Skocz do zawartości

[wymiana sterów] nowe stery luzy


Bruno824

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. Posiadałem stery  polzintegrowane kulkowe z miskami o średnicy 44mm oraz widelcem 28,6. Postanowiłem wymienić widelec na karbonowy 28,6mm a przy okazji stery na maszynowe. Zamówiłem stery accent polzintegrowane 1 1/8, miski o średnicy 44mm. Wybiłem stare miski, wbiłem nowe, ładnie weszły, idealnie dopasowaly się do ramy. Na widelec nałożyłem podkładkę stożkowa na której opiera się dolne łożysko. Włożyłem widelec, górne łożysko z pierścieniem na którym się opiera oraz kapsel, następnie dokrecilem  ekspander do rur karbonowych, mostek i zdawałoby się ze jest wszystko okej. Jednak na sterach są spore luzy.. gdy wciskam hamulec i robię ruch w przód i tył widać wyraźnie jak widelec się porusza w główce ramy (wrażenie jakby stery były niedopasowane). Czy jest możliwość ze stery maszynowe, które zakupiłem są złe ? Porównywałem stare miski i nowe i są identyczne. Różnica jest taka, ze stare są na klasycznych wianuszkach. Porównywałem widelce i również ich średnica jest identyczna.. nie wiem gdzie leży problem. Miał ktoś podobna sytuacje?

B34BCBB4-8D55-4C9D-8681-586C44D2F432.jpeg

BE4D8B58-2E33-4D45-A60B-3ADF22C694AB.jpeg

Napisano
5 minut temu, Kacperek12 napisał:

Za długa rura sterowa.

Nie włożysześ tej bieżni na dole odwrotnie?

Bieżnia idealnie spasowane z łożyskiem. Co ma do tego długość rury sterowej? Wydaje mi się ze nie jest bardzo długa. 

Napisano

Tak ze zdjęcia to wygląda poprawnie, gdyby szpara jakaś była to znaczyłoby, że jest źle poskładane.

Expander (gwiazdka), rura, mostek podkładki to układ ściągający widelec od spodu do główki ramy, jeśli po odkręceniu kapsla zobaczysz, że rura sterowa jest na równi z podkładkami to masz odpowiedź na pytanie co jest przyczyną. Podkładki lub mostek muszą być o ten kawałek wyżej niż rura sterowa bo w przeciwnym wypadku dokręcając kapsel jedyne co robisz próbujesz wyrwać expander topcapem i śrubą.

Jeśli natomiast różnica w poziomie podkładek i końca rury jest właściwa, to poluzuj lekko śruby mostka, zaciśnij przedni hamulec i bujaj rowerem przód tył dokręcając topcap, może się wszystko musi tylko ułożyć?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...