MateuszL Napisano 21 Lipca 2019 Napisano 21 Lipca 2019 Witajcie. Zastanawiam się nad wymianą opon w swoim rowerze, aktualnie mam Maxxis Ardent 2,25 / 27,5 na mleku (fabrycznie). Zastanawiam się nad zmianą na węższe, tylko jaki rozmiar ? Kolejne pytanie czy po zmianie na węższe będzie mi się lżej jeździło na asfalcie, czy różnica będzie znikoma. Ostatnio więcej jeżdżę po asfalcie niż w terenie. Kolejna kwestia czy dalej bawić się w mleko czy założyć dętki ? Jaki rozmiar byście polecili asfalt 70/30 lekki teren.
kipcior Napisano 21 Lipca 2019 Napisano 21 Lipca 2019 Ardenty to nie opony tylko kotwice, wywal to w cholerę i kup coś co się toczy, szerokość może być ta sama. Polecam Vittorię Mezcal lub Barzo. Albo tradycyjnie Race King.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 21 Lipca 2019 Mod Team Napisano 21 Lipca 2019 Niżej niż 2 - 2.1" nie ma sensu schodzić. Opory toczenia w dużej mierze zależą od bieżnika.
ostry2407 Napisano 21 Lipca 2019 Napisano 21 Lipca 2019 jak chcesz tanio to przód 2.2 X-KING tył 2.2 RACE KING a jak drożej to 2.1 Mezcal
MateuszL Napisano 21 Lipca 2019 Autor Napisano 21 Lipca 2019 Fakt te moje opony to tragedia. Co myślicie o Continental Double Fighter III? Myślę czy nie zrezygnować z mleka i tak na niskim ciśnieniu nie jeżdżę a 200g raczej nie poczuję ? Co myślicie ??
Mod Team KrissDeValnor Napisano 21 Lipca 2019 Mod Team Napisano 21 Lipca 2019 Nie żebym Cię namawiał, ale jak opona będzie lżejsza ( a na 99.9% będzie ), to tak naprawdę po przejściu na dętki, wagowo nic nie stracisz, a może nawet zyskasz PS Sam korzystam z dętek do tej pory i w najbliższym czasie nie zanosi się na zmianę. Właściwie moje problemy z dętkami polegały na ciągłej walce z nieszczęsnymi Prestami, a gumy łapałem przy dobiciach ( niskie ciśnienie ), na kolcach akacji i niefortunnie wbitym gwoździu... Kilka kapci na kilkanaście tysięcy km to jednak raczej nie jest dużo, zwłaszcza, że jeżdżę w terenie ( chociaż może to miasto jest bardziej kapciotwórcze ).
MateuszL Napisano 22 Lipca 2019 Autor Napisano 22 Lipca 2019 Ja nie mam problemu z przejściem na dętki. Całe życie na nich jeździłem i problemu nie było. Tylko teraz trzeba opony znaleźć odpowiednie i nie za ciężkie... Xking z detka będzie podobnej wagi do obecnego setu. Zaś Double Fighter III są cięższe. Chciałbym usłyszeć opinie na temat Xking a Double Fighter III. Chyba że macie jakieś inne propozycje.
Dokumosa Napisano 22 Lipca 2019 Napisano 22 Lipca 2019 Zwijane race kingi 27,5x2,0 wagowo w okolicach 500g/szt do tego na asfalcie będzie o niebo lepiej a i w lekkim terenie będą się czuły jak ryba w wodzie. Do nich dętki extra light (100-120g).
MateuszL Napisano 22 Lipca 2019 Autor Napisano 22 Lipca 2019 Dzięki bardzo ciekawa propozycja wezmę ją pod uwagę. A czy ktoś z szanownych kolegów mógłby się wypowiedzieć na temat Double Fighter III w odniesieniu do wyżej wymienionych race King.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.