ajgor11 Napisano 25 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2019 Witam wszystkich. Będę odpowietrzał elixir 1 i wymieniał w nich płyn. Rower z tymi hamulcami kupiłem jako nowy w 2013. Jakim płynem były one fabrycznie zalewane, ponieważ nie wiem, który kupić. Dot 4 czy 5.1? Warto kupować Dot produkcji Avid czy zwykły samochodowy również wystarczy? W zestawach do odpowietrzania dodawany jest Dot o pojemności 60ml. Czy te 60ml wystarczy do wymiany płynu w obu hamulcach? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 25 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2019 Kup w motoryzacyjnym jakiś dobry DOT 4, wyjdzie o wiele taniej. 60ml starczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ajgor11 Napisano 25 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2019 Teraz, pawel2208 napisał: Kup w motoryzacyjnym jakiś dobry DOT 4, wyjdzie o wiele taniej. 60ml starczy 5.1 nie bedzie lepszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janu_sz Napisano 25 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2019 Będzie lepszy 5.1 z kilku powodów. Kup coś renomowanej marki, dasz za 250 ml czy 500 ml do 20 zł ( bzdura, że 60 ml wystarczy, bo jakiś wyciek,czy ponowna potrzeba odpowietrzenia i będziesz latał po kolejne ml. Majątku to nie kosztuje ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ajgor11 Napisano 26 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2019 Godzinę temu, Janu_sz napisał: Będzie lepszy 5.1 z kilku powodów. Kup coś renomowanej marki, dasz za 250 ml czy 500 ml do 20 zł ( bzdura, że 60 ml wystarczy, bo jakiś wyciek,czy ponowna potrzeba odpowietrzenia i będziesz latał po kolejne ml. Majątku to nie kosztuje ). Jeśli moje elixir 1 były zalane fabrycznie dot 4, a teraz zaleje 5.1 to czy będzie to miało jakieś konsekwencje, czy mieszanie jest dozwolone(nawet z tak starym płynem jak moj). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 26 Czerwca 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2019 DOT 4 i 5.1 można stosować zamiennie. 5.1 ma poprostu wyższe parametry od 4. Mieszanie jest dozwolone, aczkolwiek przy tak starym płynie wylałbym płyn z układu i zalewał od nowa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ajgor11 Napisano 26 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2019 15 godzin temu, bogus92 napisał: DOT 4 i 5.1 można stosować zamiennie. 5.1 ma poprostu wyższe parametry od 4. Mieszanie jest dozwolone, aczkolwiek przy tak starym płynie wylałbym płyn z układu i zalewał od nowa. Taki mam własnie zamiar. Co do przelewania, to po prostu pompowac nowy plyn od zacisku do klamki i z klamki odsysac stary, az bedzie widac ze w ukladzie jest tylko nowy i potem calosc odpowietrzyc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 27 Czerwca 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2019 Tak nie zobaczysz ze jest nowy. Ja odessałbym cały płyn, który masz teraz i dopiero zalewał nowym. Jeśli chcesz przelewać układ nowym płynem to raczej od klamki do zacisku a nie na odwrót (od najwyższego do najniższego punktu układu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2019 (edytowane) DOT 5.1 owszem ma wyższe parametry ale jest też bardziej higroskopijny. Wyższe parametry maja znaczenie jak piłujesz hamulec pod dużym obciążeniem (np góry) przy jeździe "po parku" różnic nie zauważysz między nim a 4`rką. Ale wyższa higroskopijność ma już znaczenie podczas normalnej eksploatacji ... Jak np. przechowujesz rower zima w nieogrzewanym garażu to masz niemal pewność że po jednej zimie będziesz miał "spuchnięty" hamulec. Wciągnie tyle wilgoci z powietrza że zabraknie mu miejsca i znacząco ograniczy skok klamki. Znam to z autopsji ;). Pozdrawiam Edytowane 27 Czerwca 2019 przez rzezniol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ajgor11 Napisano 27 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2019 8 godzin temu, bogus92 napisał: Tak nie zobaczysz ze jest nowy. Ja odessałbym cały płyn, który masz teraz i dopiero zalewał nowym. Jeśli chcesz przelewać układ nowym płynem to raczej od klamki do zacisku a nie na odwrót (od najwyższego do najniższego punktu układu). Czytałem ze jeśli najpierw wypompuje stary i zaleje nowym, to potem z odpowietrzaniem dużo kłopotu(o tu To będzie moja pierwsza próba odpowietrzania, nie robiłem tego nigdy wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 27 Czerwca 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2019 Na pewno będzie trudniej, ale tak nie wymienisz całego płynu bo się wymiesza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.