Timeslave Napisano 10 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2019 Witam. Posiadam rower od nowości Kross Evado 7.0 2018 z powyższymi hamulcami jak w temacie. Zaraz po rozpakowaniu roweru zauważyłem że tylne koło ma pewne opory, a dokładniej tylne klocki leciutko ocierają o tarcze, tak że podczas kręcenia słychać lekki szum. Początkowo myślałem że się dotrą, po pewnym czasie gdy sytuacja się nie zmieniła, poluzowałem śruby na zacisku, nacisnąłem klamkę hamulca i zakręciłem śruby na zacisku - nic to nie pomogło. Sęk w tym że nie zrobiłem płatnego przeglądu po zakupie między 30 a 60 dniem (w sklepie rowerowym internetowym został wyregulowany), i wygląda na to że nie mam gwarancji. Co można w takiej sytuacji obstawiać ? Czy można to samemu po ukierunkowaniu naprawić, czy pozostaje płatny przegląd ? Serdecznie dziękuję za cenne wskazówki... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2019 Luzujesz zacisk i ustawiasz tak żeby tarcza mieściła się pomiędzy klockami, tyle. Patent z zaciskaniem klamki na poluzowanym zacisku nie zawsze działa. No chyba że tarcza jest tak krzywa że zawsze będzie obcierała, ale nie sądzę. Co do braku gwarancji. Podziwiam, naprawdę. Przecież w gwarancji nie chodzi o regulację, bo tego gwarancja nie obejmuje. Natomiast obejmuje inne, nieco bardziej istotne rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 10 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2019 Teraz, skom25 napisał: Patent z zaciskaniem klamki na poluzowanym zacisku nie zawsze działa. Działa na tyle,że da się jeździć,niekoniecznie cicho. Jeżeli ociera z jednej strony cały czas,dajesz na ten klocek kawałek kartki (żeby zwiększyć szczelinę) i sposób z klamką,to samo drugi kawałek. Albo krzywa tarcza,ale to już inna historia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2019 Czasami problem jest taki, że jak za mocno się poluzuje, to przy dokręcaniu mimo wszystko zacisk lekko zmienia swoją pozycję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 10 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2019 16 minut temu, Timeslave napisał: poluzowałem śruby na zacisku, nacisnąłem klamkę hamulca i zakręciłem śruby na zacisku - nic to nie pomogło A próbowałeś drugi raz? Czasem mimo wszystko zacisk się ruszy przy wkręcaniu i trzeba to powtórzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timeslave Napisano 10 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2019 (edytowane) Próbowałem kilka razy, bezskutecznie. Spróbuję na dniach procedury zaproponowanej przez użytkownika Quell z kartką. Włożę między szczeliny odpowiednio wycięta kartkę A4 i zakręcę zacisk po uprzednim zaciśnięciu klamki.... Edytowane 10 Lipca 2019 przez Timeslave Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 10 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2019 Za mocno zaciskasz koło szybkozamykaczem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timeslave Napisano 10 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2019 (edytowane) 11 minut temu, Dokumosa napisał: Za mocno zaciskasz koło szybkozamykaczem. Wystarczy poluzować i ponownie zacisnąć, ale lżej ? Edytowane 10 Lipca 2019 przez Timeslave Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 10 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2019 (edytowane) Warto spróbować. Jak lżej zaciśniesz koło to robisz ustawienie zacisku metodą z zaciskaniem klamki na poluzowanych śrubach zacisku hamulcowego. W kilku przypadkach mi to pomogło. Edytowane 10 Lipca 2019 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 Istnieje jeszcze szansa, że na mocowanie hamulca nawalone jest bardzo dużo farby i zacisk ustawia się pod kątem. Miałem u siebie taką sytuację, trzeba było zeszlifować nadmiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timeslave Napisano 12 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2019 Nie ma farby na mocowaniu zacisku, więc to należy wykluczyć. Poluzowałem zamknięcie na szybko zamykaczu, również bez zmian. Czy możliwe jest że blaszka wewnątrz zacisku na którą są nasunięte klocki zwyczajnie za mało jest zagięta i należy ją mocniej zagiąć, tak aby klocki bardziej się rozszerzały po puszczeniu hamulców ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2019 Raczej nie powinno mieć to znaczenia. Zrób tak jak Ci napisałem, ustaw zacisk ręcznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Charvel Napisano 12 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2019 (edytowane) Spraw sobie coś, co nazywa się Superb tb-br10. Wyciągasz klocki, luzujesz zacisk, nakładasz ów blaszkę na tarcze i "wjeżdżasz" nią w zacisk. Zakładasz klocki, zaciskasz manetkę hamulca i dokręcasz śruby. Wyjeżdżasz, ściągasz i gwarantuje, że kilkunastominutowe chrzanienie się z ustawieniem zacisku by nie obcierało odejdzie w zapomnienie. Edytowane 12 Lipca 2019 przez Charvel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2019 Godzinę temu, Charvel napisał: kilkunastominutowe Na stojaku jest to do ogarnięcia w 5 minut albo i mniej. Jeżeli ktoś bardzo często ściąga koła lub wymienia klocki, to może i ma to sens. W innym przypadku bym sobie darował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Charvel Napisano 12 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2019 Super, dzięki że poznaliśmy Twoją opinie. Ale ona nie rozwiązuje jego problemu, więc na przyszłość bardziej merytorycznie a mniej subiektywnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timeslave Napisano 12 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2019 Nagrałem filmik jaki opór ma tylne koło po regulacji.... W porównaniu do przedniego koła, tylne koło ma opór wyczuwalny. Czy jest to normalne że przednie koło zawsze ma mniejsze opory ponieważ nie ma tam kasety? Zobaczcie, i oceńcie czy jest jeszcze pole do poprawy..