michgd Napisano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2019 (edytowane) To mój pierwszy wpis, dzień dobry Powoli kończę już dojeżdżać swoje fabryczne oponki z Kelly's Cliff 70 - jakaś chińszczyzna, ale o dziwo dała radę przy kilku tysiącach kilometrów. Teraz chciałbym zainwestować w możliwie najlepsze oponki dla jazdy miejskiej i dłuższych tras (przede wszystkim asfalt, czasem polbruk, czasem utwardzony szuter i leciutki teren, ale nic mocniejszego) - z pobieżnych poszukiwań wyszły mi następujące opcje: - Continental Contact Plus (ciężka, 900 g) - Schwalbe Marathons Plus (960 g) - Schwalbe Marathon Racer (395 g) Pytanie, czy opcja nr 3 nie będzie trochę za "delikatna" ? Z drugiej strony, przejechałem parę tysięcy na fabrycznej chińszczyźnie i nic się nie dzieje... a nie zamierzam zmieniać profilu terenu na trudniejszy niż do tej pory. Macie jakieś doświadczenia ? Ogólnie ma zapewniać jak najlepsze połączenie szybkości i ochrony, z naciskiem na to pierwsze. Cena nie jest istotna, bo to produkt na tyle tani, że nie ma co przesiadywać nad nim jak nad samochodem, ma być po prostu dobra. Druga kwestia - czy cross + doposażenie to mniej więcej to samo co trekkingowiec ? O dziwo wszystkie dotychczasowe kilkusetkilometrowe trasy robiłem ze zwykłym plecakiem na plecach (i wcale nie czułem jakiegoś wielkiego dyskomfortu, ale chcę spróbować sakw), rower crossowy j.w. - zastanawiam się, czy teraz po prostu doposażyć obecnego crossa, czy jednak przeskok na typowego trekka dałby jakiś plus dla komfortu jazdy ? Trzecia kwestia - celowo kupiłem najwyższy model bez hamulców tarczowych, gdyż nie jestem osobą zbyt "techniczną" i wymiana v-brake'ów nie sprawiłaby mi na trasie problemu, gorzej z tarczami. Zakładając, że nie bawię się w jeżdżenie w deszczu, szybkie zjazdy z przełęczy, itp. - to czy ma sens pchać się w tarcze ? Edytowane 24 Czerwca 2019 przez michgd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2019 29 minut temu, michgd napisał: celowo kupiłem najwyższy model bez hamulców tarczowych, Dobre v-ki nie sa złe, trzeba tylko pilnować klocków. PO za tym w końcu zjedzą obręcze, ale to parę ładnych km trzeba przejechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2019 (edytowane) 53 minuty temu, michgd napisał: Druga kwestia - czy cross + doposażenie to mniej więcej to samo co trekkingowiec ? O dziwo wszystkie dotychczasowe kilkusetkilometrowe trasy robiłem ze zwykłym plecakiem na plecach (i wcale nie czułem jakiegoś wielkiego dyskomfortu, ale chcę spróbować sakw), rower crossowy j.w. - zastanawiam się, czy teraz po prostu doposażyć obecnego crossa, czy jednak przeskok na typowego trekka dałby jakiś plus dla komfortu jazdy ? W sumie to dobrze Ci się jeździ na tym crossie ? Bo jak dobrze to pytanie nie ma najmniejszego sensu : ) Trekking to cross + czasem (tylko czasem) bardziej pionowa pozycja + spowalniająca prądnica i lampki dokręcone na stałe + dołożony najtańszy bagażnik + podpórka + błotniki. Często ma nawet tą samą ramę. Opony wziąłbym zwijane góra 500g. Jak masz jeździć z sakwami to wolałbym wozić jedną zapasową niż mieć dwie 900g kotwice. https://velo.pl/czesci/opony-i-szytki/opony/panaracer/gravelking (wersja z grubszym bieżnikiem), produkowane w Japonii, https://velo.pl/czesci/opony-i-szytki/opony/vittoria/terreno-dry-g20 ale 38c Edytowane 24 Czerwca 2019 przez wkg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michgd Napisano 24 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2019 (edytowane) Dzięki za linki, ale czy te opony nie są bardziej pod kątem nie-asfaltu ? Generalnie planując staram się zawsze zahaczyć o jak najwięcej asfaltu (czasami niestety takiej sobie jakości), powiedziałbym że proporcje asfalt / szuter (itp.) to co najmniej 80/20. W czym opony z Twoich linków będą lepsza od moich propozycji pod kątem asfaltu, poza niższą wagą ? I jak się ma do nich Marathon Racer ? Co sądzisz o poniższych: https://velo.pl/czesci/opony-i-szytki/opony/vittoria/rubino-pro-control-g20 https://velo.pl/czesci/opony-i-szytki/opony/vittoria/rubino-pro-endurance No crossem jeździ mi się dobrze Edytowane 24 Czerwca 2019 przez michgd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2019 Nie jeździłem na Maraton Racer. Ale nie lubię Schwalbe : ) To prawda, to szutrowe opony. Tak czy owak nie brałbym drutówek. Jak Ci się dobrze jeździ to nie zmieniaj, ja bym najwyżej o amorku pomyślał jakimś powietrznym ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michgd Napisano 24 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2019 Co sądzisz o poniższych: https://velo.pl/czesci/opony-i-szytki/opony/vittoria/rubino-pro-control-g20 https://velo.pl/czesci/opony-i-szytki/opony/vittoria/rubino-pro-endurance Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2019 Nic nie powiem bo to są wąskie, szosowe opony - nie mam o nich pojęcia : ) Ja bym pod sakwy nie ryzykował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michgd Napisano 24 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2019 To jeszcze coś takiego: https://velo.pl/czesci/opony-i-szytki/opony/vittoria/voyager-hyper-2018 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 25 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2019 https://www.rowertour.com/p/54142/continental-town-ride-28-puncture-protection-opona-drutowa-czarna-reflex#54143-rozmiar-28-x-1.60 Zona ujeżdża są ok. M. racer też są ok, tylko trochę twarda mieszanka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.