Radoslaw85 Napisano 21 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2019 cześć czy może mi ktoś dokładnie opisać o co chodzi z freestroke? wiem że ma to regulować odległość klocków od tarczy. ale jak to regulować? i PS: jeśli mogę mam inne pytanie: w hamulcach tarczowych wraz z zużywaniem się klocków przerwa pomiędzy klockami a tarczą się zwiększa - jaki macie sposób aby regulować te odległość? czy dobrze myślę że jedyna opcją jest wyciągnięcie koła, lekkie zaciśniecie klamki by zbliżyć klocki, uzupełnić płyn hamulcowy? Proszę też obejrzyjcie ten instruktarz i dajcie znać czy się zgadzacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2019 Jak zużywasz klocki w bardzo szybkim tempie, to można nawet bez zdejmowania koła wkręcić lejek, dolać oleju i popracować klamką. Jeżeli natomiast klocki starczają Ci na sezon czy dwa, to ja bym się ograniczył do "zimowego" serwisu i nie ruszał. Co do Free Stroke, sam nie używałem, ale słyszałem podejrzanie dużo opinii, że to pic na wodę i kompletnie nic nie daje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radoslaw85 Napisano 21 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2019 we wczesniejszym saint-cie kupionym gdzieś w listopadzie klocki wymieniałem jakoś w marcu - nie jeżdę sportowo -lecz turystycznie / wycieczkowo - ilość km robi swoje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 21 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2019 Godzinę temu, Radoslaw85 napisał: w hamulcach tarczowych wraz z zużywaniem się klocków przerwa pomiędzy klockami a tarczą się zwiększa - jaki macie sposób aby regulować te odległość? W jakich hamulcach tak się dzieje? Zaużywanie okładzin rekompensuje wysuwanie się tłoczków, czym bardziej zużyte okładziny tym tłoczki bardziej się wysuwają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2019 Tak, tak jest, ale w jakiś magiczny sposób czasami ta przerwa pozostaje minimalnie większa, co powoduje zwiększony skok klamki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radoslaw85 Napisano 22 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2019 to nie jest magia @skom25 tylko hydraulika. wiem że realna skala będzie mniejsza, jednak przedstawię to na liczbach całkowitych dla uproszczenia. odpowietrzyliśmy układ. zalaliśmy zbiorniczek na klamce do pełna. niech pojemność układu wraz z rezerwą w klamce wynosi 15 mililitrów. jeździmy i klocek sie nam starł o 1 milimetr, a klocki wysunęły się także o 1 milimetr. jednakże ilość płynu w klamce pomimo prawidłowego zalania nie wystarczyła na pokrycie wysunięcia się tłoczków, lub wystarczyła na styk. już teraz czuć że klamka ma większą przerwę własnie z powodu krążenia cieczy. układ się uszczelnił z resztką płynu więc jego stała liczba ciągle pracuje i teraz magia: kiedy hamujemy zuzywajac klocki tłoczki sie wysuną o 1 mm, ale ze względu na stałą ilośc cieczy w układzie zamiast wrócić do pozycji aby odlogłośc została taka sama to jednak wracają troszkę dalej czyli: zamiast wróić do pozycji 1 mm przerwy - wracają do pozycji 1,01 - tu tworzy się spadek na klamce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2019 Dokładnie to miałem na myśli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radoslaw85 Napisano 22 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2019 odwieczna walka lekkości vs uzyteczność - wystarczyłoby zwiększyć pojemność na klamce o jakieś 100% i wtedy nie byłoby problemu. ale to się wiąże z zwiększeniem wagi hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2019 Oraz znacznym powiększeniem zbiorniczka, co jest chyba nieco bardziej problematyczne niż waga. Z drugiej strony, wkręcenie lejka, dolanie oleju i kilkukrotne naciśnięcie klamki, to jest robota na 5- 10 minut. Zresztą prawda jest taka, że problem ten dotyczy bardzo wąskiej grupy użytkowników. Głównie tych, którzy jeżdżą w górach. Wszystkich którzy jeżdżą rekreacyjnie, a nawet nieco ambitniej w niezbyt trudnych warunkach, ten problem absolutnie nie dotyczy. Moje podejście jest takie, że jeżeli ktoś decyduje się na wysokiej klasy rower i ma zamiar go używać na 100% możliwości, to powinien mieć świadomość że coś takiego może wystąpić. Jeżeli buduje się rower przeznaczony do sportu, to trzeba iść na pewne kompromisy. Dość często widzę na forum porównania rowerów do samochodów. Problem jest taki, że porównuje się wytrzymałość wysokich, sportowych modeli rowerów z wytrzymałością i trwałością przeciętnego samochodu. Problem jest