Skocz do zawartości

[łańcuch cn-hg40] 400km wyciągnięcie 1.25%


adam42094

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Screenshot_20190726_121031.thumb.jpg.f52493cee7853c6ee38da99424ff81f4.jpgIMG_20190726_123756.thumb.jpg.7d5828f8257e63946a29a3c1909c0d7c.jpgIMG_20190726_123741.thumb.jpg.e241cda69ca89dcb33790145f92fffd9.jpgWitam serdecznie,

Mam problem. Mam nowy rower. Przebieg 400km. Łańcuch wyciągnięty 1.25%. 

Jeżdżę tak: Miasto, ścieżki rowerowe, trochę ścieżki leśne. Staram się trzymać dobre tempo

Czy to w ogóle możliwe że nowy łańcuch hg40 wyciągnął się tak szybko?

Czy teraz od razu wymieniać łańcuch na jakiś inny czy czekać aż wszystko się zniszczy? Jaki łańcuch teraz dać? Myślałem nad kmc X8 za 35zl z allegro.

Proszę o poradę. W załączniku specyfikacja mojego roweru oraz zdjęcia korby i kasety.

Jeszcze pytanie. Coś cyka mi w rowerze. Korba dokręcona, pedały dokręcone. Serwisant rowerowy i ja też podejrzewamy suport. Co będzie mi potrzebne do samodzielnej wymiany suportu?

Klucz nasadowy z grzechotką do odkręcenia korby, klucz do suportu na kwadrat. Czy coś jeszcze będzie potrzebne? W sklepie internetowym gdzie kupiłem radzą jeszcze wlać do środka suportu przez sztyce kilka łyżek gęstego oleju. To dobry pomysł przy tym neco na łożyskach maszynowych?

 

Dziękuję z góry za każdą odpowiedź!!!

 

Napisano

Myślę, że absolutnie nie ma szans aby kaseta była zjedzona po takim dystansie, śmiało kupuj nowy, polecam na ósemkę KMC x8 bo z HG71 byłem zadowolony ale ciut mniej niż z tego KMC.

Trzaski to tradycyjnie: sztyca, stery, zaciski kół też trzeszczą, eliminuj po kolei. I nie zaczynaj od elementów, które trzeba kupować, bo często jest tak, że wydaje się kasę na części a poprawy nie ma, trzaski bywają niestety upierdliwe.

 

Do zdjęcia korby na kwadrat potrzebujesz klucza do wykręcenia śrub, potem ściągacza do korb. Do wykręcenia suportu potrzebujesz klucza do suportu. Odpowiedniego, bo klucze są różne do różnych systemów.

Napisano
8 minut temu, cervandes napisał:

Myślę, że absolutnie nie ma szans aby kaseta była zjedzona po takim dystansie, śmiało kupuj nowy, polecam na ósemkę KMC x8 bo z HG71 byłem zadowolony ale ciut mniej niż z tego KMC.

Trzaski to tradycyjnie: sztyca, stery, zaciski kół też trzeszczą, eliminuj po kolei. I nie zaczynaj od elementów, które trzeba kupować, bo często jest tak, że wydaje się kasę na części a poprawy nie ma, trzaski bywają niestety upierdliwe.

 

Do zdjęcia korby na kwadrat potrzebujesz klucza do wykręcenia śrub, potem ściągacza do korb. Do wykręcenia suportu potrzebujesz klucza do suportu. Odpowiedniego, bo klucze są różne do różnych systemów.

Czyli te kaseta i korba na zdjęciach są w miarę świeże?

Jak bardzo ząbki muszą być zniszczone żeby wymienić kasetę i korbę?

To nie trzaski tylko cykanie. Cyk cyk cyk. Strasznie irytujące. Rower śmiga normalnie.

Co z tym olejem, który naoliwi suport, wlewając go od sztycy siadelka?

 

Napisano
Teraz, adam42094 napisał:

Co z tym olejem, który naoliwi suport, wlewając go od sztycy siadelka?

Nie rób se jaj.

 

27 minut temu, adam42094 napisał:

Łańcuch wyciągnięty 1.25%. 

A skąd takie dane?

 A czy łańcuch był smarowany??

Napisano

Cykanie suportu pod obciążeniem może oznaczać zwyczajnie poluzowane miski - mój rower choruje na coś takiego i muszę po prostu co roku odkręcać i wkręcać suport i na ~5000 km mam spokój. Nie wiem z czego to wynika, ale tyle dobrego, że zapieczenie misek mi nie grozi:P 400 km to trochę mało, żeby suport padł - wykręć go i wkręć na nowo zwilżając gwint mufy smarem.

Z tym olejem to jest jakiś słaby żart. Jak łożyska "maszynowe" padają to się je wymienia i tyle - one są nieserwisowalne.

