montana1 Napisano 23 Lipca 2019 Napisano 23 Lipca 2019 X-Tech HB100 To zacisk hybrydowy czyli linka uruchamia mechanizm hydrauliczny. Szukam tego typu zacisku ale innej firmy. Po prostu chciał bym mieć jakiś wybór przy kupnie. Znacie jakiś inny egzemplarz, model ? p.s.Nie ma możliwości zamontowania "klamki hydraulicznej", dlatego proszę nie polecać mi innych rozwiązań
montana1 Napisano 23 Lipca 2019 Autor Napisano 23 Lipca 2019 Fajne, tyle że cenowo zabija. Pewnie zaraz mnie zlinczujecie Szukam do hulajnogi. X-tech to jakieś 60zł. Tyle, że firma mi nie znana, a w rowerze miałem Hayes Stroker i jakość pozostała w pamięci. https://pl.aliexpress.com/item/32730411690.html
MikeSkywalker Napisano 23 Lipca 2019 Napisano 23 Lipca 2019 Możesz ryzykować, ale spektakularnej jakości bym się po tym nie spodziewał. Dwa - jaki jest sens montowania takiego zacisku do hulajnogi? Prędzej zmieniłbym klocki i/lub zacisk na inny mechaniczny. Klockami idzie poprawić modulację, zaciskiem siłę hamowania - która i tak nie może być za duża bo zablokuje koło.
montana1 Napisano 23 Lipca 2019 Autor Napisano 23 Lipca 2019 Uwierz, jest sens. To szybko przyspiesza, a fabryczny hamulec to chińszczyzna. Tu większe nastawienie jest na odzysk energii poprzez hamowanie silnikiem, dlatego wstawili coś co przypomina jedynie o swojej roli. Skok klamki jest tragiczny. Praktycznie musisz klamkę docisnąć do końca żeby złapał na 100%. Regulacja niewiele pomaga. Dociskanie klamki do końca to problem, bo na hulajnodze bardzo duży nacisk kładzie się na mocne trzymanie kierownicy., inaczej gleba, a przy prawie 30km/h bywa niebezpieczne. https://link.do/6Skjo Dlatego szukam czegoś co pozwoli na hamowanie jednym palcem, podobnie jak to się ma w "pełnych" hydraulicznych.
MikeSkywalker Napisano 23 Lipca 2019 Napisano 23 Lipca 2019 Nie wiem jak jest w przypadku wspomnianych hamulców, ale jak jeździłem rowerem szosowym z zaciskami HY-RD to nie działało to tak jak "pełne hydrauliczne". Nie pamiętam jaka kombinacja zacisku/klamki szosowej/MTB (jest między nimi różnica) daje bardzo krótki skok - ale może to jest jakiś pomysł. Zwykły zacisk mechaniczny (najlepiej z dwoma ruchomymi klockami) i zmiana klamki. Jeśli dobrze kojarzę to chodzi o połączenie klamki MTB z zaciskiem szosowym - ale fajnie jakby ktoś potwierdził
montana1 Napisano 23 Lipca 2019 Autor Napisano 23 Lipca 2019 Klamki nie zmienię. Klamka hulajnogi ma w sobie kosmiczne systemy współpracujące m. in. z odzyskiem energii, itp. :/
MikeSkywalker Napisano 23 Lipca 2019 Napisano 23 Lipca 2019 A jaki masz teraz zacisk? Z dwoma ruchomymi klockami?
montana1 Napisano 24 Lipca 2019 Autor Napisano 24 Lipca 2019 Tak. Nie działa to płynnie. Hamować hamuje, ale ten skok klamki za duży i płynność znikoma. Jak chwyci to koło staje ale jak chcesz powoli "regulować" siłę hamowania to ...to po prostu widać, że to chiniol.