taki, że w takim razie rower który miałby być niezniszczalny i trwały jak przeciętny samochód, ważyłby 20 kg. Według mnie żeby zrobić sensowne porównanie, trzeba porównywać rower sportowy do samochodu/ motocykla sportowego, a wtedy okazuje się że jeden i drugi ma pewne "bolączki", wynikające z specjalistycznego przeznaczenia. Dość często pojawia się opinia że jakim cudem malutkie klocki do roweru, dość często kosztują niewiele mniej niż wielkie klocki do samochodu. Tyle że zamiast porównywać do zwykłych klocków, trzeba zrobić porównanie do identycznej mieszanki przeznaczonej do samochodu. Wtedy okazuje się że takie klocki kosztują kilkukrotnie więcej niż standardowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2019 Twierdzicie, że przy prawidłowym cyklu zużycia klocków, tj że zostaje jeszcze odrobinka okładzin przed wymianą macie braki oleju w klamce? Dwa komplety klocków robiłem w M8000 i nie doświadczyłem tegoż. Zalane fabrycznie odpowietrzyłem po skracaniu kabli, potem zalałem na maxa pod korek i nie zgadzam się, że oleju w układzie brakuje. Nie uwierzę, że zostało to zaprojektowane 'na dolewkę' w trakcie zużywania się okładzin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2019 I pewnie nie zostało ale jak ktoś chce zjechać klocki "do metalu" to mu płynu nie wystarczy. W M675 doświadczyłem takich problemów z brakiem oleju, mimo że okładziny jeszcze trochę było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radoslaw85 Napisano 22 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2019 ja ten problem czuje w shimano saint im klocki bardziej zużyte tym czuje "miekkszą klamkę". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2019 1 godzinę temu, skom25 napisał: Dość często widzę na forum porównania rowerów do samochodów. Problem jest taki, że porównuje się wytrzymałość wysokich, sportowych modeli rowerów z wytrzymałością i trwałością przeciętnego samochodu. Problem jest taki, że w takim razie rower który miałby być niezniszczalny i trwały jak przeciętny samochód, ważyłby 20 kg. Według mnie żeby zrobić sensowne porównanie, trzeba porównywać rower sportowy do samochodu/ motocykla sportowego, a wtedy okazuje się że jeden i drugi ma pewne "bolączki", wynikające z specjalistycznego przeznaczenia. Dość często pojawia się opinia że jakim cudem malutkie klocki do roweru, dość często kosztują niewiele mniej niż wielkie klocki do samochodu. Tyle że zamiast porównywać do zwykłych klocków, trzeba zrobić porównanie do identycznej mieszanki przeznaczonej do samochodu. Wtedy okazuje się że takie klocki kosztują kilkukrotnie więcej niż standardowe. Szczerze mówiąc nie czuję tego. Moim zdaniem to jest tak jak z jachtami - silnik Kuboty prosto z budowy albo zwykła lodówka z naklejka "Marine" kosztuje od razu x 3 To samo w branży rowerowej - weźmy oleje do łańcucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2019 Oleje tak, tak samo jak smary ( poza drobnymi wyjątkami). Natomiast w kwestii klocków hamulcowych czy opon już czuć wyraźną różnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2019 Jeżdżę zwyczajowo aż zjadę 1/2 klocków, nigdy nie bawię się w szlifowanie blachy o blachę. Może pod koniec się to zmienia, ale w tym zakresie owo "mięknięcie klamki" jest na poziomie gdzieś między "wydaje mi się" a "chyba tak, a może nie". Czyli w 100% akceptowalne. Ale zgadzam jakiś niuans czuć. Do 1/2 klocków nie układ nie wymaga żadnych uzupełnień oleju, to na pewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2019 Jedyne co mi przychodzi do głowy, to fakt że Saint jest 4 tłoczkowy, a klamka chyba taka jak w Deore XT. Jeżeli pojemność zbiorniczka jest taka sama dla 2 i 4 tłoczkowych zacisków, to być może ten efekt rzeczywiście jest mocniej wyczuwalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radoslaw85 Napisano 22 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2019 wracając: co myslicie o tym: bo nikt na ten temat sie nie wypowiedział? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2019 A co można o tym myśleć? Poradnik jakich miliard, odpowietrzył poprawnie i drobiazgowo. Nie trzeba się pieprzyć z bąbelkami w strzykawce i kapać olejem, bo każdy trzyma ją (a przynajmniej może tak zrobić) tak że tłok jest u góry a wylot na dole więc w strzykawce może być i połowa powietrza... a na koniec trzeba sobie ustawić z powrotem klamkę bliżej... a tak - jak już napisałem odpowietrzył prawidłowo i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.