Skocz do zawartości

[amortyzator przedni] sr suntour XCR


Michalqxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam rower Scott Scale 990, specyfikacja podaje że jest tam taki amortyzator:

Suntour XCR RL-R Coil Spring 1/8 Steerer Reb. Adj 100 mm

Chcialłbym go zamienić na powietrzengo rock shoxa recona, niestety moja wiedza w tym zakresie jest wąska, czy amortyzator o takich parametrach pasuje ? 

do średnicy koła: 29 cali / 622 mm średnica osi: 9 mm rura sterowa: 1.1/8" offset: 46 mm

W sklepie gdzie kupiłem twierdza że rura powinna byc "tappered" 

Będę wdzięczny za radę

Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten rower?

https://www.scott.pl/produkt/610/3837/Rower-Scale-990/

Jeżeli tak, to piękny przykład jak producent robi w konia klienta. Główka Tapered, bo wyższa sztywność itd. A amortyzator jaki? Z prostą rurą i adapterem....

Szukaj amortyzatora o skoku 100 mm, z rurą sterową Tapered, oś 9mm i pod rozmiar koła jaki masz w rowerze ( albo oślepłem, albo na stronie nie ma informacji).

Jak szukasz Recona, to w wersji GOLD. Silver nie warto brać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dramat to nie jest, ale jak kupujesz rower z ramą Tapered, to spodziewasz się też takiej rury sterowej, w końcu ktoś po coś to wymyślił. Jeszcze nie tak dawno to rozwiązanie było dość mocno reklamowane.

Producent poszedł na łatwiznę i znalazł łatwy sposób na cięcie kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, skom25 napisał:

Jeżeli tak, to piękny przykład jak producent robi w konia klienta. Główka Tapered, bo wyższa sztywność itd. A amortyzator jaki? Z prostą rurą i adapterem....

Raczej po prostu nie opłacało się produkować ramy bez tapera specjalnie dla jednego najtańszego modelu. W zależności od tego, czy wolisz szklankę do połowy pełną czy pustą, klient albo został orżnięty na tańszym amortyzatorze, albo dostał ramę z taperem w prezencie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie "orżnięty". Dlaczego? Bo masz produkt dostosowany do teoretycznie lepszego, nowszego rozwiązania a producent celowo pakuje gorszy element.

XCR bez problemy jest dostępny z rurą Tapered. W detalu różnica pomiędzy prostą rurą a Tapered to chyba 50 zł. Ile wynosi różnica hurtowo? Pewnie z 10 zł....

Oczywiście wiem że 10 zł trzeba pomnożyć przez ilość wyprodukowanych sztuk rowerów, no ale litości...

Fajny prezent to byłby gdyby w ramie było np wewnętrzne prowadzenie pancerzy, a producent dorzuciłby zestaw "zaślepek" do montażu Di2. Wtedy można mówić o prezencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze tak było, że wabiło się klienta na rower z półki wysokiej z niskich (czyli niby czerpiący coś tam z półki średniej). Czasmi robi się to przerzutką z tyłu a czasami ramą. Reszta gratów musi być odpowiednio tania żeby całość zmieściła  się w zakładanym budżecie. Sterówka tapered to alu, prosta w tych rowerach to stal - czysta oszczędność i to na czymś czego nie zobaczy 99% nabywców. Martwił bym się raczej tym jakie w takim rowerze są piasty. 

Odnośnie wątku głównego to w ramie tapered można zamontować zarówno widelec z poszerzaną rurą sterową (1 1/8 - 1,5") jak i prostą (1 1/8"), kwestia dobrania.odpowiednich sterów czy bieżni widelca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualny Recon nie ma wersji tapered pod oś 9mm.

Wyjścia są trzy:

1) Poszukać leżaka magazynowego ze starszych roczników.

2) Wymienić przednia piastę na obsługującą sztywną oś 15x110 lub 15x100.

3) Zastanowić się nad zakupem Epixona, który posiada wersję taper + 9mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już to przede wszystkim oś a taper ew. przy okazji bo z niego wartość dodana w tym przypadku będzie żadna. No ale to już generowanie kosztów jest. Rozwiązanie min to recon co podlinkowałem wyżej - niecałe 900zł wyjdzie z kosztami wysyłki. Zmiana piasty to 200-250zł, recon taper+TA15 1100, stery 20-100zł (w zależności czy  da się dokupić bieżnię czy trzeba całe strery wymieniać). Jeśli rower nie jest używany do agresywnej i szybkiej jazdy w terenie to osobiście nie dopłacałbym do osi.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to ten rower scale 990, chciałbym bez żadnych zmian po prostu zmienić amortyzator, wiec zostaje suntour epicon tak ? czy jest to dobry wybór, głównie zależy mi na sensownej trwałości, nie jeżdże ostro i jakoś dużo. Wczesniej miałem Raidona, i po prostu nie chce spręzyny 

 

Mógłby ktos podać parametry konkretnego egzemplarza który będzie pasował, żebym nie popelnił gafy

 

Dziekuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...