adam42094 Napisano 12 Lipca 2019 Napisano 12 Lipca 2019 Witam, Chciałbym prosić o pomoc w wyborze opon do roweru górskiego 27.5". Obecnie mam opony fabryczne cst eco 2.1". Wielkie klocki, na asfalcie duże opory toczenia. Obręcze koła to Kands MaXXX wzmacniane. Jeżdżę w większości po ścieżkach rowerowych, czasami ubitych ścieżkach leśnych, szutrach. Mało jest opon do kół 27.5. Proszę o pomoc w wyborze: 1.https://allegro.pl/oferta/opona-continental-double-fighter-3-iii-27-5-x-2-00-8129047025?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare 2.https://allegro.pl/oferta/schwalbe-hurricane-27-5x2-00-opona-650b-kevlar-8141130631?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare Która będzie szybsza? Jak z przyczepnością? Continental ma 180 tpi a hurricane 60tpi. Hurricane będzie dużo mniej wytrzymała? Proszę o opinie. Jak one sprawują się ? Może jakaś inną oponę polecicie?
MMMAAACCC7 Napisano 12 Lipca 2019 Napisano 12 Lipca 2019 Jakbyś jeździł 75% miasto las, a 25% szutry to poleciłbym mezcala, ale jak doradzić do 80%/20% to nie wiem..
KNKS Napisano 12 Lipca 2019 Napisano 12 Lipca 2019 SmartSam albo Saguaro ( teraz chyba zastąpione przez Mezcal).
adam42094 Napisano 12 Lipca 2019 Autor Napisano 12 Lipca 2019 2 minuty temu, MMMAAACCC7 napisał: Jakbyś jeździł 75% miasto las, a 25% szutry to poleciłbym mezcala, ale jak doradzić do 80%/20% to nie wiem.. ogólnie głównie po mieście, czasem po lesie i szytrach. chodzi mi przede wszystkim o szybkość. waże 105kg i ciężko jest utrzymać dobre tempo na tych cst. proszę powiedzcie coś o tych oponach które podałem. co z tym tpi. ile musi być żeby było okej? czy ta smart sam czy mezcala będzie szybszą i będzie miała mniejsze opory toczenia od tych moich 2, które podałem? czy głównie bieżnik wpływa na opory toczenia?
Gość Napisano 12 Lipca 2019 Napisano 12 Lipca 2019 Bardzo szybki jest Continental Race King, ale czy to jest opona na miasto?
adam42094 Napisano 12 Lipca 2019 Autor Napisano 12 Lipca 2019 Ludzie fajnie że chcecie pomóc. Ale przeraża mnie na tych forach że zadaje kilka pytań w jednym poście i na żadne nie dostaje odpowiedzi. Pytałem się o tpi, pytałem się o moje opony itp itd a Wy co innego piszecie niż oczekuję. Mimo wszystko dziękuję
MMMAAACCC7 Napisano 12 Lipca 2019 Napisano 12 Lipca 2019 2 godziny temu, adam42094 napisał: Może jakaś inną oponę polecicie? Może pora zmienić nastawienie? Skoro wszyscy proponują inne opony to chyba oznacza że te które wybrałeś niczym nie powalają. Skoro trzeba Cię prowadzić za rękę to proszę: KLIK
KNKS Napisano 12 Lipca 2019 Napisano 12 Lipca 2019 Te które wylinkowałeś to nie są opony MTB tylko trekkingowe. Jako że w tytule jako żywo stoi "opony MTB" to, prawdopodobnie, użytkownicy zakładają że się pomyliłeś i proponują Ci allroundery MTB. Jak szukasz trekkingowych to pewnie będą OK. Która szybsza ? Ta która mocniej napompowana
wkg Napisano 12 Lipca 2019 Napisano 12 Lipca 2019 I lżejsza ; ) https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-thunder-burt-pd8929/?v_Id=124834
dovectra Napisano 12 Lipca 2019 Napisano 12 Lipca 2019 3 godziny temu, adam42094 napisał: Continental ma 180 tpi a hurricane 60tpi. Hurricane będzie dużo mniej wytrzymała? To jest taki sam oplot, wytrzymałość podobna. Tak wiem ( Continental tak miesza) Ps. nie kupuj opon schwalbe na mieszance sbc, to kich a straszna 2lata i śmietnik
adam42094 Napisano 12 Lipca 2019 Autor Napisano 12 Lipca 2019 10 minut temu, KNKS napisał: Te które wylinkowałeś to nie są opony MTB tylko trekkingowe. Jako że w tytule jako żywo stoi "opony MTB" to, prawdopodobnie, użytkownicy zakładają że się pomyliłeś i proponują Ci allroundery MTB. Jak szukasz trekkingowych to pewnie będą OK. Która szybsza ? Ta która mocniej napompowana Dziękuję Ci dobry człowieku. Nie jestem pro w rowerach, także dokładnie o to mi chodziło. Posiadam rower górski, ale jeżdżę nim po mieście plus lasy, szutry. Chciałbym znać jeszcze Twoją i innych opinie co do tych dwóch moich opon. To są jedyne opony na allegro które pasują do moich kryteriów. Podpowiedź cię, która będzie szybsza. Czy te 200g na oponie przy wadze roweru 15kg coś zmienia? Ja stawiam na Continental. Po prostu jej bieżnik mi się bardziej podoba. Cena +-10zl Teraz, dovectra napisał: To jest taki sam oplot, wytrzymałość podobna. Tak wiem ( Continental tak miesza) Czyli co obie opony mają po 60tpi? Skąd ta wiedza?
