Koyo Napisano 16 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2019 Cześć Przymierzam sie do wymiany widelca w moim prophete Hill 800 (foto niżej, koło 28" oś 9mm) , seryjnie jest tam jakis Basic od SR Santour, chciałem wsadzic tam jakiegos gazowca glownie ze względu na wagę (obecny waży grubo ponad dwa kg) oraz chciałbym mieć możliwość blokady skoku (najlepiej na kierownicy) budżet jakim dysponuje to około 600 PLN , jeżdżę głównie po miejskich ścieżkach i szutrach , rzadko jakis poważniejszy teren, w oko wpadł mi taki egzemplarz Manitou https://m.olx.pl/oferta/amortyzator-29-manitau-marvel-expert-CID767-IDAoTke.html?backUrl=%2Fmojolx%2Fodpowiedzi%2F Nie wiem czy to dobry wybór ( martwi mnie też długość sterówki obecna ma 20cm , nie wiem czy te 5mm zrobi różnicę. Lub może lepiej zainwestować w nowy od Santour'a , mam na myśli modele Raidon lub Epicon Z góry dziekuje za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dykciarz Napisano 16 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2019 Moim zdaniem nie warto pakować do tego roweru nic porządniejszego, ale jeśli bardzo ci zależy to na pewno nie kupuj nowego widelca. Jak dobrze patrzysz na olx i innych podobnych portalach to czasem da radę dostać rs rebę za około 750 złoty, całkiem przyjemny widelec do xc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 16 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2019 Kupno używanego widelca to spore ryzyko, o ile nie ma możliwości dokładnego sprawdzenia go przed zakupem. Nawet jeśli z zewnątrz wydaje się OK, to nie wiadomo jak wygląda w środku. Kupno nowego sprzętu to zdecydowanie najbezpieczniejszy pomysł. Tu masz najtańszy sensowny widelec powietrzny: https://activia.sgl.pl/czesci/amortyzatory-przednie/raidon/26-cali/41 Przy zakupie koniecznie zamów przegląd zerowy, bo Suntoury potrafią wyjechać z fabryki słabo nasmarowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koyo Napisano 16 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2019 18 minut temu, Dykciarz napisał: Moim zdaniem nie warto pakować do tego roweru nic porządniejszego, ale jeśli bardzo ci zależy to na pewno nie kupuj nowego widelca. Jak dobrze patrzysz na olx i innych podobnych portalach to czasem da radę dostać rs rebę za około 750 złoty, całkiem przyjemny widelec do xc. Czemu tak uważasz ? Poza słabymi amorami , reszta osprzętu wydaje mi sie ok przerzutki to Deore XT a hamulce to hydrauliki od Promaxa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 16 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2019 Twój rower jest chyba na kole 26, a nei 28/29 cali? Dobrze widzę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koyo Napisano 16 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2019 50 minut temu, SoloTM napisał: Twój rower jest chyba na kole 26, a nei 28/29 cali? Dobrze widzę ? Zdjecie poglądowe , mój ma 28" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dykciarz Napisano 19 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2019 W dniu 16.07.2019 o 13:48, Koyo napisał: Czemu tak uważasz ? spójrz na tą rame i sam sobie odpowiedz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koyo Napisano 24 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2019 W dniu 19.07.2019 o 14:21, Dykciarz napisał: spójrz na tą rame i sam sobie odpowiedz No właśnie nie wiem co z nia nie tak dlatego proszę żebyś uzasadnił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 24 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2019 Twój rower to tani marketowiec z 2012 roku, co wg dzisiejszych standardów oznacza, że nie jeździ, a użycie grozi kalectwem Tylko, że to dotyczy jazdy po trasach dh, a nie szutrów. Nowy amor będzie warty prawie tyle co cały ten rower teraz, dlatego niby "nie warto". Tym bardziej, że przy ewentualnej sprzedaży i tak tego nie odzyskasz. A z drugiej strony to kilka razy taniej niż nowy sensowny rower. Więc jeśli go bardzo lubisz to wymiana amortyzatora na pewno znacząco poprawi komfort jazdy, jak i bezpieczeńśtwo w terenie. Epixona miałem i polecam, bardzo przyjemnie to pracuje. Raidon to takie minimum ale on jest ciężki. Tego Manitu nie znam ale też powinno być ok. Blokade na kierownicy bym sobie odpuścił. Bez niej jest taniej, a sięganie do goleni to nie jest jakiś problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janu_sz Napisano 24 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2019 9 minut temu, kipcior napisał: Blokade na kierownicy bym sobie odpuścił. Bez niej jest taniej, a sięganie do goleni to nie jest jakiś problem. Blokady na kierownice są po 40-50 zł ( czy to maniek, czy RS, czy SR ), jak się wie gdzie kupować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 24 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2019 Więc to nadal 40 zł mało potrzebnego wydatku. Do tego dostajemy regulację zero jedynkową, podczas gdy na goleni jest płynna. Jak się autor uprze to sobie kupi, natomiast sam raz miałem i nie chce więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janu_sz Napisano 24 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2019 Przecież to ten sam typ blokady, jedynie co je różni to przekręcenie pokrętła ręcznie na goleni lub wajchą na kierownicy. O czym Ty piszesz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 24 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2019 Blokada w epixonie na kierownicy działała zero jedynkowo. Był albo zablokowany albo odblokowany. Na goleni jest wajcha i są stany pośrednie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.