Skocz do zawartości

[Opony] do oceny, pomoc w wyborze


Rekuuu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wesołki. :)Chciałem zapytać która będzie miała niższe opory toczenia, która lepszą przyczepność w zróżnicowanym terenie górskim na suchym. Po bieżniku chyba można poznać. 

Teraz mam oponę z takim bieżnikiem. 

EACED3BF-8D85-48CD-B6EF-DA26C28B15CA.jpeg

Napisano

O, i tu już można powiedzieć więcej! Schwalbe Rocket Ron Addix SpeedGrip. Bardzo lubiana opona.

Jakbyś podał modele i wymiar opon z pierwszego postu, to byłoby zdecydowanie łatwiej. Bo na tych zdjęciach wydaje się, że różnica w szerokości jest znaczna, a to ma ogromne znaczenie w kwestii, o którą pytasz. ;) Nie wstydź się, ludzie nie o takie opony tutaj pytali! :D

Napisano

Nigdy nie rozumiałem dlaczego ludzie bawią się w takie podchody, zamiast konkretnie podejść do tematu.

Ciekawy jakby wyglądał taki wątek, gdyby chodziło o opony szosowe.

Napisano

To nie są żadne podchody. Myślałem, że liczy się bieżnik a nie nazwa. Pierwsza to WTB Ranger, druga Maxxis Rekon+, trzecią odgadł TheJW. Wszystkie w rozmiarze 2,8 cała.  

Napisano
Teraz, Rekuuu napisał:

bieżnik a nie nazwa

Bieżnik to nie wszystko. Dochodzi mieszanka gumy, waga, rozmiar który dopiero teraz podałeś i gęstość oplotu.

Badziewna opona będzie toczyła się kiepsko nawet z niskim bieżnikiem. Dodatkowo niektóre bywają niebezpieczne ze względu na zastosowaną mieszankę. Kiedyś czytałem i słyszałem o jakimś modelu opony Kenda. Wszystko pięknie dopóki było sucho, bo na mokrym opona zachowywała się jakby jechało się po oleju.

Także patrząc na wzór bieżnika, to możesz stwierdzić że opona za 40 zł i 200 zł niczym się nie różni.

Napisano

Skom25, masz rację mój błąd.

Dopowiem więc Rekon+ w wersji Maxterra przód i tył, Ranger przód Light High Grip, tył Light Fast Rolling. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...