Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Rozglądam się za nowym zestawem kół do mojej Sekwoi. Fajnie gdyby piasty były na łożyskach maszynowych. Rower jest na sztywnych osiach 2x100 / 12x142

Najbardziej przychylam się do kompletu Mavic Aksium Elite, ale może polecicie jakieś inne dobre kółka, które przyjmą większe oponki? cena maks 1500 zł.

Z góry dzięki

Napisano

Jak z Mavica i do szerszych opon to nie Aksium a Allroad, dedykowane do gravel'i. Mają osie sztywne 12mm i wewnętrzną szerokość obręczy 23mm. Np tu https://allegro.pl/oferta/mavic-allroad-disc-intl-kola-gravel-ust-nowe-8003474220?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_turystyka_rowery_akcesoria&ev_adgr=Rowery+i+akcesoria&gclid=Cj0KCQjwsvrpBRCsARIsAKBR_0LGasnvsRAcOIgKS73YsHrUg3MgM8PRlbk8LDND7hlZ9DOT4zdUSn0aAtjYEALw_wcB

A polecam zainteresować się też zestawem Fulcrum Racing7, też sztywne osie 12mm, wewn. szerokość obręczy 19mm, lżejsze od Mavic, 1,74kg komplet. Np. tu https://wertykal.com/pl/p/Kola-Fulcrum-Racing-7-DB-AFS-HG11-C19/4541

Ze składanych spójrz na ofertę w Daveo, np. zestaw na obręczach DT R470D (szer. wewn. 20mm)  i piastach DT370, masie 1,64kg: https://daveo.pl/kola_dt_370_sp_dt_r470d_comp_race-1533i

Napisano

Mam te Maviki Allroad - dałem ~900zł z wysyłką z rosebikes (wersja CL, nie każdemu pasuje).

Na plus bębenek z ratchetem i szerokość wewnętrzna (bardziej 22.5 niż 23, ale i tak sporo).

Z naklejonymi opaskami UST przód 898g, tył 1051g.

Napisano

dzięki wielkie za odpowiedzi!

@siejak1 dzięki, szukam kółek na już więc chciałbym zamówić coś gotowego, wyjąc z pudła, przekręcić tarcze, kasetę i jazda.

@rzymoBardzo głośna jest ta piasta? Nie ukrywam że preferuję cichsze (;

@el_gregorio no i teraz mam dylemat..

 

Napisano (edytowane)

W DT350 mam ratchet 18 i jakos głośniejszy od zapadek Mavica nie jest ...

W ogóle to od Mavica trzymałbym się z daleka ... może coś poprawili ale zawsze z tym badziewiem były kłopoty. A to nietrwałe łożyska ślizgowe w bębenku, a to system kasowania luzów  QRM który nie ma prawa działać, a to otwory na śruby od tarczy które się wyrabiają, bo są "otwarte" a to korpus piasty sklejany z 3 części i łapie luzy ... Dokupić szprychę to majątek i od razu trzeba wziąć tuzin .. .jakakolwiek część zamienna kosztuje krocie a niektóre warsztaty w ogóle się nie chcą tego dotykać.  

Może te nowe są lepsze ale to tak jak tłumaczyć pacjentowi, że medycyna czyni postępy :/ Się zobaczy z czasem.

Edytowane przez wkg
Napisano

Przyznam że wziąłem te koła z ciekawości, żeby sprawdzić czy te wszystkie internetowe narzekania mają podstawy :) Najwyżej będę żałować.

Środek wygląda całkiem normalnie, luzowania się 6 śrubek nie sprawdzę, bo wyznaję centerlock. A właśnie - jakby kogoś to ciekawiło to klucz do nakrętki tarczy normalnie się mieści, nie trzeba takiej dedykowanej pod osie 15/20mm.

maxresdefault.jpg

Napisano

dobra panowie, przekonaliście, zamawiam z Daveo na DT350 straight pull, szprychy DT Competition, Oobręcze DT R500. Całość zza 1300zł, to chyba dobra cena?

 

Napisano
15 godzin temu, rzymo napisał:

Przyznam że wziąłem te koła z ciekawości, żeby sprawdzić czy te wszystkie internetowe narzekania mają podstawy :) N

To już zupełnie inna konstrukcja ... mam nadzieję, że będziesz zadowolony : )

 

Napisano
6 minut temu, arty napisał:

dobra panowie, przekonaliście, zamawiam z Daveo na DT350 straight pull, szprychy DT Competition, Oobręcze DT R500. Całość zza 1300zł, to chyba dobra cena?

 

A czemu obręcz R500 db? Jest cięższa o ok. 45g (dane katalogowe) od R470 db. Kosztują tyle samo, więc może warto te ok. 90g na komplecie oszczędzić?