m0d Napisano 12 Lipca 2019 Napisano 12 Lipca 2019 17 minut temu, KNKS napisał: Te które wylinkowałeś to nie są opony MTB tylko trekkingowe. Jako że w tytule jako żywo stoi "opony MTB" to, prawdopodobnie, użytkownicy zakładają że się pomyliłeś i proponują Ci allroundery MTB. Pomyłka to była z wyborem MTB do tego typu użytkowania, no ale to Polska i nic nie zrobisz :) A teraz jest jest szukanie cieńszych gumek, choć nadal w kategorii "nie wiadomo co tu tyle waży"...
adam42094 Napisano 12 Lipca 2019 Autor Napisano 12 Lipca 2019 Teraz, m0d napisał: Pomyłka to była z wyborem MTB do tego typu użytkowania, no ale to Polska i nic nie zrobisz A teraz jest jest szukanie cieńszych gumek, choć nadal w kategorii "nie wiadomo co tu tyle waży"... No powiem Ci zastanawiałem się nad rowerem miejskim albo trekking, ale jak usiadłem to poczułem się jak stary dziadek i mówię no nie jeszcze młody jestem to zostaje przy górskim tak jak zawsze. Podpowiedź cię coś o tym Continentalu.
dovectra Napisano 12 Lipca 2019 Napisano 12 Lipca 2019 Continental daje 3x cienkie 60 żeby lepiej wyglądało. Ale nie różni to się zbytnio od 60 tpi u innych.
radziuGD Napisano 12 Lipca 2019 Napisano 12 Lipca 2019 Pomyśl o mitas'ie zefyros, gładko się toczy na twardym a i w terenie dobrze dosyć trzyma, 2,25 jest wąska więc nie bój się tej szerokości, dasz na 2,5 bara to i może komfort jako taki będzie. Tylko budżet do nagięcia o 20 na sztuce. https://allegro.pl/oferta/opona-mitas-zefyros-27-5-x-2-25-zwijana-mocna-pro-7975285285
adam42094 Napisano 12 Lipca 2019 Autor Napisano 12 Lipca 2019 Teraz, radziuGD napisał: Pomyśl o mitas'ie zefyros, gładko się toczy na twardym a i w terenie dobrze dosyć trzyma, 2,25 jest wąska więc nie bój się tej szerokości, dasz na 2,5 bara to i może komfort jako taki będzie. Tylko budżet do nagięcia o 20 na sztuce. https://allegro.pl/oferta/opona-mitas-zefyros-27-5-x-2-25-zwijana-mocna-pro-7975285285 Super opona ale boje się że to jeszcze szersza niż mam teraz 2.1"i opory będą większe niż ten Continental. Coś ktoś jeszcze podpowie. Chodzi mi o trekking. Nie typową MTB.
