Bruno824 Napisano 18 Lipca 2019 Napisano 18 Lipca 2019 Cześć. Posiadałem stery polzintegrowane kulkowe z miskami o średnicy 44mm oraz widelcem 28,6. Postanowiłem wymienić widelec na karbonowy 28,6mm a przy okazji stery na maszynowe. Zamówiłem stery accent polzintegrowane 1 1/8, miski o średnicy 44mm. Wybiłem stare miski, wbiłem nowe, ładnie weszły, idealnie dopasowaly się do ramy. Na widelec nałożyłem podkładkę stożkowa na której opiera się dolne łożysko. Włożyłem widelec, górne łożysko z pierścieniem na którym się opiera oraz kapsel, następnie dokrecilem ekspander do rur karbonowych, mostek i zdawałoby się ze jest wszystko okej. Jednak na sterach są spore luzy.. gdy wciskam hamulec i robię ruch w przód i tył widać wyraźnie jak widelec się porusza w główce ramy (wrażenie jakby stery były niedopasowane). Czy jest możliwość ze stery maszynowe, które zakupiłem są złe ? Porównywałem stare miski i nowe i są identyczne. Różnica jest taka, ze stare są na klasycznych wianuszkach. Porównywałem widelce i również ich średnica jest identyczna.. nie wiem gdzie leży problem. Miał ktoś podobna sytuacje?
Kacperek12 Napisano 18 Lipca 2019 Napisano 18 Lipca 2019 Za długa rura sterowa. Nie włożysześ tej bieżni na dole odwrotnie?
Bruno824 Napisano 18 Lipca 2019 Autor Napisano 18 Lipca 2019 5 minut temu, Kacperek12 napisał: Za długa rura sterowa. Nie włożysześ tej bieżni na dole odwrotnie? Bieżnia idealnie spasowane z łożyskiem. Co ma do tego długość rury sterowej? Wydaje mi się ze nie jest bardzo długa.
Kacperek12 Napisano 18 Lipca 2019 Napisano 18 Lipca 2019 A to, że krawędź rury sterowej musi być poniżej górnej krawędzi mostka/ lub podkładki (jak masz podkładki nad mostkiem).
Galvatron Napisano 18 Lipca 2019 Napisano 18 Lipca 2019 Inaczej kapsel na górze nie dociągnie sterów. Daj jeszcze jedną podkładkę, w tym wypadku nad mostkiem.
cervandes Napisano 18 Lipca 2019 Napisano 18 Lipca 2019 Tak ze zdjęcia to wygląda poprawnie, gdyby szpara jakaś była to znaczyłoby, że jest źle poskładane. Expander (gwiazdka), rura, mostek podkładki to układ ściągający widelec od spodu do główki ramy, jeśli po odkręceniu kapsla zobaczysz, że rura sterowa jest na równi z podkładkami to masz odpowiedź na pytanie co jest przyczyną. Podkładki lub mostek muszą być o ten kawałek wyżej niż rura sterowa bo w przeciwnym wypadku dokręcając kapsel jedyne co robisz próbujesz wyrwać expander topcapem i śrubą. Jeśli natomiast różnica w poziomie podkładek i końca rury jest właściwa, to poluzuj lekko śruby mostka, zaciśnij przedni hamulec i bujaj rowerem przód tył dokręcając topcap, może się wszystko musi tylko ułożyć?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.