Napisano
2 minuty temu, seraph napisał:

Cykanie suportu pod obciążeniem może oznaczać zwyczajnie poluzowane miski - mój rower choruje na coś takiego i muszę po prostu co roku odkręcać i wkręcać suport i na ~5000 km mam spokój. Nie wiem z czego to wynika, ale tyle dobrego, że zapieczenie misek mi nie grozi:P 400 km to trochę mało, żeby suport padł - wykręć go i wkręć na nowo zwilżając gwint mufy smarem.

Z tym olejem to jest jakiś słaby żart. Jak łożyska "maszynowe" padają to się je wymienia i tyle - one są nieserwisowalne.

o tym oleju powiedzieli mi przez telefon w sklepie w którym kupiłem rower. powiedzieli że pomóże.

dokładnie. cykanie jest tylko jak pedaluje. jak kręcę pedalami w domu to nic nie ma

https://allegro.pl/oferta/klucz-lancucha-wolnobiegu-suportu-sciagacz-korby-8033788464?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare

czy ten komplet pozwoli mi wymienić suport w moim rowerze?

podpowiedzcie czy do tej kasety i korby ten kmt x893 lanuch6 będzie okej ? są bardziej wytrzymałe?

Napisano
Teraz, adam42094 napisał:

o tym oleju powiedzieli mi przez telefon w sklepie w którym kupiłem rower. powiedzieli że pomóże.

To w GS-ie żeś kupił?

 Powiedz im że czasy Ukrainy się skończyły.

Napisano

dopiero się uczę o rowerach także wydawało mi się tak się robi. gdybym wolał tam olej to do by się stało? 

odpowiedzcie na moje pytania proszę

Napisano

Jak masz suport jak w Ukrainie to by rozpuściło smar, wymyło go , i przestało cykać....

a potem by się zatarło.

 Jak masz wkład suportu to byś miał zabezpieczoną ramę  olejem w okolicy suportu i tyle.

Napisano

Powinno pasować. NECO to raczej standard. Odkręcając suport wyczyść go z brudu i dobrze dociśnij klucz, a ściągacz do korb wkręć w gwint dosyć głęboko żeby go nie zerwać.

KMC to chyba najlepszy wybór patrząc pod kątem cena/jakość.

PS. A na początek odkręć pedały i nasmaruj im gwinty bo jest spora szansa, że to jest przyczyną cykania.

Napisano
Teraz, Brombosz napisał:

Powinno pasować. NECO to raczej standard. Odkręcając suport wyczyść go z brudu i dobrze dociśnij klucz, a ściągacz do korb wkręć w gwint dosyć głęboko żeby go nie zerwać.

KMC to chyba najlepszy wybór patrząc pod kątem cena/jakość.

PS. A na początek odkręć pedały i nasmaruj im gwinty bo jest spora szansa, że to jest przyczyną cykania.

Wcześniej też miałem takie cykanie. Okazało sie, że lewy pedał był odkręcony. Po dokręceniu na pizde cykanie ustało. 

https://allegro.pl/oferta/kmc-x8-93-lancuch-6-7-8s-spinka-7332180572?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare

Czyli ten łańcuch jest najbardziej wytrzymały do kaset 8 rzędowych? Kupię od razu dwa będę mieć na później.

Czy np jeśli mam korbę i kasetę altus to jak kasetę dojadę to mogę wsadzić alivio z tyłu i będzie to dobrze hulać?

Czyli oprócz tego zestawu narzędzi potrzebne mi klucze nasadowe z grzechotką żeby odkręcić śruby w korbie i to wszystko? Zgadza się?

Ten suport czymś przesmarowac jak będę go wkładał?

 

Dzięki za pomoc

Napisano
13 minut temu, adam42094 napisał:

Czy np jeśli mam korbę i kasetę altus to jak kasetę dojadę to mogę wsadzić alivio z tyłu i będzie to dobrze hulać?

O ile zębatki korby będą w dobrym stanie to tak.

14 minut temu, adam42094 napisał:

Czyli oprócz tego zestawu narzędzi potrzebne mi klucze nasadowe z grzechotką żeby odkręcić śruby w korbie i to wszystko? Zgadza się?

Wystarczą zwykłe płaskie.

16 minut temu, adam42094 napisał:

Ten suport czymś przesmarowac jak będę go wkładał?

Gwint przesmaruj żeby w przyszłości nie było problemów. Najlepiej smarem grafitowym albo czymś podobnym.

17 minut temu, adam42094 napisał:

https://allegro.pl/oferta/kmc-x8-93-lancuch-6-7-8s-spinka-7332180572?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare

Czyli ten łańcuch jest najbardziej wytrzymały do kaset 8 rzędowych? Kupię od razu dwa będę mieć na później.