radziuGD Napisano 12 Lipca 2019 Napisano 12 Lipca 2019 im opona szersza tym opory toczenia mniejsze przy zachowaniu tego samego ciśnienia
cervandes Napisano 12 Lipca 2019 Napisano 12 Lipca 2019 Miałem Double Fightery, miałem Smart Samy, miałem Race Kingi, mam Mezcale. Double fightery NIE DAJĄ NIC, żadnej przewagi w postaci szybkości względem Race Kingów na przykład. Za to pozbawiają Ciebie jakiejkolwiek trakcji. Z kolei Smart samy są ciut wolniejsze niż Race Kingi, za to bardziej terenowe. O włos ale jednak bardziej niż Race Kingi dawało radę w terenie. Mezcale natomiast to inna półka, bo ja jeżdżę na topowej wersji a takiej zapewne nie rozważasz. Owszem, Mezcale są fantastyczne, bo i szybkie jak Race Kingi i pancerne jak Smart Samy i w terenie radę dają... ale kosztują sporo. Moim zdaniem szukasz Race Kingów 2.2, one są i dorzeczne pod względem trakcji i szybkie na twardym przez co da się zdrowo zapierniczać. A na twardym u mnie wystarczyły na kilka tysięcy kilometrów, powiedzmy 5 a potem trafiły na rower Lubej i są na oko zużyte w 30%. Po prostu troszkę podjechany bieżnik.
wkg Napisano 12 Lipca 2019 Napisano 12 Lipca 2019 Mezcale są bardzo podobne do Saguaro któe zastąpiły - a Saguaro wciąż jeszcze można dostać całkiem niedrogo tak w drutowej jak i w zwijanej wersji. https://www.centrumrowerowe.pl/opona-vittoria-saguaro-pd7610/?v_Id=83103 A i Mezcale w końcu nie są takie drogie jeżeli drutowe (a takich szukasz), nie myślę, żeby mieszanka miała aż takie znaczenie : ) https://www.sportpoint.pl/pl/opony-rowerowe-przeznaczone-do-mtb/23865-opona-vittoria-mezcal-275x21-drutowa-1113m22352111tg-8022530002219.html?gclid=EAIaIQobChMI7_KY4cKv4wIV14jVCh0IyAf0EAQYAiABEgJG3vD_BwE Obie super na miasto, teren, tragiczne w głębokim błocku.
wkg Napisano 12 Lipca 2019 Napisano 12 Lipca 2019 A tu Saguaro - jeszcze pod marką Geaxa zwijana ! tania i lekka. https://allegro.pl/oferta/geax-saguaro-27-5x2-0-opona-zwijana-51-584-7950931823?reco_id=e9e65853-a4af-11e9-9226-b8ca3a6c1a80&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951
kipcior Napisano 12 Lipca 2019 Napisano 12 Lipca 2019 Race King - bardzo szybki i w wersji drucianej śmiesznie tani, trochę drożej zwijane. Mam wrażenie, że prawie każdy na nich kiedyś jeździł, powinieneś być zadowolony. Na asfalt dasz 3 bary i samo jedzie. Mezcal - jeszcze lepiej niż Race King, tylko nie nadaje się na błoto no i jest drożej.
adam42094 Napisano 12 Lipca 2019 Autor Napisano 12 Lipca 2019 Dzięki Panowie. W końcu ktoś porządnie doradził. Chyba przestanę się bać tak bardzo tej szerokości. Teraz mam opony seryjne CST callabero ECO. Znajomy mechanik rowerowy powiedział że nie są to dobrej jakości opony. Właśnie wróciłem z roweru i byłem na stacji napompować opony bo chciałem zobaczyć jak będzie jeździł przy wysokim ciśnieniu. Miały 2.2 i 2.5bara. Dałem na 4.2 i 4.2 i tragedia po mieście. Takie twarde że masakra. Każda mała przeszkodą to tragedia. Może troszkę szybciej po asfalcie i ubitych lasach leciałem ale to nie jest duża różnica a chyba stawiam na komfort. Opony przejechane mają z 300 km i już niektóre klocki odleciały z tyłu ;). Myślicie że z takich co mam jak przesiądę się na race Kingi albo na te co polecacie to będzie sporo lepiej? Fakt lubię sobie mocniej przyhamować żeby czuć siłę hamulców ale chyba bez przesady. Zdjęcia dołączam opony po 300 km. Dzięki jeszcze raz za wszystkie odpowiedzi i pozdro !!!
kipcior Napisano 12 Lipca 2019 Napisano 12 Lipca 2019 4.2? To żeś "nieco" przesadził 2.2 i 2.5 to dobre ustawienie do jazdy na co dzień. Jak chcesz dać więcej to z tyłu. Przód zostaw, bo tracisz trakcję. Między 2.5, a 3.0 różnicę można wyczuć podczas jazdy pod górę na asfalcie, po płaskim może nie specjalnie to będzie widać. Jeśli blokujesz tylne koło przy hamowaniu to każdą oponę zedrzesz, choć po 300km to się właściwie nie ma prawa nic dziać. W takiej sytuacji to każda będzie lepsza
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.