kangi Napisano 24 Czerwca 2019 Napisano 24 Czerwca 2019 Witam wszystkich użytkowników Forum. Jeżdżę na Krossie Levelu 7.0 z tego roku o takim. Z tyłu jest sztywna oś 12x142 i dzisiaj udało mi się ukręcić gwint kluczem z gównolitu. Jakieś pomysły jak wykręcić? Klucz praktycznie obraca się bez oporu, kawałki amelinium wypadły ze środka. Czy w miejsce tej ośki mogę wkręcić każdą w rozmiarze 12x142 np. z Decathlonu? Dzięki za pomoc i sportowe pozdrowienia.
Tomek21001 Napisano 24 Czerwca 2019 Napisano 24 Czerwca 2019 Wbij w ten obrobiony otwór po hexie bita torxa albo spline i masz odkręcone. Jak nie pójdzie, w co wątpię, to mały punktak i pobijaj po obwodzie, mocno wzrośnie moment, udar od młotka też pomoże,tylko ośka wyjdzie w drugim gatunku.Póżniej oszlifujesz. W zasadzie ta ośka jest do wykorzystania, osobiście, po wykręceniu nagwintowałbym obrobiony otwór, najlepiej drobnym gwintem ( np Xx1) i wkręcił dobraną długością mocną,maszynową śrubę na Loctite.Wtedy do zakręcania/odkręcania osi będziesz używał normalnego klucza zamiast hexa.
Quell Napisano 24 Czerwca 2019 Napisano 24 Czerwca 2019 Wykrętak. Teraz, kangi napisał: 12x142 np. z Decathlonu? Nie powinno być problemu.
Gość Napisano 24 Czerwca 2019 Napisano 24 Czerwca 2019 No i kup normalne, porządne klucze. 3 podstawowe rozmiary np firmy Wiha, będą kosztowały Cie 30- 40 zł a są nie do zajechania.
kangi Napisano 24 Czerwca 2019 Autor Napisano 24 Czerwca 2019 Mam Crankbrothers m19, ale akurat odkręcałem u ojca tym co było.
pawel2208 Napisano 24 Czerwca 2019 Napisano 24 Czerwca 2019 Oś z Decathlonu podejdzie o ile jej długość to 164mm. Jak będzie więcej to chyba nic się nie stanie, ale ważne aby był gwint M12x1.5
kangi Napisano 24 Czerwca 2019 Autor Napisano 24 Czerwca 2019 Hmm z moich dotychczasowych poszukiwań wynika, że tam siedzi 174 mm i gwint standard m12x1.75...teraz to już sam nie wiem.
pawel2208 Napisano 24 Czerwca 2019 Napisano 24 Czerwca 2019 Zamawiałem w Krossie haki ramy do swojego R8 i dostałem notatkę, że te haki (a są one z modelu 2018 i 2019) wymagają ośki 12x142, L164, TL10, M12x1.5 Fabrycznie w Levelu 7.0, 8.0 i chyba 9.0 jest ośka Sram Maxle Stealth o takiej właśnie specyfikacji. Nie wiem czy te 164mm to całkowita długość ośki z gwintem czy bez. https://salon-rowerowy.pl/widelce/45558-os-sram-maxle-stealth-mtb-tylny-czarn12x142l164tl10m12x15-0710845798481.html Dzisiaj zamówiłem, więc jak Ci się nie spieszy to mogę potwierdzić czy pasuje koło środy.
kangi Napisano 25 Czerwca 2019 Autor Napisano 25 Czerwca 2019 Dzięki wielkie za pomoc. Postaram się jeszcze potwierdzić w krossie bezpośrednio. Jeśli to nie problem to napisz jak dostaniesz.
pawel2208 Napisano 25 Czerwca 2019 Napisano 25 Czerwca 2019 Obecnie mam ośkę Maxle Lite 12x142 M12x1.75 w Level R8 z 2017, ale nowe haki wymagają zmiany ośki z powodu właśnie zmiany skoku gwintu w hakach z nowszych modeli Levela. Parametry ośki, do której dałem link wcześniej mam od samego Krossa.
