Skocz do zawartości

[Rock shox 30 gold tk] zmiana skoku ze 120mm na 100mm


Bartoszj86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chcialbym zmniejszyć skok amortyzatora RS Gold 30 tk solo air.

Zapewne trzeba tak jak w rebie zmienic sprezyne powietrzna (Air shaft) na przeznaczona do 100mm. Czy bede potrzebowal takze dolozyc jakies tokeny ?

Czy sprezyny powietrzne do wersji 30 gold tk beda te same co do reby ? Jezeli nie to gdzie moge kupic dedykowana do 30 gold ? Szukalem w google i nic nie znalazlem...

Czy jezeli nie znajde sprezyny do tego amorka, mogę po prostu skrócić o 2 cm sprężynę oryginalną ? Nie bede w tym amortyzatorze wracal do 120mm.

 

Pozdrawiam, Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dzięki za odpowiedz.

To jest gówienko, wiem. Ale praktycznie juz wydałem sporo na części ostatnim czasem, a tego kupilem nowego praktycznie za 500 zł i dopóki nie uzbieram teraz na sida albo rebe to trochę tym się pobawię. Chyba aż tak strasznie zły nie jest ? Czy może się mylę i to totalny chłam ? Jeszcze nie zamontowany więc samemu ciężko ocenić :)

Dla mnie to na plus, ze mogę regulować podkładkami w tym amorku długość skoku :)

 

Pozdrawiam, Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reba to żaden cud świata, zwykły widelec z kapkę lepszym tłumikiem. Często nie ma co kombinować - osobiście zmieniłem Recona RL na Rebe i jakie są efekty? Jest lżej, głównie w portfelu, mam czarne lagi... A no i suma sumarum uzyskałem również odrobinę gorsza pracę :-) i tyle by tego było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sabarolus zamienił stryjek siekierkę na kijek. Prawda taka, że oczekiwania bywają strasznie wybujałe, ludzie za "oszczędności życia" kupją SIDa z chargerem 2, owszem na lewo i prawo gadają jakie to zaje...e ale w serwisie zwykle to samo - panie spodziewałem się, że z takim widelcem to będę się czuł jak na latającym dywanie, że różnicy nie ma itd.  Dlatego zawsze powtarzam, że lepsze jest wrogiem dobrego - jak nic nie przeszkadza to nie wydawać kasy na upgrade'y, które poza lasem nie wniosą rzeczywistej wartości dodanej. Nawet te 300g różnicy - każdy się podnieca, odczuwa co setny a rzeczywiście skorzysta co tysięczny.

@radko10 to jest dosyć indywidualna sprawa. Jednemu starczy 80 a inny będzie wolał 120. Zależy od stylu jazdy. Trzeba mieć też na uwadze, że w obrębie tego samego modelu widła mniejszy skok to zawsze krótszy widelec więc i zmienia się geometria.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Bartoszj86 napisał:

Chyba aż tak strasznie zły nie jest ? Czy może się mylę i to totalny chłam ?

Miałem kiedyś wersję TK z 2016r i była naprawdę spoko jak na sprężynówkę. Ważę sporo i nawet pracowało to zadowalająco, ale jak teraz znajomy kupił rower z takim samym modelem tylko z tego roku to nabrałem podejrzeń. Praca jakby bardziej tępa, anoda taka trochę inna, jakby bardziej srebrna, podchodząca pod tanie suntoury. No i w nowych instrukcjach podobno już nie ma nic o wlewaniu oleju do dolnych lag. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jeszcze jedno pytanie co do serwisu tego amortyzatora. Jest to gold 30 z 2016 roku, i zgodnie ze specyfikacja srama, do sprężyny powietrznej ma być wlane 5ml oleju 5wt. I 10 ml oleju 15wt od dołu. W specyfikacji na 2020 rok ma być 2ml oleju 5wt i smar sram butter albo pm600, a od dołu 15 ml oleju 15wt.

 

Zmieniają sie te zalecenia z roku na rok, ale w manualu sprężyna wygląda identycznie i nie ma żadnych zmian.

