djzwierzak Napisano 9 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2019 Obciążenia nie było żadnego ponieważ jechał w sumie około 10 km/h. CO do falowania nie wiem jak to załatwić. Kurde no powiem, że tego nie powinno być ale czy to będzie argument to nie wiem. .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOKESZ Napisano 9 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2019 Jeśli wg nich widoczne falowanie to normalna sprawa, to niech Ci pokażą inne modele z podobną/tą samą korbą, która faluje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp516 Napisano 9 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2019 (edytowane) Teraz, djzwierzak napisał: Obciążenia nie było żadnego ponieważ jechał w sumie około 10 km/h. No właśnie cały dowcip polega na tym, że jechał wolno a nie szybko. Jechał na najtwardszym możliwym przełożeniu w tym napędzie, czyli 46/11, przeznaczonym do jazdy jakieś 40km/h (albo i więcej). Jadąc 10 km/h musiał naciskać na pedały z dużą siłą, czego efektem było duże napięcia łańcucha. Jest to zdecydowanie niezalecana praktyka, a już szczególnie niezalecana jest zmiana w tej sytuacji przełożenia. Poczytaj ten poradnik , rozdział "Jak zmieniać biegi" : https://roweroweporady.pl/jak-poprawnie-zmieniac-przelozenia/ . W tym Jari jest duża różnica pomiędzy koronkami 46-30 = 16. U mnie w mtb jest 10 pomiędzy średnią i najmniejszą koronką a i tak udało mi się to samo co Tobie, czyli zaklinownaie łańcucha przy zmianie przedniego przełożenia na mniejsze. Edytowane 9 Sierpnia 2019 przez pp516 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzwierzak Napisano 9 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2019 W sumie to racja. Jak było tego się nie dowiem, możemy gdybać. Czyli moja wina i uszkodzenie mechaniczne. Koszty pójdą w górę bo do wymiany suport ? czy cos innego ? Dzieki za porady. W sumie to w złomku startowałem odrazu od najwyższej. Tutaj już będzie prawidłowo zmieniane przełożenia. Dojazd do świateł i zrzucanie z biegów. Zdam relacje jak będę jutro po ogarnięciu tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp516 Napisano 9 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2019 (edytowane) 9 minut temu, djzwierzak napisał: do wymiany suport ? czy cos innego ? Albo suport albo korby. Suport kwadrat dobry można kupić za 40 zł, korby są sporo droższe. Z tym, że jak od nowości było pokrzywione, to powinni na gwarancji wymienić. 9 minut temu, djzwierzak napisał: Dojazd do świateł i zrzucanie z biegów. No nie ma co przesadzać. Problem jest tylko w skrajnych przypadkach. Przy normalnej jeździe nic się nie stanie. Z tym, że lepiej na tym dużym blacie jeździć tylko przy wyższych prędkościach, tak od 20 km/h około. Tu masz jeden z kalkulatorów podpowiadający prędkości uzyskiwane na danych przełożeniach przy określonej kadencji. : http://gears.mtbcrosscountry.com/#28I7386I2 Swoją drogą kadencja przy 10km/h i przełożeniu 46/11 musiała być w okolicach 10, gdzie zalecana jest 80-90 Tu też jest bardzo fajny kalkulator, wprowadziłem dane Jari 1.5 2019 (z pamięci, ale chyba dobrze) : http://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=30,46&RZ=11,13,15,17,19,21,23,26,30,34&UF=2200&TF=80&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth Edytowane 9 Sierpnia 2019 przez pp516 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzwierzak Napisano 10 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 No więc tak. Napędy wyregulowane. Delikatne falowanie zostało ale nie takie jak było. Tzn faluje co 180 stopni lewo prawo. To takie 1 mm odchylenie w sumie. Co do centrowania ponoć takie rozcentrowanie to norma. Tutaj filmiki: video-1565436857.mp4 video-1565436867.mp4 video-1565436867.mp4 Wybaczcie za jakość ale widać wszystko to co widać. W poniedziałek podejdę do serwisu obok mnie to ogarną mi ten temat i w końcu będę mógł wyregulować hamulce które teraz są odsunięte daleko z powodu braku wycentrowanego kola... Resztę już sam będę robił. jazda w sumie 130 km w dwie strony autem mija się z celem. Chyba, że coś walnie ostro i będzie to