Skocz do zawartości

[Wentyl presta] Zatkany mleczkiem, jak odetkać?


TjakTomek

Rekomendowane odpowiedzi

Jedne są rozbieralne, inne nie. Poznać można po tym, że zaworek wykręcany jest z dwóch stron oszlifowany na płasko, a nie wykręcany jest okrągły. Wymieniasz i po sprawie. Z tego też powodu nigdy nie wyrzucam w całości dętek, które mają zaworki rozbieralne, tylko sobie wykręcam środki i mam na zapas.

Jeśli środka nie da się wykręcić (np. w moich Shimano XT), pozostaje mozolne wydłubywanie/przepychanie drucikiem, ale mnie to wkurzało i w końcu kupiłem sobie jakieś tam inne zaworki z wykręcanym środkiem, bodajże trezado i wymieniłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sam zaworek jest zakrecony podczas uzytkowania, to jest male prawdopodobienstwo, ze jest zatkany. Wieksza szansa, ze sam wentyl jest gdzies przytkany na jego dlugosci.

Raz mialem taka sytuacje, ze nawet przepychanie wentyla nic nie dawalo, bo zlog lateksu sie tylko otwieral i po wyciagnieciu "przepychacza" zamykal. Robote zrobila pentelka skrecona z cienkiego, sztywnego drucika. Obracana w srodku wentyla czyscila przelot.

Na zdjeciu zawor masz w otwartej pozycji, tak jezdzisz, czy tylko teraz go odkreciles? 

Wykrec go i sam zobaczysz co zatyka wentyl.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za uwagi i rady. Po wieloletniej przerwie wróciłem do jazdy na rowerze i wolę zapytać o najprostsze rzeczy niż coś sam popsuć.

Po 15 jadę na przejażdżkę także teraz temat odpuszczam, jutro jak znajdę chwilę to się tym zajmę.

Zawór na zdjęciu jest w pozycji otwartej ponieważ próbowałem sprawdzić ciśnienie. O ile ostatnim razem jeszcze zaworek współpracował po lekkim naciśnięciu pompki to dzisiaj już nie chce i manometr pokazuje jakieś brednie.

Przypomniałem sobie, że w salonie dali mi dętki które były fabrycznie zamontowane. Zaworki rozbieralne więc mam na wymianę. Jeszcze jakieś ustrojstwo plastikowe dali, chyba do wykręcania służy.

Jeszcze mam pytanie odnośnie opony, nie spadnie z obręczy po spuszczeniu powietrza?

 

IMG_3830.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, TjakTomek napisał:

Jeszcze jakieś ustrojstwo plastikowe dali, chyba do wykręcania służy.

Ten kawałek plastiku co na zdjęciu, służy do blokowania zacisków w hamulcach tarczowych, po ściągnie koła np do transportu roweru.

Raz tylko spuszczałem powietrze z koła w celu dolania mleka i opona nie zeszła z obręczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Operacja udana, pacjent przeżył choć nie obyło się bez drobnych powikłań. Tylny zaworek był zaklejony, a z przodu i zaworek i przelot - użyłem drucika. Te nowe wkłady z fabrycznych dętek beznadziejnej jakości - musiałem wywalić i po oczyszczeniu wstawiłem stare. Sporo kosztowały więc jeśli mnie nie oszukali w serwisie to jakieś markowe są.

Dzięki raz jeszcze. W piątek mam w planie "ambitne" zjazdy więc bardzo mi zależało na jeździe na sprawdzonym ciśnieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...