KNKS Napisano 1 Lipca 2019 Napisano 1 Lipca 2019 (edytowane) Mam w swoim mtb tarcze hamulcowe RT70 + RT66 pracujące w zestawie z M7000 + klocki metaliczne z radiatorem. O ile w warunkach maratonowych czy XC dają radę, to w górach nie jest już tak wesoło. Konstrukcja rdzeniowa dosyć szybko się przegrzewa i hamulce tracą na skuteczności. W drugim rowerze mam SRAM'owskie tarcze (Sram Level T) i tam w/w problem występuje w dużo mniejszym stopniu. Pytanie 1: czy wymiana okładzin na żywiczne zredukuje stopień nagrzewania tarcz kosztem modulacji, i siły hamowania ? Pytanie 2: jeśli wymieniać IceTech'y to na co ? Proszę o pomijanie porad w stylu: hamuj mniej - zjeżdżaj szybciej... Edytowane 1 Lipca 2019 przez KNKS Cytuj
m0d Napisano 1 Lipca 2019 Napisano 1 Lipca 2019 Skoro masz wypróbowane tarcze w drugim rowerze, to może po prostu kup takie same? A jak oczekujesz sprawdzonych propozycji to IMHO np. Sram Centerline, Shimano XT ale bez tych śmiesznych "ajstechów" też są ok. Z drugiej strony znajdziesz opinie pewnej ilości osób jak to im te alu rdzenie w tarczach i maluteńkie radiatorki na klockach taaaak pomagają :D Nie wymieniaj klocków na żywiczne, nie ma to sensu, będziesz klął że nie hamuje tak dobrze i szybko się zużywają. Cytuj
Dokumosa Napisano 1 Lipca 2019 Napisano 1 Lipca 2019 (edytowane) rt66 to nie ice tech a paradoksalnie to właśnie ice tech miał lepiej rozpraszać ciepło Jeśli przegrzewasz metaliki to ich wymiana na żywiczne spowoduje ich zeszklenie i w efekcie brak hamowania. Może jakieś sprawdzone klocki ceramiczne byłby mniej wrażliwe na temperaturę. Edytowane 1 Lipca 2019 przez Dokumosa Cytuj
uzurpator Napisano 1 Lipca 2019 Napisano 1 Lipca 2019 A rozmiar tarcz kolega podał? Bo rozumiem, że 203/203? Cytuj
abdesign Napisano 1 Lipca 2019 Napisano 1 Lipca 2019 Q1.Większy rozmiar tarczy 2. Tarcza z blachami, np vented od jagwire. 3. 4 tłoczki. Cytuj
KNKS Napisano 1 Lipca 2019 Autor Napisano 1 Lipca 2019 @Dokumosa Moje pomyłka. Posiadam RT68 IceTech, a nie RT66. @uzurpator @abdesign Tarcze standard 180/160. Rower To Scale 925, czyli sztywniak, który służy do XC i użytku maratonowego, tylko raz w tygodniu goszcząc w górach, tak więc rozwiązania typu 203/203 lub 4tłoczek raczej nie wchodzą w grę. Tym bardziej że w Superfly zestaw 180/160 nie sprawia najmniejszych problemów. Oczywiście chętnie zmienię tylną tarczę na większą, ale chyba już nie na IceTech... Cytuj
abdesign Napisano 1 Lipca 2019 Napisano 1 Lipca 2019 No to w świetle powyższego i skoro masz centerloki to sm-rt99 ps - 68-mka to chyba nie jest kanapka... - moim zdaniem to lita tarcza, z icetecha ma tylko obniżoną grubość do 1,8mm (mam tak z 95% pewności że mam rację, a szukać po necie mi się nie chce) Cytuj
uzurpator Napisano 2 Lipca 2019 Napisano 2 Lipca 2019 20 godzin temu, KNKS napisał: Tarcze standard 180/160. Rower To Scale 925, czyli sztywniak, który służy do XC i użytku maratonowego... @KNKS Fizyka ma to do siebie, że jest jej obojętne do czego ten rower. Jeżeli brakuje siły hamowania lub hamulec się grzeje to algorytm jest zawsze ten sam: metaliczne klocki -> większe tarcze -> więcej hamulca Przy 120 kilogramach masy służbowej w szosce mam 180/160 ( wsadziłbym 203/140, ale rama i amor nie pozwalają ), w endurówce 226/180 na sześciotłoczkowych hamulcach. Moim zdaniem - zmień przód na 203 a 180 zasadź do tyłu. Tarcze ice-tech mają opinię delikatnych. 1 Cytuj
Dokumosa Napisano 2 Lipca 2019 Napisano 2 Lipca 2019 No dodałbym jeszcze umiejętność posługiwania się obudwoma hamulcami. Na 100 rowerów jakie odwiedzają mnie w serwisie 99 ma zawsze bardziej zjedzony hamulec z tylu. 1 Cytuj
Kowal1986 Napisano 7 Lipca 2019 Napisano 7 Lipca 2019 W dniu 2.07.2019 o 11:10, Dokumosa napisał: To nie musi oznaczać nieumiejętnego hamowania. W tylnym zacisku ląduje znacznie więcej błota i piachu, więc przez to może być, że zużycie jest szybsze. U mnie pomimo tego, że hamuję poprawnie, to też tylne klocki kończą się szybciej niż przednie. Cytuj
Dokumosa Napisano 7 Lipca 2019 Napisano 7 Lipca 2019 Syf nie ma znaczenia. Tarcze tak zrobione, że samooczyszczaja powierzchnię hamującą. Podświadomie używasz częściej i mocniej hamulca tylnego. Cytuj
Janisław Napisano 18 Lipca 2019 Napisano 18 Lipca 2019 W dniu 2.07.2019 o 10:51, uzurpator napisał: metaliczne klocki -> większe tarcze -> więcej hamulca Niekoniecznie metaliki będą lepsze - ja z endurówki wywaliłem metaliki, bo z tarczami SM-RT86 było tak sobie. Po założeniu czerwonych koolstopów jest i pewnie i cicho, odpowiednia siła i modulacja; hamulce to czterotłoczkowe Avidy. W rowerze XC też założyłem te same tarcze w mniejszym rozmiarze 180 i 160; hamulce Formula The One - efekt taki sam. Więc ja bym pokombinował najpierw z klockami i poprawnością działania zacisków (czy tłoczki równomiernie pracują, bo często tylko jedna strona dociska, czy dobrze odpowietrzone) a na końcu zmieniał tarcze. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.