t4ngo Napisano 7 Lipca 2019 Napisano 7 Lipca 2019 Trafił w moje ręce stary rower szosowy na kołach 27”z oponami 32 – 630 (27 – 1 ¼) z 6 przełożeniami wolnobiegu. W związku z tym, że w ofercie jest niewiele obręczy szosowych w tym rozmiarze a zdecydowanie więcej jest dostępnych w rozmiarze 28” – bardzo proszę o podpowiedź czy przejść na rozmiar 28 czy też pozostać przy obecnym? Nie miałem możliwości porównania jak wygląda różnica po takiej zmianie (czy jest odczuwalna czy praktycznie nie). Z kół 27” najbardziej popularne i dostępnę są te składane na Stars Circle Swift Arriv, natomiast wśród 28-ek można wybierać i wybierać – co w takim razie proponujecie – Alexrims, Accent? Zależy mi na piastach ze śrubami, nie QR. Zakładam jeździć po średnio 50-80 km dziennie (w wolnym czasie), plus wyprawy z lekkim bagażem (bardziej bikepacking niż z sakwami). Moja waga to obecnie 85 kg i spada, rozstaw osi to 100mm przód I 135 mm tył. Jesli chodzi o opony to czytam inne wątki co będzie dobrym wyborem, jednak wstępnie zastanawiam się nad Continental Ride Tour. Z gory dziękuję za odpowiedzi
Artwro Napisano 7 Lipca 2019 Napisano 7 Lipca 2019 Celował bym w 28.To chyba taki standard,dostępność części i tak dalej.Odczucia pewnie takie same co do wielkości kół.Alexrims bardziej znane niż Accent co oczywiście nie powinno przeważać w wyborze.
Gość Napisano 7 Lipca 2019 Napisano 7 Lipca 2019 51 minut temu, t4ngo napisał: 135 mm tył To nie jest standard szosowy. 51 minut temu, t4ngo napisał: Zależy mi na piastach ze śrubami, nie QR Dlaczego? Poziome haki masz?
abdesign Napisano 7 Lipca 2019 Napisano 7 Lipca 2019 Najpierw obejrzyj jaki masz zakres regulacji położenia klocków w hamulcach. Standard 630 (700B) ma promień o 4mm większy (A co za tym idzie i położenie powierzchni hamującej jest wyżej) niż obecne typowe koła 28 czyli 622 (700cc) Przy czym na 95% możesz założyć koła 622. Z tą tylną piastą to coś nie teges co już zauważył @skom25. Przy takich kołach to bym się spodziewał 130 albo nawet 126.
t4ngo Napisano 7 Lipca 2019 Autor Napisano 7 Lipca 2019 @Artwro Dzięki za wskazówkę. @skom25 Pomiaru dokonałem bez zdejmowania koła, sprawdziłem dwukrotnie. Rower to Tourist z zakładów w Charkowie - XB3. Jestem w pracy i nie mam zdjęć przy sobie - z tego co pamiętam jest właśnie na hakach. @abdesign Hamulce przy obecnych kołach są w połowie zakresu regulacji, jeden z nich będę i tak wymieniał więc wezmę to pod uwagę przy zakupie nowego. Sprawdzę jeszcze raz po zdemontowaniu koła.
t4ngo Napisano 8 Lipca 2019 Autor Napisano 8 Lipca 2019 Sprawdziłem: rozmiar tylnej piasty: 130. Są tam poziome haki skierowane do przodu. Jeśli dobrze pamiętam to Centrum Rowerowe kiedyś składało koła o ile komponenty były kupione u nich, teraz jednak nie widzę tam takiej informacji. Jaki sprawdzony sklep polecacie w którym jest taka usługa? Większość gotowych kół ktore znalazłem ma albo piasty z QR albo najtansze no name.
t4ngo Napisano 9 Lipca 2019 Autor Napisano 9 Lipca 2019 Po poszukiwaniach znalazłem propozycje na tył: http://e-bmx.pl/opis/9071288/kolo-tyl-28-alexrims-da22--quando-wolnobieg-zacisk.html Czy to sensowna kombinacja czy szukać jednak czegoś innego? W sumie spodobała mi się obręcz https://3gravity.pl/pl/obrecze/889-obrecz-accent-roadrunner.html pytanie które szprychy wybrać: - http://e-bmx.pl/opis/7183961/szprychy-cn-spoke-28-czarne.html - czy http://e-bmx.pl/opis/9286769/szprychy-28-mach-1-pro-cieniowane-czarne-2023.html Brakuje mi do kompletu sensownej piasty na przód (100m) i tył (130 mm pod wolnobieg)., obie ze śrubami. Co proponujecie?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.