Gość Napisano 14 Lipca 2019 Napisano 14 Lipca 2019 Hej, W ostatni czasie odkryłem niesamowitą ilość gładkich, asfaltowych, długich ścieżek rowerowych w mojej okolicy. Jest z nimi tylko jeden problem. Leżą na nich gigantyczne ilości żwiru i drobnych kamyków. Coś takiego co drogowcy używają do zapełniania dziur po zmieszaniu z asfaltem. Jakie ciśnienie uchroni przed rozcięciem opony i złapaniem kapcia na czymś takim? Wysokie czy niskie? Ważę 58 kg, opony Continental Grand Prix 5000 25c. Pompuję przód do 5.8 Bar i tył do 6.0 Bar. Na takim ciśnieniu jeździ się komfortowo, ale czuć że opona już trochę przymula. Jakie byście sugerowali żeby uniknąć przykrych niespodzianek?
clavdivs Napisano 14 Lipca 2019 Napisano 14 Lipca 2019 Mnie nigdy nie interesowało jeżdżenie na niskim ciśnieniu, ciągłe kontrolowanie stanu ciśnienia i dopompowywanie, a nic tak nie psuję zabawy na szosówce jak złapanie kapcia. Nie lubię jak rower zamula, z nierównym asfaltem można sobie poradzić podnosząc tyłek nad siodełko i trzymać lekko kierownicę.
Gość Napisano 14 Lipca 2019 Napisano 14 Lipca 2019 Z jednej strony tak, z drugiej strony, tyle razy już w coś się wpakowałem że nie wiem czy wysokie ciśnienie nie zabije bardzo szybko kół. Zresztą o czym tu mówić, odnoszę wrażenie że przy mojej wadze to każde ciśnienie jest wysokie.
clavdivs Napisano 14 Lipca 2019 Napisano 14 Lipca 2019 Mnie się nigdy nie udało zniszczyć kół w rowerze szosowym, a ważę powyżej 90kg i 8 bar. Nie unikam złych dróg, mam taką filozofię że zły asfalt jest też częścią tego hobby i trzeba się uczyć z nim radzić. Tak jest ciekawiej.
itr Napisano 14 Lipca 2019 Napisano 14 Lipca 2019 W końcu dobijesz kamyk żwiru do obręczy i będziesz miał możliwe że nie tylko dętkę ale i bok opony przecięte, ogólnie na źwirku celuj ostrożnie dobierając tor jazdy. Sam żwirem załatwiłem bok conti 3000 . A sneka zlapalem na ...szytkach ....właśnie mało pompowanych... W pewnym ciśnieniu nie tylko masa, ale i prędkość zwíększają ryzyko pecha.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.