Kasumi Napisano 6 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2019 Witam, jak w temacie. Czy ktoś się orientuje czy dostanę jeszcze sprężynę do XTR 952 - tylniej? Rozciągnęła się w zakresie koronek 1-4:( i nie odbija już z powrotem za bardzo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2019 (edytowane) Nie sądzę, toż to antyk. O ile kojarzę, to antyk owiany już legendami i okrzyknięty najlepszym XTR w historii. No chyba że modele pomyliłem No i pytanie, która sprężyna? Bo są dwie. Pytaj @Punkxtr, może on coś wymyśli Edytowane 6 Lipca 2019 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasumi Napisano 6 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2019 Ta sprężyna, co sprawia, że przerzutka wraca sama po zwolnieniu linki...Dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 7 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2019 Seria 95X miała regulowany naciąg sprężyny. Zakres nie jest duży, ale warto sprawdzić czy zmiana naprężenia cokolwiek pomoże.Robi się to śrubokrętem krzyżakowym patrząc na przerzutkę od spodu. Sprężyny napinające pantograf nie były oferowane jako część zamienna przez Shimano. Ale w tamtych latach produkowano różne dziwne rzeczy i było kilka manufaktur, które oferowały je w sprzedaży. Z tym, że każda z nich była znacznie mocniejsza niż oryginalna i ich prawidłowy (!) montaż jest ekstremalnie trudny, więc ostrzegam. Lata temu robiłem taki tuning mojej niegdysiejszej RD-M951 ale podczas demontażu starej i montażu nowej sprężyny straciłem więcej nerwów niż było to warte. Najbardziej znaną marką był tzw. Power Spring, istniała też manufaktura Crumpet Spring i inne. To produkty z zamierzchłych czasów, ale raz na sto lat pojawiają się na ebay. Np. tutaj: https://www.ebay.com/itm/VINTAGE-MID-90S-SIDETRAK-POWER-SPRING-FOR-SHIMANO-XTR-XT-LX-STX-REAR-DERAILLUR/163522123263?hash=item2612ad95ff:g:jgwAAOSw7MNcVeFj 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasumi Napisano 7 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2019 Dziękuję bardzo. Pokręcę zatem najpierw:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Separatysta Napisano 9 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2019 Ja bym uciął o 1-2 zwoje i doformował, ale to trzeba mieć narzędzia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 9 Lipca 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Lipca 2019 6 minut temu, Separatysta napisał: i doformował, ale to trzeba mieć narzędzia. i mieć nadzieję, że nie pęknie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Separatysta Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 Ale przy doginaniu? No może tak się zdarzyć bo podczas jazdy raczej już nie. Prędzej wyciągnie się szybko z powrotem. Sądze że to można dopasować z podobnej lub innej przerzutki.To tylko sprężyna przerzutki nie ma co szaleć z precyzją. Jaką to ma średnice i długość? Mam troche różnych pouszkadzanych przerzutek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 11 Lipca 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 Teraz, Separatysta napisał: Ale przy doginaniu? Kształt jest nadawany przed obróbką cieplną. Jak gniesz na twardo to może pęknąć. Pytanie jak jest ulepszona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 W dniu 6.07.2019 o 20:51, Kasumi napisał: Rozciągnęła się w zakresie koronek 1-4:( Nie rozciągnęła się. Jakikolwiek miałbyś problem, nie jest on w sprężynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Separatysta Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 Właśnie coś tu nie gra. Zakładając że ta przerzutka ma standardową konstrukcje to przy wyciągnietej sprężynie miała by problem z przełożeniami tak od 5 w góre a nie odwrotnie.Nie ma ona luzów ? Np na tej śrubie na imbus mocującej do haka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasumi Napisano 11 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 (edytowane) Kurtka..nie wiem..za cienki w tym jestem. Jak zrzucam w dół (od 4) to lata luzem nic ją nie ściąga i trzeba conajmniej dwie zębatki zejść aby łańcuch spadł. W górę idzie od razu i bez niczego... Edytowane 11 Lipca 2019 przez Kasumi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 Przejrzeć pancerze. ( linki ). Najprostsza metoda. Wrzucić normalnie łańcuch na największą koronkę kasety i wtedy już nie kręcąc pedałami zredukować na manetce ( tylko na manetce ! ) na najmniejszą koronkę. Teraz możesz wysuwać pancerze z oporów ramy i przesuwać każdy z nich ( pancerzy ) po lince. Jeśli gładko, bez zbędnych oporów każdy z nich można przesuwać po lince - więc to nie linki/pancerze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 Najprościej, to odpiąć pancerz, ręcznie przeciągnąć przerzutkę na najniższy bieg i potem ją puścić. Podczas kręcenia powinna wrócić na najwyższy bieg. Sprężyny się nie naciągają. To mit. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasumi Napisano 14 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2019 W dniu 11.07.2019 o 23:28, SoloTM napisał: Przejrzeć pancerze. ( linki ). Najprostsza metoda. Wrzucić normalnie łańcuch na największą koronkę kasety i wtedy już nie kręcąc pedałami zredukować na manetce ( tylko na manetce ! ) na najmniejszą koronkę. Teraz możesz wysuwać pancerze z oporów ramy i przesuwać każdy z nich ( pancerzy ) po lince. Jeśli gładko, bez zbędnych oporów każdy z nich można przesuwać po lince - więc to nie linki/pancerze. sprawdzę, dzięki W dniu 12.07.2019 o 00:04, uzurpator napisał: Najprościej, to odpiąć pancerz, ręcznie przeciągnąć przerzutkę na najniższy bieg i potem ją puścić. Podczas kręcenia powinna wrócić na najwyższy bieg. Sprężyny się nie naciągają. To mit. jak odpiąć pancerz?z ramy go sciągnąć? Co to ma dać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolmark Napisano 15 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2019 Tak, jak zacytowałeś wyżej. Kiedy wyjmiesz jeden koniec pancerza z przelotki, możesz wyjąć pozostałe, przejrzeć i sprawdzić przerzutkę według sposobu @uzurpatora, w którym to sposobie nie musisz odpinać linki z przerzutki. Mając rower na stojaku, żeby tylne koło było w powietrzu możesz sobie wtedy nawet ręcznie (kręcąc korbami oczywiście) przesuwać wózkiem do góry, a potem kręcąc korbami pozwalasz, żeby łańcuch spadał na sam dół. Jeśli po drodze zatrzyma się na którejś tarczy, to będzie raczej wina przerzutki, a jeśli nie, to zastanowiłbym się nad wymianą pancerzy i linki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasumi Napisano 21 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2019 Pancerze ślizgają się swobodnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.