fazer72 Napisano 24 Lipca 2019 Napisano 24 Lipca 2019 Tak jak już wcześniej pisałem, zakupiłem rower Flyer. Jest to prawdopodobnie seria T, rocznik ok 2009-2010 (sądząc po opisach na izolacjach kabli). Niestety niewiele mam informacji na temat tego modelu, na internecie znalazłem manuale, niestety do nowszych modeli. Wiem na pewno - napięcie 26V. Rower zakupiłem w ciemno z rozładowaną baterią i bez ładowarki. Niedawno nabyłem za 80 zł baterię, naładowaną na szczęście i udało mi się częściowo sprawdzić rower. Częściowo, bo jest rozebrany i tylko podpiąłem kable pod silnik i baterię. I tak : wyświetlacz się uruchamia, nie pokazuje błędu, tryby wspomagania się przełączają, oświetlenie działa. Resztę sprawdzę dopiero po złożeniu roweru do kupy. Jest jedno ale, z tego co widziałem przy innych rowerach po prawej stronie kierownicy jest jakiś przełącznik (park assist ?) U mnie go nie ma jest jedynie urwana wiązka przewodów. Co tam powinno być ? Ktoś wie ?
Piter233 Napisano 24 Lipca 2019 Napisano 24 Lipca 2019 Prawdopodobnie rozłączenie napędu. Wiązkę powinno podłączyć się do klamki i po wciśnięciu dźwigni napęd powinien się wyłączać.
fazer72 Napisano 24 Lipca 2019 Autor Napisano 24 Lipca 2019 No właśnie gdzieś na zdjęciach wykopałem, że jest na kierownicy taka dźwignia, jakby od ssania. Czyli awaryjne wyłączenie napędu?
Piter233 Napisano 25 Lipca 2019 Napisano 25 Lipca 2019 Prawdopodobnie, bo większego sensu dla takiej wiązki nie widzę. Osobiście widziałem wersję gdzie wiązkę podłączało się do dźwigni i rozłączanie następowało od razu po rozpoczęciu hamowania, tu patent jest tańszy bo można dać zwykłą klamkę.
fazer72 Napisano 26 Lipca 2019 Autor Napisano 26 Lipca 2019 a teraz pytanie, skoro nie ma dźwigni i kabelki sobie dyndają to napęd się uruchomi ? Może trzeba któreś ze sobą zewrze ? Tylko które ? Jest biały, czerwony i czarny.
Piter233 Napisano 27 Lipca 2019 Napisano 27 Lipca 2019 Na forum pytasz? Przecież masz ten rower, sprawdź. To jest prawdopodobnie rozłączanie napędu, powinien się uruchomić po naciśnięciu na pedały. Chyba.
WaGiant Napisano 28 Lipca 2019 Napisano 28 Lipca 2019 Z tego co widzę zmianę trybów wspomagania masz na wyświetlaczu . Wiec nie do tego kabelki . Możliwości są dwie : - jeśli do klamki z prawej strony strony idzie taka sama wiązka to pewnie do odłączanie wspomagania w czasie hamowania - do manetki gazu , ale to raczej mało prawdopodobne bo manetki montuje się zazwyczaj z prawej strony . Dobrze że jej nie masz bo pojazd z manetką nie jest już rowerem , w Polsce jest nielegalny . Zapytaj na Forum Arbiter tam są spece od dłubania w elektrykach .
fazer72 Napisano 29 Lipca 2019 Autor Napisano 29 Lipca 2019 Tam jest dźwignia jak na zdjęciu i służy do rozłączenia napędu. To wiem. Tylko pytanie jak zmostkować przewody...
kjesiong Napisano 1 Czerwca 2021 Napisano 1 Czerwca 2021 dźwignia do której połączone są przewody z prawej strony uruchamia wspomaganie przy prowadzeniu np. podjazd pod górę przy schodach. Na marginesie szukam jakiejś instrukcji serwisowej do takiego roweru
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.