Dawidd14 Napisano 14 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2019 Witam, wie ktoś jak usunąć luzy w epixonie ustawionym na 130mm skoku ? Luz jest najbardziej widoczny podczas hamowania gdy dolne lagi zaczynają mocno drgać i wyginać się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 14 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2019 Wysłać do @ACTIVIA na wymianę ślizgów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 14 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2019 Godzinę temu, Dawidd14 napisał: Witam, wie ktoś jak usunąć luzy w epixonie ustawionym na 130mm skoku ? Luz jest najbardziej widoczny podczas hamowania gdy dolne lagi zaczynają mocno drgać i wyginać się. Od kiedy masz ten amorek, bo moze na gwarancję ci wymienią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker_xc Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 W dniu 14.07.2019 o 16:21, cervandes napisał: Wysłać do @ACTIVIA na wymianę ślizgów? no właśnie, jak często wymieniać ślizgi? Swojego Epixona kupiłem w listopadzie 2017, przejeździłem w 2018 3,5 tyś km po ścieżkach, asfaltach, szutrach, regularnie go serwisując i zimą luz na ślizgach był już na tyle duży, że czasami było słychać delikatne stukanie. W styczniu wymieniłem ślizgi, trochę pojeździłem i gdy łapę za koniec kierownicy z jednej strony, tak jakbym chciał podnieść rower, znów słychać delikatne stukanie. Między koroną a goleniami dolnymi znów pojawił się delikatny, wyczuwalny luz. Anoda jest ok, nic się nigdzie nie wyciera. Czy raz w roku trzeba w tym amorku wymieniać tuleje? Może lepiej wymienić amor na rebę? Wkurza mnie jakiekolwiek stukanie . Czy inne amorki też mają taki luz? Ewentualnie czy też tak szybko go łapią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 Hmmm. Mam epixona od... grudnia '17. Pewnie też z piwnicyrowerowej. Od tamtej pory rozbierałem go chyba 4 razy. Po zakupie - żeby zmniejszyć skok na 100mm, po 2 miesiącach żeby przejść na olej zamiast smaru, potem gdzieś przed zimą i teraz z miesiąc temu ponownie. Przebieg - 9000km, luzów ZERO. Stukanie w nim może występować w tłumiku, jest taki bolec wystający ciut za mały względem wyfrezowanego gniazda i to on potrafi czasem na nierównościach małych sobie cicho stukać. Jesteś pewien, że to stukają ślizgi, golenie a nie ten wichajster? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 Amortyzator łapie luz, bo ma ustawiony zbyt duży skok. 130mm to większa dźwignia, a co za tym idzie siła oddziałująca na ślizgi, które do tego nie są najwyższej jakości. Przy takim skoku powinieneś mieć już golenie 34mm. Widelec byłby sztywniejszy i tak szybko nie łapałby luzów. Rebę sobie odpuść, bo to nadal golenie 32mm, więc przy 130mm będzie jej brakować sztywności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker_xc Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 u siebie mam ustawione 100mm, pierwsze luzy pojawiły się rzeczywiście przy 120mm, jednak po wymianie tulei zmniejszyłem na 100, by uniknąć zbyt długiej dźwigni. Amorka kupiłem od Activi i generalnie nie mam żadnych zastrzeżeń co do sprzedającego Luz sprawdzam wsuwając palce między golenie a podkowę dolnych lag i delikatnie poruszając na boki. Tam właśnie wyczuwam stukanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.