Ilia Napisano 30 Czerwca 2019 Napisano 30 Czerwca 2019 Cześć. Muszę zmienić mostek w rowerze z 6 cm na 5 cm. Na necie są takie mostki nawet poniżej 100 zł, ale produkcji marek, o których pierwszy raz słyszę. Wagowo i wizualnie wypadają prawie na poziome tych 3-4 razy droższych. Zastanawiam się czy można takiemu mostkowi zaufać. Zdarzyło się kiedyś komuś rozwalić mostek? Do roweru do standardowych zastosowań bym taki wybrał, ale mostek będzie zamontowany w rowerze enduro i nie chciałbym zaliczyć np. przygody gdzie kierownica odpada nagle przy lądowaniu arcytrudnego dropa. Zwracałem też uwagę na używane mostki. Warto zawracać sobie takimi głowę? Czy bezpiecznej kupić nowy mostek?
Blueforce Napisano 30 Czerwca 2019 Napisano 30 Czerwca 2019 Cześć, mostek nie powinien się złamać, kierownica się prędzej podda, oczywiście myślę o aluminium, bo niesprawdzony karbon jest bardziej podatny na uderzenia, ale wciąż myślę, że kierownica to "słabsze ogniwo". W twoim przypadku przykręciłbym śruby mostka momentem 90% maksymalnego, ~ 5nm i użył kleju do gwintów| (ang. threadlocker) mocny, tj. np. czerwony. W razie wypadku większe ryzyko, że połamiesz kierownicę, bo się nie przesunie, ale nie dojdzie do wypadku z powodu przesunięcia się kierownicy.
MikeSkywalker Napisano 30 Czerwca 2019 Napisano 30 Czerwca 2019 Widziałem jeden pęknięty mostek - jakiś regulowany Zoom. Poza tym jedyne co się w nich zdarza to obrobione gwinty. W okolicach stówki widzę na aukcjach Dartmoora, Pro, Crank Brothers, Ergotec - to solidne produkty, nie ma się czego bać. Jeśli chodzi o używane to kilka takich miałem i nic złego się z nimi nie dzieje, ot "działają".
Mod Team michuuu Napisano 1 Lipca 2019 Mod Team Napisano 1 Lipca 2019 5 godzin temu, Blueforce napisał: W twoim przypadku przykręciłbym śruby mostka momentem 90% maksymalnego, ~ 5nm i użył kleju do gwintów| (ang. threadlocker) mocny, tj. np. czerwony A jaki ma związek mniejszy moment dokręcania z klejem do połączeń mocnych? Pomijam kłopot z odkręceniem takiego połączenia przy śrubach M5 (małe gniazdo imbusowe).
Ilia Napisano 1 Lipca 2019 Autor Napisano 1 Lipca 2019 Dzięki wielkie za tak szybkie odpowiedzi. W takim razie wezmę jakiś używany.
Garlock Napisano 1 Lipca 2019 Napisano 1 Lipca 2019 2 godziny temu, michuuu napisał: A jaki ma związek mniejszy moment dokręcania z klejem do połączeń mocnych? To akurat ma trochę sensu. Mniejszy moment=mniejsza siła docisku zwojów gwintu=mniejsza siła tarcia=większe ryzyko samoodkręcenia. Threadlocker zniweluje ryzyko luzowania się śrub. Pytanie, czy akurat mocny. Zwykły pewnie w zupełności wystarczy. Te najmocniejsze są np. do osadzania kół zębatych na wałkach. Jak taki zastosujemy, to bez podgrzania rozwalimy pewnie gniazdo w śrubie.
Mod Team michuuu Napisano 1 Lipca 2019 Mod Team Napisano 1 Lipca 2019 @Garlock ja wiem do czego służy klej do gwintów ale : Teraz, Garlock napisał: Pytanie, czy akurat mocny no właśnie nie rozumiem powiązania mniejszego momentu z najmocniejszym klejem. Tak jakby to klej miał trzymać mostek na pozycji. W zupełności wystarczy "normalny" Teraz, Garlock napisał: Jak taki zastosujemy, to bez podgrzania rozwalimy pewnie gniazdo w śrubie. Otóż to. A na trzymanie mostka nie ma to żadnego wpływu.
Blueforce Napisano 2 Lipca 2019 Napisano 2 Lipca 2019 90% max. momentu żeby nie ukręcić gwintu, bez znaczenia jaki typ kleju zastosujemy. Podałem mocny( czerwony), bo autor miał obawy o bezpieczeństwo, taki wytrzyma większe wibracje etc, ale jeśli odkręcanie jest dużym problemem to zgadzam się, nie warto.
Mod Team michuuu Napisano 3 Lipca 2019 Mod Team Napisano 3 Lipca 2019 7 godzin temu, Blueforce napisał: wytrzyma większe wibracje Ale to rower a nie młot pneumatyczny.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.