Jareek7x Napisano 27 Czerwca 2019 Napisano 27 Czerwca 2019 Witam, jestem nowy na tym forum i z góry przepraszam jeśli nieprawidłowy dział wybrałem ale nie mogłem znaleźć nic lepiej pasującego do mojego pytania. Nie znam się zbytnio na rowerach i ciężki mi nawet nazwać ten jaki chciałbym kupić. Ogólnie mam na rower przeznaczone 2 tys zł, i chciałbym kupić coś dobrego i na szos i na tereny leśne. Kolega ma jakiegoś Gianta ale posiada go około 4 lat i już takich modeli nie ma, szukając w internecie wzorując się na nim wpadły mi 2 modele Jeden po prostu mi się podoba lecz znajomy który się "coś tam zna" stwierdzil że ma słaby osprzęt https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-giant-atx-2-2019 Ten ma podobno lepszy osprzęt lecz firma słabsza https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-unibike-mission-27-5-2019?fbclid=IwAR1DmeQFQQSnbEHkJWpxw2_6NxYNxXh5CxcW5wpQxRWVjolSkExltQB61b8 Jeśli reklama sklepu jest zabroniona to prosze usunac a rowery to Giant ATX 2 - 2019 oraz Unibike mission 27,5 2019 Szukam roweru który mi trochę posłuży, co byście proponowali?
dovectra Napisano 27 Czerwca 2019 Napisano 27 Czerwca 2019 MTB, zawsze są droższe od crossa, może tego typu? Romet Orkan i t d...
wkg Napisano 27 Czerwca 2019 Napisano 27 Czerwca 2019 No właśnie nie wiem, przy tym samym osprzęcie mam wrażenie, że crossy są droższe. Tak jakby producenci traktowali je jako skundlone MTB. Widziałeś gdzieś crossa na sztywnych osiach i z taperem w cenie 4 000 lub niżej ?
Jareek7x Napisano 27 Czerwca 2019 Autor Napisano 27 Czerwca 2019 Teraz, wkg napisał: A gdzie i jak chcesz jeździć na tym rowerze ? Tak jak pisałem i po drogach asfaltowych i polnych, różnie to bywa. Wzoruje się na koledze on ma coś takiego ROWER GIANT REVEL 0 DISC 2013 i tego typu rower wlasnie bym chcial
dovectra Napisano 27 Czerwca 2019 Napisano 27 Czerwca 2019 Teraz, wkg napisał: Widziałeś gdzieś crossa na sztywnych osiach i z taperem Moim zdaniem , do crossa to niepotrzebne, to nie MTB do katowania w terenie.
wkg Napisano 27 Czerwca 2019 Napisano 27 Czerwca 2019 Widzisz - z tymi drogami leśnymi i polnymi to różnie bywa. Pytanie czy raczej twarde czy raczej piach po osie - jak to drugie to nie masz wyjścia - mtb a nie cross. W tym pierwszym przypadku cross będzie szybszy - cienkie opony. Niby do mtb można założyć crossowe opony ale nikt jakoś tego nie robi. Rowery crossowe mają tez zwykle bardziej wyprostowaną pozycję na rowerze.
Jareek7x Napisano 27 Czerwca 2019 Autor Napisano 27 Czerwca 2019 Teraz, wkg napisał: Widzisz - z tymi drogami leśnymi i polnymi to różnie bywa. Pytanie czy raczej twarde czy raczej piach po osie - jak to drugie to nie masz wyjścia - mtb a nie cross. W tym pierwszym przypadku cross będzie szybszy - cienkie opony. Niby do mtb można założyć crossowe opony ale nikt jakoś tego nie robi. Rowery crossowe mają tez zwykle bardziej wyprostowaną pozycję na rowerze. a wzorując się na tym co wysłałem - co byscie polecili z tych dwoch? ewentualnie co innego w tej cenie bedzie lepsze od tych 2
wkg Napisano 27 Czerwca 2019 Napisano 27 Czerwca 2019 Teraz, dovectra napisał: Moim zdaniem , do crossa to niepotrzebne, to nie MTB do katowania w terenie. A to dlaczego ? Ile było wątków o ocierających tarczach w Cube-ach. Katowanie nie ma nic do tego ... chodzi o poprawne, zgodne z regułami sztuki inżynierskiej, powtarzalne mocowanie koła w ramie i widelcu a nie o to cierne byleco.
Jareek7x Napisano 27 Czerwca 2019 Autor Napisano 27 Czerwca 2019 Dodatkowo ceny sa mocno zroznicowane w sklepach, jest jakis sklep internetowy ktory mozecie polecic? Co do roweru nie jestem zadnym profesjonalista chce rower uniwersalny na kazda powierzchnie
wkg Napisano 27 Czerwca 2019 Napisano 27 Czerwca 2019 Wziąłbym Unibike. Ten Giant to padło jakich mało z wolnobiegiem zamiast kasetą jak w Unibike a do tego droższy :/ Wolnobieg - to znaczy, że jak padnie piasta lub zębatki to wymieniasz całe koło. Bo to taniej niż przeplatać piastę. Edit: ile masz wzrostu ? To koła 27,5.
