Viniciuss Napisano 21 Czerwca 2019 Napisano 21 Czerwca 2019 Cześć. Kupuję nowe opony i ograniczyłem wybór do dwóch opcji: - Maxxis Rekon+ 3C MaxxTerra + Rekon+ Dual Compound - Maxxis Rekon+ 3C MaxxTerra + Ikon+ MaxxSpeed Zależy mi na połączeniu dobrej trakcji podczas jazdy w górach po suchych, luźnych kamieniach, kamyczkach i korzeniach (priorytet) i możliwie niskich oporach toczenia. Musi mi się dobrze podjeżdżać po wymienionej nawierzchni. Fajnie by było gdyby zestaw dawał też radę na asfalcie. Która opcja lepsza, pierwsza czy druga?
Dokumosa Napisano 21 Czerwca 2019 Napisano 21 Czerwca 2019 Niskie opory toczenia, gumy plusowe i jeszcze asfalt to wykluczające się kwestie. W teren o jakim piszesz rekon'y p+t tyle tylko, że na luźnych małych kamyczkach może nimi rzucać spod opon i rower może być podatny na uślizg tyłu ale niewielki i szybko kontrolowalny. Ikon + na tyle byłby lepszy gdybyś miał ubite podłoże, raczej bez kamieni. Poza tym opona wygląda.tak, że koszmary nocne murowane.
Viniciuss Napisano 21 Czerwca 2019 Autor Napisano 21 Czerwca 2019 Inna opona Maxxis lepiej się sprawdzi na tych kamyczkach? https://www.maxxis.com/tires/bicycle/mountain?typeId=135&styleId=all
Dokumosa Napisano 21 Czerwca 2019 Napisano 21 Czerwca 2019 Taki żwirek to nawet na slicku obskoczysz tylko co z tego jak będziesz miał ślizg na każdym wilgotnym korzeniu czy kamieniu a na podjeździe stracisz przyczepność.
Viniciuss Napisano 21 Czerwca 2019 Autor Napisano 21 Czerwca 2019 To jaki jest dla Ciebie najlepszy setup bazując na plusowych oponach Maxxis?
Dokumosa Napisano 21 Czerwca 2019 Napisano 21 Czerwca 2019 Na moje.sciezki po Sudetach, zero asfaltu, sporo luźnych większych kamieni, często wilgotne korzenie rekony albo od konkurencji nobby nick"i. Z tym, że raczej 2,6" wolę niż 2,8. Plusowych jest nadal jak na lekarstwo.
TjakTomek Napisano 21 Czerwca 2019 Napisano 21 Czerwca 2019 Ikon+ z tego co wyczytałem to niespecjalnie udana opona do czegoś więcej niż xc. Jest spory wybór plusów w ofercie Maxxis. W USA popularne plusowe zestawy to DHF z DHR II (przyczepność ponoć nie do pobicia ale stawiają duże opory), DHF z HR II (też dobrze, opory toczenia zbliżone), DHF z Rekonem, Rekon z Rekonem. W zimie będę kupował opony na przyszły sezon i rozważam dwie ostatnie opcje.
Dokumosa Napisano 21 Czerwca 2019 Napisano 21 Czerwca 2019 DHRy to już gumy do ciężkiego enduro/DH. Z pierwszego posta wnoszę, że tu przeciętne gumy trail/am będą aż za dobre.
TjakTomek Napisano 22 Czerwca 2019 Napisano 22 Czerwca 2019 Też tak myślę. Przypadkiem trafiłem na fajną ofertę i zakup opon na przyszły sezon mam już z głowy. Warto nie kupować na ostatnią chwilę, tylko poszukać zawczasu.
kalcytek Napisano 28 Czerwca 2019 Napisano 28 Czerwca 2019 A czy wchodzą inne oponki w grę czy tylko te dwie?
Viniciuss Napisano 21 Sierpnia 2019 Autor Napisano 21 Sierpnia 2019 @kalcytek Które są jeszcze godne uwagi?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.