Skocz do zawartości

[elektryka] Flyer pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak jak już wcześniej pisałem, zakupiłem rower Flyer. Jest to prawdopodobnie seria T, rocznik ok 2009-2010 (sądząc po opisach na izolacjach kabli). Niestety niewiele mam informacji na temat tego modelu, na internecie znalazłem manuale, niestety do nowszych modeli. Wiem na pewno - napięcie 26V. Rower zakupiłem w ciemno z rozładowaną baterią i bez ładowarki. Niedawno nabyłem za 80 zł baterię, naładowaną na szczęście i udało mi się częściowo sprawdzić rower. Częściowo, bo jest rozebrany i tylko podpiąłem kable pod silnik i baterię. I tak : wyświetlacz się uruchamia, nie pokazuje błędu, tryby wspomagania się przełączają, oświetlenie działa. Resztę sprawdzę dopiero po złożeniu roweru do kupy. Jest jedno ale, z tego co widziałem przy innych rowerach po prawej stronie kierownicy jest jakiś przełącznik (park assist ?) U mnie go nie ma jest jedynie urwana wiązka przewodów. Co tam powinno być ? Ktoś wie ?

IMG_20190712_114725.jpg

IMG_20190723_152124.jpg

IMG_20190723_152225.jpg

IMG_20190712_132253.jpg

Napisano

No właśnie gdzieś na zdjęciach wykopałem, że jest na kierownicy taka dźwignia, jakby od ssania. Czyli awaryjne wyłączenie napędu?

IMG_20190724_125338_1a.jpg

Napisano

Prawdopodobnie, bo większego sensu dla takiej wiązki nie widzę. Osobiście widziałem wersję gdzie wiązkę podłączało się do dźwigni i rozłączanie następowało od razu po rozpoczęciu hamowania, tu patent jest tańszy bo można dać zwykłą klamkę.

Napisano

a teraz pytanie, skoro nie ma dźwigni i kabelki sobie dyndają to napęd się uruchomi ? Może trzeba któreś ze sobą zewrze ? Tylko które ? Jest biały, czerwony i czarny.

Napisano

Na forum pytasz? Przecież masz ten rower, sprawdź. To jest prawdopodobnie rozłączanie napędu, powinien się uruchomić po naciśnięciu na pedały. Chyba.

Napisano

Z tego co widzę zmianę trybów wspomagania masz na wyświetlaczu . Wiec nie do tego kabelki .

Możliwości są dwie :

- jeśli do klamki z prawej strony strony idzie taka sama wiązka to pewnie do  odłączanie wspomagania w czasie hamowania

- do manetki gazu , ale to raczej mało prawdopodobne bo manetki montuje się zazwyczaj z prawej strony . Dobrze że jej nie masz bo pojazd z manetką nie jest już rowerem , w Polsce jest nielegalny .

Zapytaj na Forum Arbiter tam są spece od dłubania w elektrykach .

Napisano

Tam jest dźwignia jak na zdjęciu i służy do rozłączenia napędu. To wiem. Tylko pytanie jak zmostkować przewody...

  • 1 rok później...
Napisano

dźwignia do której połączone są przewody z prawej strony uruchamia wspomaganie przy prowadzeniu np. podjazd pod górę przy schodach. Na marginesie szukam jakiejś instrukcji serwisowej do takiego roweru

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...