To dobry łańcuch. Ja swojego czasu miałem 3szt. (9-rzędowe) i zmieniałem co 300-400km na najkrótszy z nich. Nic nie jest wieczne, ale taką metodą jeździ się dłużej na jednej kasecie i zębatkach korby.

21 minut temu, adam42094 napisał:

Po dokręceniu na pizde

Na forum nie klniemy.

Napisano

Dzięki za pomoc.

Płaskim się nie da odkręcić śrub w korbie bo są zaślepki i w środku dopiero jest gwint śruby

Zastanawiam się tylko czy tym ściągaczem do korby dam radę to zrobić bo opinie są różne na allegro. A prawie na każdej aukcji jest ten sam klucz. 

Czyli co kupić sobie te dwa kmc i wymieniać co 300 km? A ten Shimano hg 40 wyrzucić do kosza? 

Czy jak jeszcze do wtorku zrobię 100km, zanim przyślą kmc, z tym zużyciem 1.25% to kaseta i korba bardzo się zniszczą?

Napisano

Ja na twoim miejscu kupiłbym łańcuch, założył, sprawdził czy śmiga i gdyby okazało się, że nie to dojechałbym kasetę na obecnym, odkładając nowy na przyszłość pod nową. Na zdjęciach lekkie zadziorki są widoczne więc na tej kasecie może być różnie.

Napisano
Teraz, Brombosz napisał:

Ja na twoim miejscu kupiłbym łańcuch, założył, sprawdził czy śmiga i gdyby okazało się, że nie to dojechałbym kasetę na obecnym, odkładając nowy na przyszłość pod nową. Na zdjęciach lekkie zadziorki są widoczne więc na tej kasecie może być różnie.

A korba? Długo wytrzyma? Kiedy ja wymienić? Jeszcze pytanie. Kaseta alivio 8 rzędów a altus to 10 zł różnicy. Kupić alivio? Będzie bardziej wytrzymała? 

 

Napisano
Teraz, adam42094 napisał:

A korba? Długo wytrzyma?

Korbę z reguły "bierze" później. Dobrym rozwiązaniem jest taka, w której idzie wymieniać poszczególne zębatki. Zamiast całej korby dokupuje się wtedy same blaty.

Teraz, adam42094 napisał:

Jeszcze pytanie. Kaseta alivio 8 rzędów a altus to 10 zł różnicy. Kupić alivio? Będzie bardziej wytrzymała?

Myślę, że nie zauważysz różnicy. Tu bardziej chodzi o wyciągnięcie i jakość łańcucha.

Napisano
3 minuty temu, Brombosz napisał:

Korbę z reguły "bierze" później. Dobrym rozwiązaniem jest taka, w której idzie wymieniać poszczególne zębatki. Zamiast całej korby dokupuje się wtedy same blaty.

Myślę, że nie zauważysz różnicy. Tu bardziej chodzi o wyciągnięcie i jakość łańcucha.

to nie bawić się w jakieś kasety wyższych klas?

altus mi wystarcza w zupełności. jak dla mnie fajnie zmienia biegi. bardzo szybko zabija w dół i w górę też.

zależy mi tylko na wytrzymałości.

te wszystkie klasy deore alivio, i w górę różnią się tylko szybkością zmiany przełożeń i że są coraz lzejsze czy z każdą klasą dłużej te podzespoły dłużej wytrzymują? masz może jakieś porównanie na ten temat że swojego doświadczenia?

Napisano
Teraz, Brombosz napisał:

W Starym rowerze, na 9 rzędowej kasecie Deore pojeździłem więcej jak na Acera, ale nie wiem jak się to ma do Alivio. Obecnie używam 11-rzędowego XT ale to chyba nie ma co porównywać.

to co byś mi polecił jak teraz mam cały zestaw altusa? cały czas łańcuchy kmt a do tego jakiś zestaw napędowy?

Napisano
4 godziny temu, adam42094 napisał:

...

Zastanawiam się tylko czy tym ściągaczem do korby dam radę to zrobić bo opinie są różne na allegro. A prawie na każdej aukcji jest ten sam klucz. 

 

Co do ściągacza do korb, polecę KOVYS VK-41002

Napisano
46 minut temu, Brombosz napisał:

Myślę, że najpierw powinieneś przymierzyć ten łańcuch. Nie ma co kupować części na zapas.

Okej. W środę jak wszystko przyjdzie to dam znać jak tam sprawa z suportem. Mam nadzieję że jest tylko niedokręcony

 Łańcuch też założę żeby jeszcze kasety nie zdzierać. 

Czy jeśli założę we wtorek/środę ten kmc to jest Opcja że kaseta która jest w miarę okej może mi zdzierać i wyciągać ten nowy łańcuch kmc?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...