Skocz do zawartości

[szosa] jakie koła wybrać 27 czy 28?


t4ngo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Trafił w moje ręce stary rower szosowy na kołach 27”z oponami 32 – 630 (27 – 1 ¼) z 6 przełożeniami wolnobiegu. W związku z tym, że w ofercie jest niewiele obręczy szosowych w tym rozmiarze a zdecydowanie więcej jest dostępnych w rozmiarze 28” – bardzo proszę o podpowiedź czy przejść na rozmiar 28 czy też pozostać przy obecnym? Nie miałem możliwości porównania jak wygląda różnica po takiej zmianie (czy jest odczuwalna czy praktycznie nie).

Z kół 27” najbardziej popularne i dostępnę są te składane na Stars Circle Swift Arriv, natomiast wśród 28-ek można wybierać i wybierać – co w takim razie proponujecie – Alexrims, Accent? Zależy mi na piastach ze śrubami, nie QR. Zakładam jeździć po średnio 50-80 km dziennie (w wolnym czasie), plus wyprawy z lekkim bagażem (bardziej bikepacking niż z sakwami). Moja waga to obecnie 85 kg i spada, rozstaw osi to 100mm przód I 135 mm tył.

Jesli chodzi o opony to czytam inne wątki co będzie dobrym wyborem, jednak wstępnie zastanawiam się nad Continental Ride Tour.

 Z gory dziękuję za odpowiedzi :)

Napisano

Celował bym w 28.To chyba taki standard,dostępność części i tak dalej.Odczucia pewnie takie same co do wielkości kół.Alexrims bardziej znane niż Accent co oczywiście nie powinno przeważać w wyborze.

Napisano
51 minut temu, t4ngo napisał:

135 mm tył

To nie jest standard szosowy.

51 minut temu, t4ngo napisał:

Zależy mi na piastach ze śrubami, nie QR

Dlaczego? Poziome haki masz?

Napisano

Najpierw obejrzyj jaki masz zakres regulacji położenia klocków w hamulcach. Standard 630 (700B) ma promień o 4mm większy (A co za tym idzie i położenie powierzchni hamującej jest wyżej) niż obecne typowe koła 28 czyli 622 (700cc) Przy czym na 95% możesz założyć koła 622.

Z tą tylną piastą to coś nie teges co już zauważył @skom25. Przy takich kołach to bym się spodziewał 130 albo nawet 126.

Napisano

@Artwro Dzięki za wskazówkę.

@skom25 Pomiaru dokonałem bez zdejmowania koła, sprawdziłem dwukrotnie. Rower to Tourist z zakładów w Charkowie - XB3.

Jestem w pracy i nie mam zdjęć przy sobie - z tego co pamiętam jest właśnie na hakach.

@abdesign Hamulce przy obecnych kołach są w połowie zakresu regulacji, jeden z nich będę i tak wymieniał więc wezmę to pod uwagę przy zakupie nowego.

Sprawdzę jeszcze raz po zdemontowaniu koła.

Napisano

Sprawdziłem: rozmiar tylnej piasty: 130. Są tam poziome haki skierowane do przodu.

Jeśli dobrze pamiętam to Centrum Rowerowe kiedyś składało koła o ile komponenty były kupione u nich, teraz jednak nie widzę tam takiej informacji. Jaki sprawdzony sklep polecacie w którym jest taka usługa? Większość gotowych kół ktore znalazłem ma albo piasty z QR albo najtansze no name. 

Napisano

Po poszukiwaniach znalazłem propozycje na tył: http://e-bmx.pl/opis/9071288/kolo-tyl-28-alexrims-da22--quando-wolnobieg-zacisk.html

Czy to sensowna kombinacja czy szukać jednak czegoś innego? 

W sumie spodobała mi się obręcz https://3gravity.pl/pl/obrecze/889-obrecz-accent-roadrunner.html pytanie które szprychy wybrać:

http://e-bmx.pl/opis/7183961/szprychy-cn-spoke-28-czarne.html

- czy http://e-bmx.pl/opis/9286769/szprychy-28-mach-1-pro-cieniowane-czarne-2023.html

Brakuje mi do kompletu sensownej piasty na przód (100m) i tył (130 mm pod wolnobieg)., obie ze śrubami. Co proponujecie? 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...