Jareek7x Napisano 27 Czerwca 2019 Autor Napisano 27 Czerwca 2019 aaa właśnie nie myślałem jeszcze nad dobraniem rozmiaru, mam zamiar jechac do jakiegos sklepu zeby ktos mi doradzil. Trenuje trochę więc waga cały czas rośnie, aktualnie 93kg przy 179 cm wzrostu. Jaki rozmiar ramy i kół do tego wzrostu polecasz?
wkg Napisano 27 Czerwca 2019 Napisano 27 Czerwca 2019 To 29 cali koło i rozmiar raczej 19 cali - 480mm. W tym budżecie to zamiast Gianta wziąłbym Unibike Shadow 29. To wszystko oczywiście rowery budżetowe - już nie marketowe ale wciąż budżetowe. Nie licz na super hamowanie, sztywność itd ale jeździć już się da. Jeżeli - jak piszesz - trenujesz i waga to z mięśni a nie z brzucha to jest szansa, że masz mocną nogę to jednak sztywność jest istotna - depniesz i łańcuch nie powinien ocierać o prowadnicę przedniej przerzutki, rama i korba się wyginać. Jak będziesz kupował to zrób taką próbę - przerzutka na twardym biegu i depnij mocno - ogień na stojąco - nic ma nie trzeszczeć i nie ocierać. Pewnie będziesz słuchał, że "rowerek musi się ułożyć", "hamulce musza się dotrzeć" - sprzedawcy rowerów i w komisach samochodowych bywają przekonywający. W ogóle nie słuchaj !
Jareek7x Napisano 27 Czerwca 2019 Autor Napisano 27 Czerwca 2019 37 minut temu, wkg napisał: To 29 cali koło i rozmiar raczej 19 cali - 480mm. W tym budżecie to zamiast Gianta wziąłbym Unibike Shadow 29. To wszystko oczywiście rowery budżetowe - już nie marketowe ale wciąż budżetowe. Nie licz na super hamowanie, sztywność itd ale jeździć już się da. Jeżeli - jak piszesz - trenujesz i waga to z mięśni a nie z brzucha to jest szansa, że masz mocną nogę to jednak sztywność jest istotna - depniesz i łańcuch nie powinien ocierać o prowadnicę przedniej przerzutki, rama i korba się wyginać. Jak będziesz kupował to zrób taką próbę - przerzutka na twardym biegu i depnij mocno - ogień na stojąco - nic ma nie trzeszczeć i nie ocierać. Pewnie będziesz słuchał, że "rowerek musi się ułożyć", "hamulce musza się dotrzeć" - sprzedawcy rowerów i w komisach samochodowych bywają przekonywający. W ogóle nie słuchaj ! A teraz posiedziałem na necie i ktos tam strasznie polecał jakiegoś mustanga od rometa, z tym ze troche wieksza kasa. Myslisz ze gdybym przeznaczyl zamiast 2k - 2,5k to zrobi to kolosalna roznice?
wkg Napisano 27 Czerwca 2019 Napisano 27 Czerwca 2019 Mustang M3. D...y nie urywa - korba na kwadrat ale trudno, jak ją dojedziesz zawsze można zmienić. Trochę lepszy osprzęt, lżejszy ... Korba 40-30-22 zawiezie Cię wszędzie. Tu nie ma dwóch zdań. Na asfalcie i w górach. Napęd 9x jest bardzo trwały. Gdyby tylko amortyzator był powietrzny (jest sprężynowy) to bym powiedział: Nie zastanawiaj się, bierz. Ze sprężynowym Suntourem to jest tak, że to słaby amor, cieknie no i działanie reguluje się wymianą sprężyny - dla Ciebie będzie za słaba - jak i we wszystkich wymienionych wcześniej rowerach. Ale to najlepszy ze wszystkich dotychczasowych. Nie odpowiedziałeś na pytanie: 1 godzinę temu, wkg napisał: Pytanie czy raczej twarde czy raczej piach po osie - jak to drugie to nie masz wyjścia - mtb a nie cross.
Jareek7x Napisano 27 Czerwca 2019 Autor Napisano 27 Czerwca 2019 Aaa jasne gdzieś mi to umknęło, raczej twarde nawierzchnie
wkg Napisano 27 Czerwca 2019 Napisano 27 Czerwca 2019 Te Romety wyglądają niegłupio - im wyższy 4, 5 tym lepszy. Ale na twarde to ja bym wziął: https://rower.com.pl/fuji-jari-2-5-968887 rozmiar 54 - 56. Szybszy, w razie czego mocowania pod bagażnik, nie ma zabawy z amortyzatorem ... pancerny ... MTB to na jazdę bardziej terenową i po górkach ...
dovectra Napisano 28 Czerwca 2019 Napisano 28 Czerwca 2019 14 godzin temu, wkg napisał: Ale na twarde to ja bym wziął: https://rower.com.pl/fuji-jari-2-5-968887 rozmiar 54 - 5 To jest dobra propozycja, można by spróbować.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.