Napisano

20mm wewnętrznej szerokości R470 do typowych opon gravelowych 700c (a więc z przedziału szerokości 32-42mm) wystarczy, R500 ma raptem 2mm więcej. Może pozwólmy wypowiedzieć się autorowi tematu czemu taki wybór.

Napisano

wkg dokładnie, jeszcze niedawno standard w szosie to były 13mm wewnętrznej szerokości a w mtb i trekkingu /cross 17 i 19mm. Na te 17 i 19 zakładało się gumy szerokości 50 i więcej mm.

Napisano (edytowane)

Takie obręcze zasugerował pan z Daveo. Nie ukrywam ze słabo się orientuję w kwestii kół więc głównie kieruje się tutaj Waszymi radami. Zależy mi na tym bym mógł założyć opony z przedziału 30 - 47 mm. Obecnie mam dwa komplety opon 35 (założone na obecne koła) i 42. Myślę że 20mm się sprawdzą, ważę około 87kg i rowerem śmigam głównie po mieście, rzadziej lesie. Często skacze na i z chodników, czasami dobiję koło w krawężnik (; fajnie żeby to wytrzymały, choć do tej pory jeszcze nie udało mi się nigdy uszkodzić obręczy.

Edytowane przez Gość
Napisano

Dla mnie akurat dla zwykłej jazdy (bez sakw i szaleństw) przy dość już wysokiej kwocie rzędu 1500zł za komplet kół ważniejsze byłoby te 50g mniej masy rotowanej w najważniejszym miejscu po obwodzie, tym bardziej że R470 to wciąż mocna obręcz. A dla opon z zakresu 30-47mm te 20mm  szerokości wewnętrznej będzie w porządku. Ale jak wiadomo, że co osoba to pewnie inna opinia. 

Napisano

Pan z Daveo odpisał:

Myślę że R500, nieco większa waga wiele nie zmieni w czasie jazdy, a szerokie obręcze spowodują że opony będą bardziej przyczepne i koła też więcej wytrzymają

 

Sam już nie wiem, ale chyba jednak te 470 będą wystarczające. Coraz bardziej także zaczynam myśleć o tych Fulcrumach, ze względu na adaptery do innych standardów osiek, spoko wagę, no i wyjdą taniej, nawet mimo że będę musiał kupić nowe tarcze pod CL, są fajnie przecenione z 1200 zł na 800 zł. Reasumując:

800 zł za Fulcrum Racing 7DB (1740 g) + 120 zł za 2x Shimano SM-RT64 160mm

w sumie 920 zł za komplet

vs

1300 zł za składane DT 350/R470 ( 1760 g)

zawsze to dodatkowe parę stówek na inny szpej, co myślicie?

Napisano

Wiesz, ja bym najpierw poczytał o tych Fulcrumach, zobaczył czy osiągalne są szprychy, poczytał o wymianie łożysk ...

Większość tu kupuje od Daveo a znajdź jedną złą opinię. 

Napisano

Mam te Fulcrumy. na razie za mały przebieg żeby coś powiedzieć sensownego, z 1000km. Są, działają, nic się nie dzieje, jestem zadowolony. Mam na nich wrzucone Schwalbe G-One Allround 38c, realnie osiągają szerokość 38-39mm. Części zamienne, jak szprychy, są dostepne w wertykal. Nie powinno być z tym problemu.

Napisano

@wkg obczajałem recki, z reguły pozytywne. Jeydnie ludzie się skarżyli na wymianę tych adapterów.

@el_gregorio apropo tych adapterów, w jakiej konfiguracji przyjechały do Ciebie domyślnie? Musiałeś coś zmieniać, jeśli tak to czy łatwo się to odkręca i jakim kluczem? No i jak to jest z oponami, bo na stronie Fulcruma rekomendują opony Schwalbe.

have been tested and approved for Tubeless Easy conversion with the Fulcrum 2 Way Fit Ready profile. Any other type of Tubeless and Tubeless Ready tyre is not allowed.This conversion is permitted only with the following components and tires: 
Schwalbe Tubeless Easy (TL-Easy) road tire models SchwalbeG-One Speed/SchwalbeG-One Allround/Schwalbe G-One Bite/Schwalbe X-One Allround/Schwalbe X-One Speed/Schwalbe X-One Bite/SchwalbePro One /Schwalbe One RaceGuard

 

Napisano

Miałem je po prostu w nowym rowerze, nic przy nich nie robiłem. Jedynie zmieniałem opony na te Allround'y, przy okazji bardzo dobrze się od razu ułożyły. A rekomendują zdaję się po prostu system Tubeless Easy od Schwalbe, co nie znaczy, że z innymi nie działa.

Napisano

dostałem odpowiedź ze sklepu odnośnie adapterów:

To jest na wcisk zmienia się to bez kluczy

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...