greyspider Napisano 17 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 A co robi te tłumienie kompresji? i kiedy warto je ustawiać na medium a kiedy na open? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 Tłumienie wolnej kompresji ogranicza powolne ściskanie amortyzatora - wybieranie mniejszych nierówności, zapadanie się przy hamowaniu czy podczas pedałowania (zwł. na stojąco). We wszystkich tych sytuacjach amortyzator jest kompresowany powoli. Tłumienie wolnej kompresji pomaga przede wszystkim na nurkowanie widelca przy hamowaniu, kosztem czułości. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 (edytowane) Dyskusja dotyczy bardziej dampera chyba Sprawdź po prostu jak rower zachowuje się w każdym z ustawień. A tak z grubsza to open na wyrypach, medium jak dużo pedałowania po gładkich singlach a close gdy najdzie Cie fantazja zrobić koma na asfaltowym podjeździe. Edytowane 17 Lipca 2019 przez radziuGD 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greyspider Napisano 17 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 Czyli jak skacze z hopów czy dropów to nie ma sensu ustawiać na medium dampera czy amora? Nie ma co sie bać że dobije do końca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 (edytowane) Ta regulacja nie zabezpiecza przed dobiciem, kiedyś fox oznaczał ustawienia descend(open) trail(medium) climb(firm), może to pomoże lepiej zrozumieć idee tej wajchy Edytowane 17 Lipca 2019 przez radziuGD 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greyspider Napisano 17 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 (edytowane) Szkoda że nikt nie zna tego mojego dampera, nie wiem co to za dampera mi dali, jak go mierze to wychodzi 165mm(całkowtia długość) x 47mm(goleń), jak szukam po necie to nawet producent sie do niego nie przyznaje i są tylko 165mm x 45mm. Po drugie wedle specyfikacji to jest 115m ugięcie ale kazdy mowi ze dzieki zawieszeniu maestro to jest ugiecie około 130-140mm... wiec tym bardziej wielka zagadka Ja wiem ze ktos napisze ze to niby mala roznica ale no jednak, jak chce ustawic idealne 30% i ani wiecej ani mniej to jednak te 2mm robia dużą różnicę, bo nie chciałbym zepsuć dampera bo ustawie 30% a okaze sie ze to jest 33% i damper bedzie czesto dobijał... Jak czytalem po necie to wiekszosc poleca 26-27% z uwagi iz wtedy latwo sie pedaluje i wjezdza a zjedzanie tez jest ok. Fajnie by bylo miec jakis kompromis, te 30% brzmi dobrze i zmiana wajchy na open/medium/firm w zaleznosci od drogi. Z przodu jezeli dobrze znalazlem powinienem miec miedzy 15 a 20%, nie wiecej, co mnie dziwi ze do 130mm i do roweru trial nie zachecają np 25%, ale no szczegol moze taki amor i nie ma co wiecej by nie dobijał - tak sobie tlumacze.. Edytowane 17 Lipca 2019 przez greyspider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 To, że laga ma 47 nie znaczy, że damper ma skoku tyle samo. Jeśli producent twierdzi, że skoku jest 115 to nie doszukiwałbym się w teoriach spiskowych dodatkowych 15 - 25 mm skoku. Że niby jakby było fsr to by było 100? Jest maestro bo tak tą ramę ulepił producent(giant trance?) i jest tam 115 skoku bo tak ją ulepił producent (jeśli to fabryczny damper). A że ludzie piszą o odczuciu 140 to co innego. 1% z 45 mm to 0,45 - konia z rzędem temu komu się uda ustawić dokładnie 26-27%. No i teraz pomyśl - sikniesz, zrobisz dwójkę i jest dramat, sag spada do 24-25% a jak dodatkowo się odwodnisz na trasie to nawet poniżej krytycznych 22,5% - a wszyscy wiemy, że przy takim sagu wyrabiają się tuleje DU. No i jeszcze ta wstrętna temperatura powietrza, ustawiałeś przy 20*, na trasie masz 35* w słońcu i efekt taki, że sag leci już poniżej 20% co skutkuje złamaniem wahacza? Tak jak pisałem, daj mniejwiecej w polowie zakresow zalecanych i najlepiej na miesiac zapomnij o temacie. Jak pojezdzisz kilkadziesiat godzin to mozemy wrocic do dyskuji. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greyspider Napisano 17 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 (edytowane) No i git, o to mi chodzilo. Troche sie zasmialem jak to opisywales ale wlasnie ta rada by ustawic po polowie zakresów jest bardzo optymalna, czyli ustawie z przodu 17,5% a z tyłu 27,5% i po problemie. Przy okazji jak spadnie cisnienie to sie sag automatycznie zwiekszy i tak samo z dodatkowym ciezarem na sobie (np klocek). Edytowane 17 Lipca 2019 przez greyspider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 ehh, ja bym ustawił odpowiednio 17,724 oraz 26,875 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greyspider Napisano 17 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 (edytowane) haha Jeszcze zagadką będzie rebound, ale juz wiem ze za szybkie nie sprawdza sie prawie w ogole i lepiej miec troche wolniejsze niz szybsze (z uwagi by nie podbijalo na kamykach itp) + z przodu i z tylu musi byc takie same odbicie Edytowane 17 Lipca 2019 przez greyspider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 I powoli dochodzisz do tego co pisalem...., wlaczasz myslenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 18 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2019 Bez zbędnych kombinacji: 45mm x 0,25 = 11,25mm, czyli z tyłu ustawiasz 12mm SAG-u. Pozycja siedząca. 130mm x 0,25 = 32,5mm, czyli z przodu ustawiasz 33mm SAG-u. Pozycja ataku - stojąca, centralnie na rowerze, łokcie i kolana naturalnie ugięte. To Ci da punkt wyjścia. Pojeździj tak przez jakiś czas. Jak będzie Ci zbyt twardo/miękko, to zmień SAG. Odbicie z tyłu najprościej jest ustawić na wysokim krawężniku. Ustawiasz pokrętło w pozycji otwartej i powoli zjeżdżasz z krawężnika siedząc. W trakcie zjazdu nie dotykasz hamulców. Za każdym razem skręcasz tłumienie odbicia o jeden klik, aż zawieszenie przestanie bujać góra-dół. Ma po prostu się ugiąć i wrócić do pozycji wyjściowej, bez żadnych dodatkowych ruchów. W razie potrzeby zmniejszasz lub zwiększasz tłumienie odbicia o jedno kliknięcie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 18 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2019 Ale to bedzie ustawienie pod staczanie sie z kraweznikow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 18 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2019 Krawężnik symuluje mocniejsze uderzenie i w takiej sytuacji zawieszenie ma nie zachowywać się jak kijek pogo, tylko stabilnie wracać do pozycji wyjściowej. W terenie można jeszcze skorygować to ustawienie o 1 klik w lewo/prawo, gdyby coś było nie tak. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2019 Jak dla mnie, to pan ma za miekka sprezyne, jak na takim dupersznycie sklada mu tak tyl, to srednio go widze przy wiekszej szybkosci na beskidzkiej rabance. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greyspider Napisano 18 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2019 (edytowane) @Galvatron bardzo ciekawa teoria z reboundem, na pewno z niej skorzystam, ja sie wlasnie bujam jak zjezdzam ale w sumie zabawne to dla mnie zawsze bylo wiec bujalem sie jeszcze dodatkowo wtedy z rowerem nabierająć prędkości, widze ze pora zmniejszyć rebound w strone "żółwia" i znaleźć punkt gdy się w ogole nie bujam (tak jak an tym filmiku) Co do przedniego amortyzatora też podobna metoda czy to już dobieramy inaczej? To że przód powinien być szybszy to nie wiele mówi. Chciałbym by przód i tył był tak samo dobrany by skacząc nie odbijał przód lub tył bardziej, powodujac złe odchylenie. Co do Sagu 25% przód to czy faktycznie mogę tyle dać? Fox zalecał 15-20% sagu do mojego amora + to by się zgadzało skoro na tył mam dać około 27,5% a przód ma być zawsze mniejszy stąd 17,5% Czy faktycznie warto dać 25% z przodu? Podobno jak się mocno dociśnie amor na stojaco (bez skakania) tzn chodzi o uzycie calej mocy to amor powinien dobijac miedzy 80 a 90% (nie wiecej). damper 90% Z przodem latwo mi to osiagnac ale tyl nie umiem dobic nogami i calym cialem do 90% Edytowane 18 Lipca 2019 przez greyspider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 19 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2019 W wypadku przodu nie ma już takiej metody. Trzeba go ustawić na wyczucie, tak żeby wracał/odbijał równie szybko jak tył. Zalecenia producenta traktuj jako punkt wyjścia. Jeśli np. widelec pracuje zbyt twardo, to nie bój się zwiększyć SAG. Ugięcie wstępne ma być ustawione tak, żeby było Ci wygodnie, widelec za bardzo nie nurkował podczas zjeżdżania i/lub hamowania i żebyś był wstanie wykorzystać cały skok podczas większych skoków/dropów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greyspider Napisano 19 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2019 (edytowane) A co do rebounda to nie wiem czy dobrze zrozumiałem bo z angielskim to u mnie nie jest perfekt. Jeżeli ustawiłem już tak by tył się nie bujał więcej niż 2x a tylko idealnie odbijał do góry po zjeździe z krawężnika, to w zależności od stylu jazdy mogę przekręcić 1 lub 2 kliki w jedną lub drugą stronę. I właśnie mam pytanie co do tych stron. Powiedzmy że jeżdze tylko po mieście, chodnik, droga rowerowa, 2 skoki z krawężników wzmocnione bunny hopem dla adrenaliny na 1,5km jazdy. To czy wtedy do pedałowania lub takiego luźnego stylu warto przyśpieszyć rebound (królik) o 1 lub dwa kliki, czy właśnie zwolnić go o 1 lub 2 kliki by się lepiej i szybciej jeździło? Tłumienie wolnej kompresji to wiem że ustawiam sobie na medium z przodu i na damperze (Firm - czyli zablokowane odpada bo lubie jednak miec miekko) jakies wiec sugestie co do rebounda i tych klików 1-2 w dana strone? Edytowane 19 Lipca 2019 przez greyspider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 19 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2019 Kiedy zawieszenie nie rusza się już góra-dół, nie ma sensu dalej go spowalniać. Możesz natomiast przyspieszyć je o 1-2 kliki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greyspider Napisano 19 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2019 Okej, czyli wszystko jasne, i wtedy te przyśpieszenie o 1-2 kliki kiedy/na jakie trasy ma sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greyspider Napisano 19 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2019 (edytowane) Mam jeszcze jedno pytanie, jeżeli chodzi o SAG dampera, bo jezeli chodzi o przod to sprawa jest jasna, stajemy na pedalach i pozycja atakujaca i w ten sposob wiem jaki mam SAG ale z dampera jest bardziej trudniej: Tak więc, czy to prawda że SAG dampera ustawiamy gdy siodełko jest na samym dole, tak byśmy mogli wejść na rower stojac na nogach i wtedy lekko siadamy na siodło i mając nogi w powietrzu (lekko dotykajac palcami co jakis czasy by sie nie przewrocic) tak mierzymy SAG. I teraz wątpliwość bo jak wysune sztycę regulowana na samą góre (pozycja do jazdy na prostej drodze czy do wjazdów) to wtedy siodlo jest bardziej z tylu i jak w ten sposób sprawdzam SAG to wychodzi duzo mniejszy niz jak siodlo jest na samym dole i siedze praktycznie "nad" damperem, bo gdy siodlo jest wysoko to siedze prawie "nad" kołem (w lini poziomej). Jak prawidlowo mierzyć SAG dampera? Edytowane 19 Lipca 2019 przez greyspider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 19 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2019 Odbicie regulujesz na wyczucie. Ponownie, ustawienia "optymalne" to tylko punkt wyjścia. Warto poeksperymentować z troszkę szybszym, żeby zobaczyć, jak rower będzie się zachowywał. Sag z tyłu ustaw siedząc na w pełni podniesionym siodle. W ten sposób uzyskasz lepszą powtarzalność odczytu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greyspider Napisano 19 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2019 (edytowane) No i akurat wedle tego filmiku w 1:20 mowi ze on woli sprawdzac sag na siodle na samym dole, co jest faktycznie lepsze do sprawdzenia, bo gdybym wsiadl na rower z podniesionym siodlem do gory to nie jest latwo, a jeszcze gorzej sie schodzi z takiego roweru nie doginajac dampera nogami na pedalach. (szczegolnie jak masz dlugie nogi i 190cm wzrostu i siodlo jest 30cm nad kierownica) Edytowane 19 Lipca 2019 przez greyspider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greyspider Napisano 19 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2019 Przyszedł mi ten manometr co ktoś polecał i okazuję się że końcówka nie pasuję do amortyzatorów, tylko do kół, masakra. jest jakaś przejściówka do amorów, czy pozostaje mi psi sprawdzać poprzez ten manometr połączony z pompką do amorów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2019 A co Ty chcesz sprawdzać? Po co tak kombinujesz i utrudniasz sobie życie? Wiesz ile pompujesz swoją pompką, zapisz sobie. Za miesiąc spuść powietrze i napompuj od nowa do tej samej wartości. A jeżeli chcesz ustawiać SAG z Aptekarską dokładnością, to daj sobie spokój... Rower ma się dobrze prowadzić, bo samo ustawienie SAG na 25,7654% sukcesu Ci nie zapewni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.