kombinerki (tu dodatkowo z funkcją zaciskania końcówek na linkach) - https://www.centrumrowerowe.pl/szczypce-park-tool-np-6-pd6328/

Dodatkowo: pompka (do bezdętek będzie potrzebna taka o bardzo dużej wydajności albo z baniakiem ciśnienia), tubka smaru, zestaw do odpowietrzania hamulców, śrubokret do regulacji ograniczników w przerzutkach (byle jaki żeby pasował do śrub, może być płaski).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dovectra, to jak jest obrandowany klucz ma marginalne znaczenie jeśli jest tylko dobrze spasowany i wytrzymały. Zdjęcie przedstawia seryjny rower, w moim zaszło sporo zmian, jest m.in. zamontowany inny widelec.

Z zestawami jest ten problem, że poza tymi najdroższymi w każdym czegoś brakuje i jednocześnie każdy zawiera niepotrzebne rzeczy. Wolę jednak skompletować tylko te klucze z których będę korzystał. Nie muszą to być narzędzia profesjonalne, używane komercyjnie w serwisach w końcu jak często będę na ten przykład wymieniał kasetę, zębatki w korbie, klocki hamulcowe czy wkład suportu? Nie mniej jednak odczuwam odrazę do tandety i szczerze nienawidzę kluczy które się wyginają, niszczą śruby etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...