ewidentna gwarancja wtedy ogarniac temat będę przez sklep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp516 Napisano 10 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 Zwróć tylko uwagę, że hamulce masz tarczowe i mniej lub bardziej rozcentrowane koło nie wpływa na ich pracę. Zresztą centrowanie kół zostawił bym na później jak już przejedziesz przynajmniej ze 200km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzwierzak Napisano 10 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 Nie wypływa ? To dlaczego jak koło ma odchył na boki to trze nierównomiernie ? Jak np koło leci w jewa strone to klocek z lewej strony trze. Jak idzie do prawej to z prawej. Chyba, że co niedokręcone są koła ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzwierzak Napisano 10 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 Kurcze nie wiem oco chodzi ale nie mogę edytować postów np po 1 godzinie.. Trochę bez sensu.... Do rzeczy. Po przejechaniu jakiś 40 km mam dziwne odczucie. Nawet kilka. 1. Od samego początku dzisiaj jak wystartowałem miałem dziwne odczucie. Jak kręce pedałami to np co kierowanie prawej nogi w dół czuję takie delikatne wibrowanie w pedale/korbie. To raczej nie jest normalne moim zdaniem ? Obojętnie jakie przełożenie zawsze to samo. Raczej z powodu łańcucha to nie jest. Suport jednak walnięty ? 2. Czy Mechaniki zawsze będą tak słabo hamowały? Czy po kilkuset km klocki się dotrą i będzie gitara ? 3. Może o tylko ja tak mam a może inni ale lewą piętą wale niekiedy o ramę/ hamulec z tyłu. Może jak przesiądę się na spd wtedy stopa mi nie będzie tak jeździć lewo prawo i to się zmieni. Chyba że mam złą pozycje na rowerze. 4. Jadąc na niektórych przełożeniach np 4 6 7 9 zębatka tylna na kasecie, słychać dźwięk terkotania tak jakby od wózka. Gdyby był on wygięty to wszystkie by tak zębatki terkotały. To jest delikatny terkot. Wybaczcie za takie czepialstwo, lecz jestem pedantem w sprawach technicznych. Mechanik z moim samochodem też ma tak przewalone. Lubię mieć wszystko tip top. Wolę zapytać i dowiedzieć się nie kiedy nowych rzeczy. Odczucia po pierwszym większym depnięciu w pedał ? Mega sprawa. Musze pracować nad kadencja a nie męczyć nogi na jak najwyższym biegu bo to bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp516 Napisano 10 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 Może masz łańcuch słabo nasmarowany? To może dawać wibracje i różne inne dźwięki. Odnośnie hamulców, to one się faktycznie docierają stopniowo. W moim MTB z hamulcami tarczowymi hydraulicznymi było na początku podobnie. Dodatkowo zacisk często ocierał o klocki. Potem się to unormowało. Można też spróbować regulacji ustawienia zacisku, w hydraulikach jest to dość proste, nie wiem jak w mechanicznych. Bicie koła jest zwykle spowodowane przez spzychy i poprzez regulację naciągu szprych się to bicie niweluje. Na tarcze hamulcowe to nie wpływa, bo są mocowane do osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzwierzak Napisano 10 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 Teraz, pp516 napisał: Może masz łańcuch słabo nasmarowany? To może dawać wibracje i różne inne dźwięki. Odnośnie hamulców, to one się faktycznie docierają stopniowo. W moim MTB z hamulcami tarczowymi hydraulicznymi było na początku podobnie. Dodatkowo zacisk często ocierał o klocki. Potem się to unormowało. Można też spróbować regulacji ustawienia zacisku, w hydraulikach jest to dość proste, nie wiem jak w mechanicznych. Bicie koła jest zwykle spowodowane przez spzychy i poprzez regulację naciągu szprych się to bicie niweluje. Na tarcze hamulcowe to nie wpływa, bo są mocowane do osi. No faktycznie w sumie racja z tymi szprychami Czas na dotarcie tego wszystkiego i później poodciskam delikatnie jeszcze klocki. Co do łańcucha to nasmarowany solidnie. Oczywiście wytarty później. Ponoć w nowych rowerach to częsta sprawa. Po 200-300 km odpuszcza to wibrowanie. Jeszcze jedno zauważyłem co do tematu terkotania tylnej przerzutki. Jak mam wózek i ta dolna zębatka patrząc od góry jest delikatnie wysunięta do zewnętrznej