Skocz do zawartości

[power] Ile da jazda miejska?

mewes

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

W kwestiach zdrowotnych, kondycyjnych - w sensie jak to wypracowac - jestem zielony. Po prostu daje po garach i tyle, nie zastanawiajac sie czy sie spale, czy tetno odpowiednie itd. Mimo wszytsko licze na to ze moja wytrzymalosc i sila zwieksza sie z czasem.

Ale do rzeczy - kupilem sobie rower szosowy zeby przemieszczac sie nim po miescie, dojezdzac na wydzial i generalnie nie tlamsic sie w smierdzacych autobusach...Jestem ciekaw czy spokojna jazda po ok 100km tygodniowo odbije sie w jakis bardzo pozytywny sposob na moim organizmie?

Z gory dzieki i pozdrawiam.

100 km/tydzień to troche mało , jeżeli będziesz jeździł 5 dni w tygodniu to daje 20 km/dzień.

Znacząco to chyba nie podniesie tobie wytrzymałości.

Dużo też zależy od trasy i jak będziesz jeździł, jeżeli tylko po ścieżkach rowerowych to też niewiele da bo po nich nie da się szybko jeździć.

W mieście przeszkadzające jest też ciągle się zatrzymaywanie na światłach itp.

Na pewno codzienna jazda przyzwyczai nogi do roweru i do codziennego pedałowania a to się przydaje.

100 km tygodniowo= 20 km dziennie.Reasumując nie budując kondycji zawodowca,w definicji zdrowego trybu zycia sie miescisz. Ogólnie ruch to zdrowie-kazdy to wie- Twoja jazda to głownie,dotlenienie,wzmocnienie miesnia serca,pleców,nóg,podniesienie ogólnej kondycji,lepszego samopoczucia,zdrowia.Z rozsadnym doborem intensywnosci - same plusy.

Ogólnie rzecz biorąc trwanie w takim stanie powinno trwac jak najdłuzej=to moje mazenie=

Zapobiegniemy w przyszłosci chorobom wieńcowym-zawałom,nadcisnieniu,miażdżycy.