Gość Napisano 28 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2019 Cześć, Rozglądam się za nowym zestawem kół do mojej Sekwoi. Fajnie gdyby piasty były na łożyskach maszynowych. Rower jest na sztywnych osiach 2x100 / 12x142 Najbardziej przychylam się do kompletu Mavic Aksium Elite, ale może polecicie jakieś inne dobre kółka, które przyjmą większe oponki? cena maks 1500 zł. Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 29 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2019 Ja bym składał na : Piasty: dt swiss 350 lub novatec 411/412 Szprychy: sapim d-light Obręcze: dt swiss r460 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_gregorio Napisano 29 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2019 Jak z Mavica i do szerszych opon to nie Aksium a Allroad, dedykowane do gravel'i. Mają osie sztywne 12mm i wewnętrzną szerokość obręczy 23mm. Np tu https://allegro.pl/oferta/mavic-allroad-disc-intl-kola-gravel-ust-nowe-8003474220?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_turystyka_rowery_akcesoria&ev_adgr=Rowery+i+akcesoria&gclid=Cj0KCQjwsvrpBRCsARIsAKBR_0LGasnvsRAcOIgKS73YsHrUg3MgM8PRlbk8LDND7hlZ9DOT4zdUSn0aAtjYEALw_wcB A polecam zainteresować się też zestawem Fulcrum Racing7, też sztywne osie 12mm, wewn. szerokość obręczy 19mm, lżejsze od Mavic, 1,74kg komplet. Np. tu https://wertykal.com/pl/p/Kola-Fulcrum-Racing-7-DB-AFS-HG11-C19/4541 Ze składanych spójrz na ofertę w Daveo, np. zestaw na obręczach DT R470D (szer. wewn. 20mm) i piastach DT370, masie 1,64kg: https://daveo.pl/kola_dt_370_sp_dt_r470d_comp_race-1533i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 30 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 Mam te Maviki Allroad - dałem ~900zł z wysyłką z rosebikes (wersja CL, nie każdemu pasuje). Na plus bębenek z ratchetem i szerokość wewnętrzna (bardziej 22.5 niż 23, ale i tak sporo). Z naklejonymi opaskami UST przód 898g, tył 1051g. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2019 dzięki wielkie za odpowiedzi! @siejak1 dzięki, szukam kółek na już więc chciałbym zamówić coś gotowego, wyjąc z pudła, przekręcić tarcze, kasetę i jazda. @rzymoBardzo głośna jest ta piasta? Nie ukrywam że preferuję cichsze (; @el_gregorio no i teraz mam dylemat.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz30 Napisano 31 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2019 Koła kupuje się u fachowca, który je zrobi pod Twoje potrzeby. Systemowe zawsze będą cięższe, gorsze i droższe. Polecam Daveo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 31 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2019 Weź te od daveo tylko na piastach 350 ! Mają ratchet a nie zapadki ... 370-ki to takie sobie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 31 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2019 3 godziny temu, arty napisał: @rzymoBardzo głośna jest ta piasta? Nie ukrywam że preferuję cichsze (; Jak to ratchet - jakoś specjalnie cichy to nie będzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 31 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2019 (edytowane) W DT350 mam ratchet 18 i jakos głośniejszy od zapadek Mavica nie jest ... W ogóle to od Mavica trzymałbym się z daleka ... może coś poprawili ale zawsze z tym badziewiem były kłopoty. A to nietrwałe łożyska ślizgowe w bębenku, a to system kasowania luzów QRM który nie ma prawa działać, a to otwory na śruby od tarczy które się wyrabiają, bo są "otwarte" a to korpus piasty sklejany z 3 części i łapie luzy ... Dokupić szprychę to majątek i od razu trzeba wziąć tuzin .. .jakakolwiek część zamienna kosztuje krocie a niektóre warsztaty w ogóle się nie chcą tego dotykać. Może te nowe są lepsze ale to tak jak tłumaczyć pacjentowi, że medycyna czyni postępy :/ Się zobaczy z czasem. Edytowane 31 Lipca 2019 przez wkg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 31 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2019 Przyznam że wziąłem te koła z ciekawości, żeby sprawdzić czy te wszystkie internetowe narzekania mają podstawy Najwyżej będę żałować. Środek wygląda całkiem normalnie, luzowania się 6 śrubek nie sprawdzę, bo wyznaję centerlock. A właśnie - jakby kogoś to ciekawiło to klucz do nakrętki tarczy normalnie się mieści, nie trzeba takiej dedykowanej pod osie 15/20mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 dobra panowie, przekonaliście, zamawiam z Daveo na DT350 straight pull, szprychy DT Competition, Oobręcze DT R500. Całość zza 1300zł, to chyba dobra cena? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 15 godzin temu, rzymo napisał: Przyznam że wziąłem te koła z ciekawości, żeby sprawdzić czy te wszystkie internetowe narzekania mają podstawy N To już zupełnie inna konstrukcja ... mam nadzieję, że będziesz zadowolony : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_gregorio Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 6 minut temu, arty napisał: dobra panowie, przekonaliście, zamawiam z Daveo na DT350 straight pull, szprychy DT Competition, Oobręcze DT R500. Całość zza 1300zł, to chyba dobra cena? A czemu obręcz R500 db? Jest cięższa o ok. 45g (dane katalogowe) od R470 db. Kosztują tyle samo, więc może warto te ok. 90g na komplecie oszczędzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 Bo są szersze i mocniejsze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_gregorio Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 20mm wewnętrznej szerokości R470 do typowych opon gravelowych 700c (a więc z przedziału szerokości 32-42mm) wystarczy, R500 ma raptem 2mm więcej. Może pozwólmy wypowiedzieć się autorowi tematu czemu taki wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 Pozwalamy, pozwalamy. Wszystko wystarczy, ja na 19 mm zakładałem opony 2,25 - też wystarczyło. Także większa nośność takiej obręczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_gregorio Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 wkg dokładnie, jeszcze niedawno standard w szosie to były 13mm wewnętrznej szerokości a w mtb i trekkingu /cross 17 i 19mm. Na te 17 i 19 zakładało się gumy szerokości 50 i więcej mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 No widzisz - a teraz żałuję, że na przód nie wziąłem 30mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 (edytowane) Takie obręcze zasugerował pan z Daveo. Nie ukrywam ze słabo się orientuję w kwestii kół więc głównie kieruje się tutaj Waszymi radami. Zależy mi na tym bym mógł założyć opony z przedziału 30 - 47 mm. Obecnie mam dwa komplety opon 35 (założone na obecne koła) i 42. Myślę że 20mm się sprawdzą, ważę około 87kg i rowerem śmigam głównie po mieście, rzadziej lesie. Często skacze na i z chodników, czasami dobiję koło w krawężnik (; fajnie żeby to wytrzymały, choć do tej pory jeszcze nie udało mi się nigdy uszkodzić obręczy. Edytowane 1 Sierpnia 2019 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_gregorio Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 Dla mnie akurat dla zwykłej jazdy (bez sakw i szaleństw) przy dość już wysokiej kwocie rzędu 1500zł za komplet kół ważniejsze byłoby te 50g mniej masy rotowanej w najważniejszym miejscu po obwodzie, tym bardziej że R470 to wciąż mocna obręcz. A dla opon z zakresu 30-47mm te 20mm szerokości wewnętrznej będzie w porządku. Ale jak wiadomo, że co osoba to pewnie inna opinia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2019 Pan z Daveo odpisał: Myślę że R500, nieco większa waga wiele nie zmieni w czasie jazdy, a szerokie obręcze spowodują że opony będą bardziej przyczepne i koła też więcej wytrzymają Sam już nie wiem, ale chyba jednak te 470 będą wystarczające. Coraz bardziej także zaczynam myśleć o tych Fulcrumach, ze względu na adaptery do innych standardów osiek, spoko wagę, no i wyjdą taniej, nawet mimo że będę musiał kupić nowe tarcze pod CL, są fajnie przecenione z 1200 zł na 800 zł. Reasumując: 800 zł za Fulcrum Racing 7DB (1740 g) + 120 zł za 2x Shimano SM-RT64 160mm w sumie 920 zł za komplet vs 1300 zł za składane DT 350/R470 ( 1760 g) zawsze to dodatkowe parę stówek na inny szpej, co myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2019 Wiesz, ja bym najpierw poczytał o tych Fulcrumach, zobaczył czy osiągalne są szprychy, poczytał o wymianie łożysk ... Większość tu kupuje od Daveo a znajdź jedną złą opinię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_gregorio Napisano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2019 Mam te Fulcrumy. na razie za mały przebieg żeby coś powiedzieć sensownego, z 1000km. Są, działają, nic się nie dzieje, jestem zadowolony. Mam na nich wrzucone Schwalbe G-One Allround 38c, realnie osiągają szerokość 38-39mm. Części zamienne, jak szprychy, są dostepne w wertykal. Nie powinno być z tym problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2019 @wkg obczajałem recki, z reguły pozytywne. Jeydnie ludzie się skarżyli na wymianę tych adapterów. @el_gregorio apropo tych adapterów, w jakiej konfiguracji przyjechały do Ciebie domyślnie? Musiałeś coś zmieniać, jeśli tak to czy łatwo się to odkręca i jakim kluczem? No i jak to jest z oponami, bo na stronie Fulcruma rekomendują opony Schwalbe. have been tested and approved for Tubeless Easy conversion with the Fulcrum 2 Way Fit Ready profile. Any other type of Tubeless and Tubeless Ready tyre is not allowed.This conversion is permitted only with the following components and tires: Schwalbe Tubeless Easy (TL-Easy) road tire models SchwalbeG-One Speed/SchwalbeG-One Allround/Schwalbe G-One Bite/Schwalbe X-One Allround/Schwalbe X-One Speed/Schwalbe X-One Bite/SchwalbePro One /Schwalbe One RaceGuard Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_gregorio Napisano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2019 Miałem je po prostu w nowym rowerze, nic przy nich nie robiłem. Jedynie zmieniałem opony na te Allround'y, przy okazji bardzo dobrze się od razu ułożyły. A rekomendują zdaję się po prostu system Tubeless Easy od Schwalbe, co nie znaczy, że z innymi nie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.