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2019 8 godzin temu, Charvel napisał: Ale ona nie rozwiązuje jego problemu, więc na przyszłość bardziej merytorycznie a mniej subiektywnie. Gdyby autor czytał i coś robił w kierunku naprawy swojego problemu, to miałby sprawę załatwioną po drugim poście. Czy ustawienie zacisku, co jest zupełną podstawą, urosło już do rangi takiego problemu, że naprawdę potrzeba do tego dodatkowych narzędzi i za chwile drugiej strony tematu? Na dodatek uświadomię Cie, że klocki w niskich modelach Shimano wyjmuje się dołem. Trzeba zdjąć zacisk lub koło i dopiero da się je wyjąć. Jak wtedy pomoże narzędzie które poleciłeś? Także używając Twoich słów, na przyszłość bardziej merytorycznie poproszę. @Timeslave Co znaczy wyczuwalny opór? Może nie kręci się jakoś super, ale tragedii też nie ma. Tył ma większy opór bo jest tam bębenek. Podejrzewam że u Ciebie dochodzi kwestia regulacji piasty jeżeli masz tam rozwiązanie konus/kulki. Piasta może być fabrycznie za mocno skręcona. Jak koniecznie chcesz porównać kręcenie się kół, to zdejmij łańcuch i wtedy zakręć obydwoma równocześnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 13 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2019 Jw,koło kręci się bez szału,ja też raczej bym postawił na zbyt skręconą piastę. Ćwierkania na tarczach nie słychać,nie w takich warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gawel76 Napisano 13 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2019 W dniu 12.07.2019 o 11:40, Charvel napisał: Spraw sobie coś, co nazywa się Superb tb-br10 Mam taką blaszkę i jest bo jest. Osobiście wolę ustawiać na "oko" do tego latarka i ładnie widać szczelinę. Co do autora tematu, sprawdź czy tłoczki równo się wysuwają. Mi kiedyś pomogło przytrzymanie jednego tłoczka, drugi wysunął się na taką samą odległość. Potem "reset" wciśnięcie tłoczków, ustawienie zacisku i wsio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietern Napisano 13 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2019 23 godziny temu, skom25 napisał: Jeżeli ktoś bardzo często ściąga koła lub wymienia klocki, to może i ma to sens. W innym przypadku bym sobie darował. U pana Chińczyka taka blaszka kosztuje dolara, a ułatwia życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Charvel Napisano 13 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2019 10 godzin temu, skom25 napisał: Na dodatek uświadomię Cie, że klocki w niskich modelach Shimano wyjmuje się dołem. Trzeba zdjąć zacisk lub koło i dopiero da się je wyjąć. Jak wtedy pomoże narzędzie które poleciłeś? A uświadomiłeś sobie, że rozmowa tutaj toczy się na temat br-m365? Tak wygląda: https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/altus-m2000/BR-M365.html Klocki wkłada się od góry. O tym zacisku rozmawiamy. EOT z mojej strony na Twoje wypowiedzi - nie wnosisz nic istotnego w tej rozmowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2019 Godzinę temu, Charvel napisał: A uświadomiłeś sobie, że rozmowa tutaj toczy się na temat br-m365? Otwórz link który podałeś. Podręcznik Sprzedawcy > Strona 29 Co tam widzisz? Dla odmiany, BR-M6000 w którym klocki wychodzą górą. https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/deore-m6000/BR-M6000.html Podręcznik Sprzedawcy > Strona 42 Może moje wypowiedzi nie wprowadzają nic istotnego, ale Twoje wprowadzają w błąd. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 13 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2019 (edytowane) ... Edytowane 13 Lipca 2019 przez abdesign Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 14 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2019 Gdyby komuś nie chciało się wertować instrukcji i innych techdoc'y... to oba typy na jednej fotce (xt'ek i pozaklasowe "alivio") Swoją drogą kolega @skom25 nie tylko przy budowie zacisku ma rację... jak ktoś potrzebuje blaszek, patentów i innych cudów do ustawienia zacisku... to niech poćwiczy i się nauczy robić to od ręku na oko. Jak złapie gumę w trasie i zdejmie koło nieposiadając tej blaszki... to co się wydarzy, zamówienie na Ali wyśle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietern Napisano 14 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2019 1 godzinę temu, abdesign napisał: jak ktoś potrzebuje blaszek, patentów i innych cudów do ustawienia zacisku... Gdzieś poczyniłeś nieuprawnione założenie, że jeżeli ktoś ma blaszkę, to nie umie "na oko". Blaszka jest praktyczna i warto ją mieć w swoim warsztacie. Podobnie jak drucik do łańcucha i inne popierdółki. Oczywiście prawdziwi twardziele jedzą gruszki razem z pszczołami, które na nich siedzą, ale dla miętkich wat też powinno być trochę miejsca na tym świecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.