strony. To nie powinno być wszystko w jednej linii. Z innej bajki. Czy ojek finish line to dobry olej czy kiszka i lepiej coś innego. Dodam, że rower będzie jeździł w deszczu, słońcu, wietrzę, mrozie itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp516 Napisano 10 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 Teraz, djzwierzak napisał: finish line to dobry olej czy kiszka Nie jest zły, zwykle używam rohloff, który jest bardziej uniwersalny : https://www.centrumrowerowe.pl/olej-rohloff-pd15495 , masz 158 opinii pod tym linkiem, to możesz poczytać Z tym, ze ostatnio kupiłem właśnie Finish Line taki : https://www.centrumrowerowe.pl/olej-finish-line-ceramic-wax-lube-pd2531/ Zdaje mi się że mniej chwyta brud niż Rohloff , ale jest tylko na warunki suche. Z tym że akurat ostatnio nie za często pada. Na jesień/zimę pewnie wrócę do sprawdzonego Rohloffa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 10 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 Na trudne warunki finish zielony i daje radę. Czerwony i biały o dość płynnej konsystencji dość często trzeba używać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzwierzak Napisano 10 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 Używam tego aktualnie https://ctbike.pl/finish-line-1-step-smar-uniwersalny-120-ml.html Niewiem czy taki będzie okej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz30 Napisano 11 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2019 (edytowane) Hamulce najpierw trzeba prawidłowo ustawić. Dotarcie zajmuje kilka minut. Rozpędzasz się na max i mocno hamujesz. Nie delikatnie, a mocno. Powtórzyć kilka razy. Jeśli nadal nie hamują, to trzeba obejrzeć klocki, tarcze. Odtłuścić, ustawić, jeszcze raz dotrzeć. Jeśli jeździsz po płaskim, to będziesz musiał to powtarzać co jakiś czas. Tarcze i klocki brudzą syfem z dróg. Jeśli nie hamujesz mocno na zjazdach, to nie mają jak się oczyścić. Dobrej jakości mechaniki dla większości normalnych ludzi sprawdzą się o wiele lepiej, niż hydro. Nie ma oleju, nie ma co się zepsuć, zapowietrzyć. Zdecydowanie preferuję mechaniki w gravelu. Koszt klamkomanetek hydro przyprawia o zawrót głowy, a są awaryjne. To ciągle nowa technologia w przełajach i szosach. Poza tym hydro sprawiają więcej problemów w szosach i przełajach. Tak wyniki z obserwacji w rowerach znajomych i moich. W MTB sprawy mają się inaczej. Hydro są lepiej dopracowane i w zasadzie od deore w górę nie ma problemów, a koszt zakupu niski. Edytowane 11 Sierpnia 2019 przez Mateusz30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzwierzak Napisano 11 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2019 Czyli rozumiem, że tarcza która jest krzywa (ponoć to norma) da rady ją ustawić. No właśnie chyba muszę mocno zahamować kilka razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzwierzak Napisano 13 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2019 Powiedzcie jeszcze jaki łańcuch warto kupować ? Chodzi mi o taki ze spinką nie na pin. Poniewąż będę jeżdził na zmiane z 2 łańcuchami. Teraz mam kmc x10. Warto mieć kolejny taki czy może jakiś shimano jest na spinke ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cyklista Napisano 14 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2019 (edytowane) Powiem szczerze, że tylu problemów z rowerem co masz Ty, to ja nie miałem nawet po przejechaniu 10kkm Co do krzywej tarczy to łapiesz ją np. kluczem nastawnym i delikatnie odginasz w miejscu gdzie ociera. Uwaga trzeba to robić z wyczuciem, żeby nie przegiąć jej w druga stronę. Ogólnie na początku jest z tym trochę zabawy, zanim dojdzie się do wprawy. Edytowane 14 Sierpnia 2019 przez cyklista Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzwierzak Napisano 14 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2019 (edytowane) 5 minut temu, cyklista napisał: Powiem szczerze, że tylu problemów z rowerem co masz Ty, to ja nie miałem nawet po przejechaniu 10kkm Co do krzywej tarczy to łapiesz ją np. kluczem nastawnym i delikatnie odginasz w miejscu gdzie ociera. Uwaga trzeba to robić