Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

@garlock: nie wymagałoby nadprzyrodzonych umiejętności - tak jest zrobiona piasta dt 350 w wersji pod oś 15mm. Pomiędzy łożyskami jest "luźna" tulejka (tzn. siedzi miedzy bieżniami ale można ją przeunąć śrubokrętem na bok).

Napisano (edytowane)

Nie. Bo ja źle pisze.

Rura 17x1mm na oś.W środku 15 wychodzi.

Rura ??? Między łożyskami.

Bieżnia  wewnętrzna łożyska ma grubość zazwyczaj 2mm czyli jej średnica zewnętrzna to 19mm czyli trzeba rurkę 19x1 w środku 17mm.

Czy coś źle piszę?

A przy 15x110 też tak świrują hamulce po zdjęciu i włożeniu koła jak na szybkozamykaczu 10x100? 

 

Edytowane przez Kacperek12
Napisano (edytowane)

No coś w tym stylu.  Przy czym wszystko musi być tak wymierzone, że siła ściskająca haki widelca powinna pójść cała na te końce z rurek 19 w środku 17, przez nie na bieżnie wewnętrzne łożysk i pomiędzy nimi znowu na rurkę 19 (17 w środku) a łożyska powinny być tak osadzone, że w stanie jałowym po założeniu koła i ściągnięciu zacisku na łożyska nie będzie działać żadna siła poprzeczna.

A jak uda Ci się tam simmeringi osadzić, które będą działać to będzie mistrzostwo świata.

Edytowane przez Dokumosa
Napisano

Jak ma być porządnie to w tokarce, ale wtedy wracamy do mojego pierwszego posta.

A jak ma być druciarko to można "chłechłać" np ściernicą listkową

image.jpeg.a112465f094c20010ade5887bbd6cf0a.jpeg

Tolerancji tym nie zrobimy, ale zawsze można potem wkleić łożysko na Loctite.

 

Napisano
2 godziny temu, Kacperek12 napisał:

Bieżnia  wewnętrzna łożyska ma grubość zazwyczaj 2mm czyli jej średnica zewnętrzna to 19mm czyli trzeba rurkę 19x1 w środku 17mm

17mm + 2mm + 2mm= 21mm. A rurka może mieć nawet odrobinę więcej, zwłaszcza przy amorze. Krawędź przy bieżniach można sfazować pilnikiem jakby było za grubo.

I wydaje mi się, ze bieżnia jest trochę grubsza niż 2mm.

Napisano (edytowane)

Z planu nici. Chyba, że koło będzie znowu rok proste.

Do tej pory 1 rok był spokój koło z przodu proste, teraz się pokrzywiło lekko prostowałem ze 3 razy i się lekko krzywi, nastąpiło zmęczenie guwnolitu czy szprychy za słabo naciągnięte? 

Edytowane przez Kacperek12
Napisano (edytowane)

Kupił bym sobie koło na obręczy shield wide 27.5.

Pieście  novatec 15x110

Jakiś grubych szprychach >2mm Może przesadziłem 2mm chyba by starczyły.

Ale na razie jeszcze męczę to bo nie ma na razie jeszcze amortyzatora.

No nic spróbuję mocno dociągnać szprychy i zobaczę co będzie.

Edytowane przez Kacperek12
Napisano
W dniu 4.07.2019 o 17:21, Kacperek12 napisał:

Jak bym kupował to raz a porządnie czyli jakieś pancerne lub 27.5 jeszcze nie wiem.

A jaki masz amor, że nie wiesz jaki chcesz rozmiar koła?

Ciekaw jestem czy ten ambitny projekt dojdzie do końca. Bo jak piszesz o pancernych kołach i chcesz osłabiać konstrukcje piast poprzez rozwiercanie tu i tam to ja już się trochę gubię. Ale czekam z niecierpliwością, chce zobaczyć efekt końcowy. 

Napisano (edytowane)

Mam uginacz Suntour XCM 29

Kupił bym nowe pancerne całe koło z piastą.

A przerobić chciałem piastę w tym obecnym przednim kole by móc wepchać je do nowego amortyzatora, tylko to przednie koło zaczeło się krzywić.

Edytowane przez Kacperek12

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...