dovectra Napisano 25 Czerwca 2019 Napisano 25 Czerwca 2019 Klucze np. S&R https://srnarzedzia.pl/product-pol-398-Zestaw-kl-imbusowych-S-R-9-szt-1-5-10mm-wydl-z-kulka-blister.html MOżesz słonia na ich powiesić. 13 godzin temu, kangi napisał: gwint kluczem z gównolitu.
kangi Napisano 25 Czerwca 2019 Autor Napisano 25 Czerwca 2019 Dzięki Paweł. Potwierdziłem w Krossie twoje info. Faktycznie jest 164 mm gwint długi na 10 mm, szerokość gwintu 12x1.5. Zamówiłem w końcu w banana bikes po długich konsultacjach. Link poniżej: https://sklep.banana-bikes.com/bbc-e-th-12mm-thru-axle,3,104,105 Niby ma pasować, zobaczymy...
pawel2208 Napisano 26 Czerwca 2019 Napisano 26 Czerwca 2019 Odebrałem dzisiaj oś i pasuje. Na 100% gwint to M12x1.5
kangi Napisano 7 Lipca 2019 Autor Napisano 7 Lipca 2019 No więc udało się ośkę wykręcić wbijając torxa. Da się według was coś jeszcze z tą ośką zrobić, by móc jej ponownie używać? Bo ta z Banana Bikes jest lekko przydługa i wystaje z drugiej strony.
Kacperek12 Napisano 7 Lipca 2019 Napisano 7 Lipca 2019 Ośka aluminiowa? Jak torx mocno siedzi to może być. Przyklej go na mocny klej i niech siedzi.
pawel2208 Napisano 7 Lipca 2019 Napisano 7 Lipca 2019 Trzeba było brać tą Sram Maxle Stealth 164mm co link podałem. Taką miałeś fabrycznie, też taką zamówiłem i jest ok
kangi Napisano 7 Lipca 2019 Autor Napisano 7 Lipca 2019 No trzeba było, ale teraz już siedzi Banana Bikes z podkładka. Lekko wystaje ale w sumie chyba to nie ma znaczenia aż takiego. Wtedy byłem przed weekendem gdzie potrzebna była jakąkolwiek pasującą oś. Maxla nigdzie nie mogłem znaleźć wysyłkowo w jeden dzień. Ten torx wyszedł sam. Mam pomysł taki żeby oddać to do frezowania i zrobić tam imbus 8 mm.
Quell Napisano 7 Lipca 2019 Napisano 7 Lipca 2019 3 godziny temu, skom25 napisał: Rozjechane gniazdo= śmietnik Wcale nie. Wszystko zależy od chęci,i oceny czy to się opłaci robić. Dosyć podobną oś 12x142 "naprawiałem" klejem "płynny metal" i śrubą imbusową m5 czy m6,nie pamiętam. To miało być tymczasowe,a z tego co wiem,zostało to zostawione tak jak jest.
pawel2208 Napisano 7 Lipca 2019 Napisano 7 Lipca 2019 Nie wiem jak mocne są takie kleje, ale zakładając, że łączą bardzo mocno to może rozwiercić, nagwintować i wkręcić na klej śrubę imbusową jak zrobił @Quell. Z wkręceniem nie będzie problemu, ale pytanie czy klej wytrzyma przy odkręcaniu.
Quell Napisano 7 Lipca 2019 Napisano 7 Lipca 2019 Teraz, pawel2208 napisał: Nie wiem jak mocne są takie kleje, ale zakładając, że łączą bardzo mocno Nie będzie to wytrzymałość fabrycznego rozwiązania,ale całkiem przyzwoicie wyszło. Pewnie wejdzie m8 ,ale wtedy nie miałem nic innego pod ręką. Należy bardzo dobrze odtłuścić,żeby się nie rozkręcało koniec śruby spłaszczyłem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.