z wyczuciem, żeby nie przegiąć jej w druga stronę. Ogólnie na początku jest z tym trochę zabawy, zanim dojdzie się do wprawy. To patrz teraz na to, tzn raczej sluchaj. Trzaski jak szalone przy poruszaniu kierowicy... Jak klikniesz na link powinnien sie odpalic filmik. https://www.facebook.com/marcin.tynecki/videos/2591197090910547/ Co obrót kierownicy trzaski. Jakoś nadmiernych luzow nie ma na kierownicy jak zacisne hamulec i nawet na nią naciskam dość mocno Ponoć pancerze nie siedzą na miejsach. Z taką opinią spotkałem się na necie. Ile w tym prawdy nie wiem. Maila wyslałem do sklepu. Edytowane 14 Sierpnia 2019 przez djzwierzak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_gregorio Napisano 14 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2019 Sklepy zawsze mają, przynajmniej mieć powinny, pierwszy darmowy serwis po przejechaniu pierwszych iluś tamkilometrów, 100-tu, 200-tu czy po kilku większych jazdach (różnie to jest określane). Taki serwis ma na celu sprawdzenie działania po pierwszych obciążeniach i drobne regulacje przerzutek, naciągu szprych, hamulców. Trzeszczenie kierownicy też w to wchodzi. Powinieneś zgłosić się do sklepu gdzie rower kupiłeś i zgłosić zauważone problemy do regulacji lub naprawy. Jeżeli jest to dla Ciebie problem w odległości do pokonania do tego sklepu to daj rower do jakiegoś lokalnego serwisu, tyle że w ramach gwarancji powinieneś korzystać ze sklepu, w którym rower kupiłeś. Nie kombinuj sam, tylko pogorszysz sytuację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzwierzak Napisano 14 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2019 Jestem ugadany w sklepie który sprzedaje we Wrocławiu tez fuji i podbije mi przeglad gwarancyjny. Do tego jak bedzie problem z rowerem to bedzie sie kontaktowal z dystybutorem. Tutaj problem chyba lezy w osadzeniu linki z pancerzem. W jednej dziurze niema takiej koncówki większej okrągłej i ona stuka w środku. Tak mi się wydaje najbardziej. Bo jak przytrzymam tą linkę to niestuka/trzeszczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 14 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2019 Teraz, djzwierzak napisał: W jednej dziurze niema takiej koncówki większej okrągłej i ona stuka w środku. Końcówka pancerza nie siedzi w przelotce,ot co. Przy czymś takim linka nie ma prawa działać prawidłowo,bo nie ma naciągu. Jak ktoś tak poskładał,nie mam pojęcia,ale ogarnięcie tego ,to 3 min roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cyklista Napisano 14 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2019 Stawiam, że koledze chodzi o tylny przewód hamulcowy, który jest poprowadzony w pełnym pancerzu stąd brak tej końcówki. A że się tłucze, taki urok wewnętrznego prowadzenia pancerzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 14 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2019 Teraz, cyklista napisał: Stawiam, że koledze chodzi o tylny przewód hamulcowy, który jest poprowadzony w pełnym pancerzu Ciężko powiedzieć,może jest i pełny pancerz,ale skoro jeden dali w przelotce,to całkiem możliwe,że i drugi. To jest do sprawdzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzwierzak Napisano 14 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2019 (edytowane) Podsylam filmik udało sie go uciąć troszkę. W środę jestem umówiony na serwis roweru w jednym z Wrocławskich sklepów które sprzedają fuji. Ogarną mi temat przeglądu gwarancyjnego i wrazie czego oni będą kontaktować się z dystrybutorem odnośnie reklamacji. Więc coś poszło do przodu. Z uwag do roweru to mam takie : Luz na sterze ? Trzeszczaca kierownica Krzywe tarcze / falowanie centrowanie kół regulacja przerzutek - mocne stukanie przy zmianie suport / wibracje w pedale glosna praca tylnej przerzutki – krzywy wozek ? Tutaj filmik. Może macie racje, że to pancerz. Bo jak przytrzymam akurat ten jeden to przestaje trzaskać. Lecz jadąc drogą stuka w sterach. video-1565767047 (online-video-cutter.com).mp4 Ps. wybaczcie za jakosc. Edytowane 14 Sierpnia 2019 przez djzwierzak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.