 

Czy nowsze zalecenia są lepsze ? Skąd one wynikają ? Co najśmieszniejsze w 2016 i 2017 jest sam olej do sprężyny w 2018 jest sam smar w ogole bez oleju w 2019 znowu sam olej i w 2020 smar i 2ml oleju. Można zgłupieć i nie wiem już sam jak w końcu zrobić.

 

Tłumik wymieniam z TK na MC bo akurat jest w wyprzedaży do golda 30 za 6,99 euro na Niemieckiej stronie bike component. Mam nadzieje, że również będzie pasował bez problemów, czekam na przesyłkę.

 

Pozdrawiam, Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rób zgodnie z instrukcją od twojego rocznika. W tych nowych mam wrażenie, że oszczędności wpływają negatywnie na jakość, a zmiany z roku na rok w instrukcjach są niczym innym jak odpowiedzią na ilość zwrotów w ramach gwarancji. Widocznie 2019r nie był specjalnie opłacalny dla producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dzieki wielkie za odpowiedz. Wleje więc po prostu do sprężyny 5ml oleju 5wt bez żadnego smaru.

 

Z drugiej strony, z czystej ciekawości, lepiej uszczelnia i smaruje olej czy smar ? We wszystkich wyzszych modelach z nowszych rocznikow sram praktycznie zaleca tylko smarowanie pm600 albo sram butter bez oleju.

Ciekawi mnie po prostu ta tendencja.

 

Pozdrawiam, Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

No właśnie moim problemem jest, że wszystko za bardzo analizuje i chce poznać zasade działania zanim coś zrobie. Łopatologiczne wlanie oleju bez wiedzy dlaczego akurat olej to niestety nie ja. Czasem to wada, czasem zaleta.

 

Wyczytalem ze przy Rebie z nowszych rocznikow np. musi być smar przez konstrukcje sprężyny powietrznej gdyż olej jest za rzadki i by spłynąl. Konstrukcja mojego golda dopuszcza olej bez problemów konstrukcyjnych więc będzie tak jak napisał Dokumosa lepszy z tego względu, że się mniej klei i to dla mnie wystarczające w tym momencie.

 

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.

Bartek

Edytowane przez Bartoszj86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reba/sid ma przetokę zrobioną w cylindrze tak że w wyjściowej pozycji tłoka połączone są komory pozytywna i negatywna. Z tego względu olej przelałby się przez tą przetokę do komory negatynej. W nizszych modelach jest to zrobione inaczej i nie ma możliwości przedostania sie oleju do komory negatywnej. Dziwne, że w nowszych zalecają smar pm600 jednocześnie w wyższych modelach zastępując pm600 i sram butter nowym, lepszym DynamicSeal. Może mają duży zapas pm600 na magazynach ;)

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jakby ktos byl zainteresowany czesciami do 30 gold:

 

Sprezyna nowa kompletna B-Ware kosz 9,99 euro czyli 40 zl

https://www.ebay.de/itm/B-WARE-RockShox-Feder-Interna-Links-Solo-Air-Fahrrad-Radsport-Zubeh-r-D-mpfer/273526983818?pageci=b4abc4fe-8153-4ec3-8ac3-cb32be1f7043&epid=1251188043#vi__app-cvip-panel

 

Tlumik mc gold 30 na manetke 6.99 euro czyli jakies 28 zl

https://www.bike-components.de/de/RockShox/Druckstufe-Motion-Control-fuer-30-Gold-RL-A1-OneLoc-Remote-p70704/

 

Pozdrawiam, Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie do wymiany mialem uszczelke na srubce i porysowana lekko od klucza zakretka. Sama zakretka jest normalnie drozsza niz tutaj cala sprezyna z uszczelkami nowymi i nowa srubka z uszczelka. 

Tlumik normalnie zostawil bym turnkey, ale za 6.99 euro jak moge miec motion control, no to tez wymienie, zamiast wymieniac na turnkeyu uszczelki.

Pozdrawiam, Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...