Lezia Napisano 24 Lipca 2019 Napisano 24 Lipca 2019 8 godzin temu, montana1 napisał: bo na hulajnodze bardzo duży nacisk kładzie się na mocne trzymanie kierownicy., inaczej gleba, a przy prawie 30km/h bywa niebezpieczne Czy na pewno jest to jeszcze hulajnoga?
montana1 Napisano 24 Lipca 2019 Autor Napisano 24 Lipca 2019 Jeśli nie wiesz, to nie jechałeś Małe kółka, wąski chwyt kierownicy. Puszczenie kiery jedną ręką to pewna gleba. To nie rower. Naciskając manetkę hamulca w pewnym dużym procencie ten chwyt nie jest taki pewny, a wyobraź sobie, że trafiasz w dziurę, których na polskich chodnikach jest masa, wtedy leżysz. Dlatego hamulec sterowany jednym, dwoma palcami, z małym skokiem, tak jak to się ma w przypadku hydraulików, byłby tu zbawieniem.
RafalxM Napisano 24 Lipca 2019 Napisano 24 Lipca 2019 Tylko że te hybrydy z linką mogą nie zapewnić takiego małego skoku wcale. Z jakiego powodu, technicznie, nie da się tam zamontować hamulca hydraulicznego ?
montana1 Napisano 24 Lipca 2019 Autor Napisano 24 Lipca 2019 Musiał byś zmienić manetkę na tą hydrauliczną. Fabryczna ma w sobie czujnik ... "czujnika Halla ze starej klamki i zamontowanie go na specjalnie zaprojektowanym wydrukowanym adapterze. Czujnik Halla w klamce jest absolutnie kluczowy! Bez niego nie mamy hamowania przednim kołem za pomocą silnika oraz nie ma mrugania lampki STOP przy hamowaniu. Poza tym hulajka zwraca błąd, piszczy i nie pozwala wystartować. - Doklejenie małego magnesu neodymowego na nowej klamce hydraulicznej do wzbudzania czujnika Halla." http://tnijurl.com/9c87fa6b1f15/
Lezia Napisano 24 Lipca 2019 Napisano 24 Lipca 2019 2 godziny temu, montana1 napisał: Jeśli nie wiesz, to nie jechałeś Chodziło mi o to , że jeżeli rozwija to prędkość 30km/h to zgodnie z przepisami jest to aby hulajnoga?
abdesign Napisano 24 Lipca 2019 Napisano 24 Lipca 2019 To się w ogóle bardzo fajnie czyta: 15 godzin temu, montana1 napisał: To szybko przyspiesza,.... ...Dociskanie klamki do końca to problem, bo na hulajnodze bardzo duży nacisk kładzie się na mocne trzymanie kierownicy., inaczej gleba, a przy prawie 30km/h bywa niebezpieczne. 2 godziny temu, montana1 napisał: Małe kółka, wąski chwyt kierownicy. Puszczenie kiery jedną ręką to pewna gleba.... ...Naciskając manetkę hamulca w pewnym dużym procencie ten chwyt nie jest taki pewny, a wyobraź sobie, że trafiasz w dziurę, których na polskich chodnikach jest masa, wtedy leżysz. tak Ci ludzie prędzej czy później zdominują statystyki izby przyjęć na chirurgii nie ma żadnych wątpliwości.
montana1 Napisano 24 Lipca 2019 Autor Napisano 24 Lipca 2019 Może i tak, może i nie. Wystarczy jak producent zadba o lepsze hamulce. Pomyśl, że nie wymyślono w rowerze niczego innego niż jakieś chińskie Vbreki i masz na tym zjeżdżać z Gubałówki , Góry Żar. Będzie dobrze, hulajnogi dopiero raczkują, a jeśli chodzi o wybór to masz praktycznie jednego producenta, który jest i dostępny cenowo i jest dobry. Minie kilka lat i pojawią się nowi, a takie problemy jak moje pójdą w niepamięć. ps. teraz się dowiedziałem, że skok klamki na tym zacisku hybrydowym jest praktycznie taki sam, różnica jedynie w sile hamowania, jakości. Jeśli już jesteśmy tak głęboko, to dopowiem, że (dowiedziałem się teraz) skrócony skok klamki hamulca tarczowego powoduje natychmiastowe wyłączanie hamowania silnikiem i tym samym odzysk energii spada. Wychodzi na to, że fabryki się nie poprawia
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.