ownatorek Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 Witam. Mam pewien problem z ustawieniem i kalibracją dwóch sprzętów . Posiadam licznik Sigma Sport Base 1200 przewodowy. Używam również jednocześnie zegarka Tomtom multisport . Opony założone na rowerku to Continental ride tour 28x1,75 (47-622). Przy pierwszych uruchomieniach wpisałem i do licznika i zegarka tę samą wartość koła podaną przez producenta czyli 2250 . Przy tych samych ustawieniach pokazują różne wartości więc myślałem ,że opóźnienie wynikające z GPS ma na to wpływ ,ale najlepsze jest to ,że po podłączeniu zegarka do komputera lub telefonu dochodzi jeszcze różnica pokazana na mapie ze śladu GPS. Po korekcie zmierzyłem średnicę i wpisałem wg. pomiaru opony 2214 , a i tak pokazują różnice (przy prędkościach wynoszą one miedzy 1,5km ,a 3km -licznik zawyża co do zegarka i wiadomo ,że przebyty dystans również jest większy - przy trasie 80 km już różnica robi się spora ) Czy ktoś się spotkał z takim problemem? Czego się trzymać lepiej zegarka czy licznika ? Pozdrawiam jgkj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 11 Lipca 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 Teraz, ownatorek napisał: Czego się trzymać lepiej zegarka czy licznika ? Jeżeli obwód koła jest prawidłowy to licznik jest bardziej miarodajny bo liczy faktyczny dystans. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 Te wszystkie pomiary są przybliżone. Licznikowi też chwilę zajmie zanim się połapie, że rower stoi lub rusza. Zobacz - po gwałtownym zatrzymaniu się jeszcze chwilę pokazuje jakąś szybkość. Przecież on uśrednia z kilku obrotów koła. To samo GPS - zanim się zorientuje, że jedzie lub stoi mija chwila a czas biegnie i średnia prędkość się zmienia. Przy dłuższej jeździe ze stałą prędkością pomiary bardzo się zbliżają. Przy częstych zatrzymaniach - np. w mieście na światłach - rozjeżdżają się. Licznik byłby bardziej precyzyjny gdyby zamontować kilka magnesów na szprychach i skorygować odpowiednio obwód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 Przy GPS-ie dochodzi jeszcze jeden błąd. On odczytuje pozycję nie w sposób ciągły ale w pewnych odstępach czasu. Czyli jak jedziemy po łuku, to on to zamienia na odcinki-ścina zakręt przez co droga jest krótsza. Stąd pewnie różnice w prędkości (GPS-owa jest niższa, bo droga pokonana w tych samych odcinkach czasu jest mniejsza. Przy jeździe tylko po prostej wskazania powinny być bardziej zbliżone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FigoiFago Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 Dokładnie, zależy jeszcze co ile Tom Tom odczytuje parametry. Niektóre sprzęty robią to co 5 sekund. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.