Skocz do zawartości

[centrowanie] koła ze szprychami straight pull


bts

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Czy ktoś z was zna jakąś sekretną metodę centrowania kół ze szprychami prostymi? Mam koła DT Swissa składane u Daveo, wszystko było z nimi ok dopóki lekko mi się nie zósemkowały. Niestety, przy próbach dokręcania nypli szprychy kręcą się całe - przez brak zagięcia na końcu obracają się w korpusie piasty. Część z nich udało mi się dokręcić, ale żeby poprawnie wycentrować koło nie mogę sobie pozwolić na ustawienie naciągu tylko wybranych szprych.

Do głowy przyszło mi tylko żeby czymś zacisnąć się na tych szprychach, próbowałem kombinerkami, imadełkiem, wszystko bez skutku. Jak macie jakiś patent to będę wdzięczny bo już krew mnie zalewa na ten wynalazek.

pozdr,

bts

Napisano

Niestety, te szprychy nie mają płaskiego profilu, a okrągły. Jeśli dobrze patrzę to taki przyrząd nadaje się tylko do płaskich.

Napisano

Najgłupszy patent na świecie. Trzeba przytrzymywać szprychy kombinerkami. Jeśli masz możliwość to co kilka miesięcy luzuj szprychy o obrót i podciągaj o obrót. Nie można pozwolić żeby nyple się zapiekły.

Napisano

Niczego nie przytrzymuje się kombinerkami, są do tego specjalne narzędzia. Jeśli koło jest dobrze zbudowane, nyple nie mają możliwości się zapiec. Ale w niektórych fabrycznych (np. niskie modele Mavic) czy kiepsko skleconych rzeczywiście tego typu rzeczy się dzieją i masz rację, że tam warto co jakiś czas ruszyć nyplami. W moim serwisie do tego celu używam przyrządu Speca, nie znalazłem niczego lepszego: 
https://www.amaincycling.com/specialized-roval-twist-resist-spoke-hold-tool-s135300024/p746310

Do zastosowań domowych można skorzystać z tego:
https://www.amazon.com/HOZAN-4th-Hand-Brake-Tool/dp/B000AO5O34

Niemniej trzeba uważać, bo tego typu wynalazki mogą porysować szprychy. Najłatwiej szukać na zagranicznych stronach pod nazwą "twist resist tool".

Napisano

Punkxtr Roval świetna sprawa. Ostatnio robiłem takie koło, myślę że roval by sobie nie poradził. Co do zapiekania nypli, jak ktoś sporo jeździ, tyra koła w bagnie, sporo mycia to każdy nypel może się zapiec. Urządzenia do przytrzymywania linki hamulca nie wiem czy się sprawdzi, u mnie to świetne narzędzie poszło do śmieci. Ostatecznie poradziłem sobie kombinerkami z gumowymi nakładkami.

Napisano

J/w - w dobrze zrobionym kole nyple nie mają możliwości zapieku. Chyba, że ktoś myśli, że sam pro lock i jego pochodne załatwią sprawę, wówczas może się zdziwić. Oczywiście nie mówię tu o jakimś ekstremum typu jazda non stop po solance, ale błoto i myjka nie są wystarczającymi przesłankami. 

Odnośnie Rovala w końcu nie wiem czy go chwalisz czy się żalisz :-) Wiadomo, że zawsze znajdzie się sytuacja, w której najlepsze narzędzia nie dają rady i trzeba kombinować, ale na dzień dzisiejszy nie wymyślono niczego lepszego od Speca. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...