mistrzusek Napisano 9 Lipca 2019 Napisano 9 Lipca 2019 Cześć Myślę o zakupie w miarę dobrej karbonowej szosy, ale zastanawiam się czy warto. Teraz jeżdżę gravelem z kołami i oponami szosowymi, rama stal, widelec karbon. W zestawieniu na szose waży 9kg. Pytanie brzmi czy po przesiadce na karbonową ramę odczuje dużą różnicę w porównaniu z tym co mam? Pozdrawiam
Dokumosa Napisano 9 Lipca 2019 Napisano 9 Lipca 2019 Ile urwiesz? 900g? Ile to będzie % licząc masę roweru wraz z Tobą?
mistrzusek Napisano 9 Lipca 2019 Autor Napisano 9 Lipca 2019 Masa roweru nie jest tak ważna, oczywiście wole mieć lżejszy rower od cięższego. Bardziej chodzi mi o sztywność. Przy mocniejszym deptaniu na pedały czuć miękkość mojej ramy. I jest kwestia czy przy sztywnej karbonowej ramie szosowej będzie duża różnica, czy znikoma
Dokumosa Napisano 9 Lipca 2019 Napisano 9 Lipca 2019 W przypadku węgla wszystko zależy od tego jak została dana rama wykonana (kierunek włókien, rodzaj maty itp.). W przypadku górnopółkowcow pewnie poprzecznie są mega sztywne. Dużo sztywniejsze od stali są też aluminiaki.
itr Napisano 9 Lipca 2019 Napisano 9 Lipca 2019 Zaraz, zaraz, a jaką geometrię ma ten gravel? Bo pierwsza i najbardziej słuszna różnica to może być z przeskoczenia na wartką szosówkę w której osie są bliżej siebie, i wspina się jak żyletka, jest nerwowa, inaczej przenosi wibracje... Proponuję wziąć na dzień dwa, testowy dobry rower karbonowy od jednego z dużych graczy na naszym rynku... Jeden test na własnym tyłku więcej wart kupa komentarzy...
mistrzusek Napisano 10 Lipca 2019 Autor Napisano 10 Lipca 2019 http://pl.author.eu/gravel/gravel/author-ronin-2018-ua42901301-1154 Tu jest podana geometria. Przy moim rozmiarze 56 producent podaje rozstaw osi 1028mm. Test na własnym dupsku będzie najlepszym rozwiązaniem. Orientujesz się jak wygląda wypożyczenie takiego roweru testowego? Coś się płaci za to? @Dokumosa miałem kiedyś alu i jakoś średnio mi się podobała jazda na nim, więc aluminium odpada
Dokumosa Napisano 10 Lipca 2019 Napisano 10 Lipca 2019 Z doświadczenia mogę napisać, że o ile w przypadku stali czy alu jeźdżąc na 3 rowerach można sobie jakieś zdanie na temat pracy ram z tych materiałów wyrobić tak w przypadku węgla są cholernie duże różnice powmiędzy modelami jednego producenta jak i pomiędzy producentami, rocznikami itp.
drozda Napisano 10 Lipca 2019 Napisano 10 Lipca 2019 Zostaw sobie tego stalowego gravela na teren i miasto i kup klasycznego ścigacza na szosę.
nossy Napisano 10 Lipca 2019 Napisano 10 Lipca 2019 12 godzin temu, itr napisał: Zaraz, zaraz, a jaką geometrię ma ten gravel? Bo pierwsza i najbardziej słuszna różnica to może być z przeskoczenia na wartką szosówkę w której osie są bliżej siebie, i wspina się jak żyletka, jest nerwowa, inaczej przenosi wibracje... Proponuję wziąć na dzień dwa, testowy dobry rower karbonowy od jednego z dużych graczy na naszym rynku... Jeden test na własnym tyłku więcej wart kupa komentarzy... dobrze gada, polać mu....różnice mogą być kolosalne. W zależności od producenta karbon będzie sztywniejszy lub bardzo sztywny. Dla przykładu przy rowerach giant różnica między tcr'em który jest sztywny a propelem , który jest sztywną dechą jest bardzo odczuwalna. I w druga stronę różnica między defym a tcr w sztywności nie jest tak odczuwalna, natomiast zachowanie jest już inne. Defy jest bardzo stabilny, natomiast tcr o niebo lepiej podjeżdża, jest nieco bardziej nerwowy i gorzej amortyzuje tyłek. Po co to piszę- żeby pokazać Tobie, że karbonowe ramy od jednego producenta z podobnego pułapu cenowego mogą się mocno różnić. Testuj, przymierzaj...sam ocenisz czego bardziej potrzebujesz. Nie przypadkowo stal wróciła do graveli. Jest bardziej komfortowa, lepiej amortyzuje itp. Zatem przy zakupie szosy od dobrego producenta różnica będzie dla Ciebie odczuwalna w kwestii sztywności i komfortu.
Mateusz30 Napisano 13 Lipca 2019 Napisano 13 Lipca 2019 Wydasz pieniądze, nie będziesz szybszy, spadnie drastycznie komfort. Chcesz koniecznie wydać kasę, to kup nowoczesne karbonowe obręcze aero 45mm szerokie, pod opony 28mm szosowe, aero szprychy i złóż sobie lekkie koła. Będziesz istotnie szybszy i nie stracisz na komforcie. Zmiana roweru nic nie zmieni. Kupisz coś na gowno kołach i nic nie zyskasz.
nossy Napisano 19 Lipca 2019 Napisano 19 Lipca 2019 W dniu 13.07.2019 o 15:00, Mateusz30 napisał: Wydasz pieniądze, nie będziesz szybszy, spadnie drastycznie komfort. Chcesz koniecznie wydać kasę, to kup nowoczesne karbonowe obręcze aero 45mm szerokie, pod opony 28mm szosowe, aero szprychy i złóż sobie lekkie koła. Będziesz istotnie szybszy i nie stracisz na komforcie. Zmiana roweru nic nie zmieni. Kupisz coś na gowno kołach i nic nie zyskasz. Czy jeździłeś na stalowym gravelu? Kolega wg tego co pisze szuka czegoś sztywniejszego kiedy staje w pedały itp. Jeśli włoży małe stożki do swego rumaka to pewnie szybkości przelotowe wzrosną więc tutaj to dobra rada, a jeśli szuka czegoś bardziej dynamicznego, mniej komforttowego, czegoś gdzie jak depnie to odleci, a nie będzie dalej pompować ramy to jednak rama/szosa karbon będzie lepszym wyborem. A jeśli kolega celuje w miarę dobra karbonową szosę jak napisał i zrobi nawet minimalny resarch to kupi dobry karbon bez "gowno kół".
paulsen Napisano 14 Sierpnia 2019 Napisano 14 Sierpnia 2019 W dniu 13.07.2019 o 15:00, Mateusz30 napisał: Wydasz pieniądze, nie będziesz szybszy, spadnie drastycznie komfort. Chcesz koniecznie wydać kasę, to kup nowoczesne karbonowe obręcze aero 45mm szerokie, pod opony 28mm szosowe, aero szprychy i złóż sobie lekkie koła. Będziesz istotnie szybszy i nie stracisz na komforcie. Zmiana roweru nic nie zmieni. Kupisz coś na gowno kołach i nic nie zyskasz. Bzdura. Nowoczesny rower karbonowy jest sztywny i komfortowy. Koła karbonowe i komfort? Tylko gdy kupisz te z najwyższej półki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.