Skocz do zawartości

[dętka] Kleić czy nie?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzisiaj złapałem kapcia - nic nadzwyczajnego, wymieniłem zapasową gumę i pojechałem dalej. Po dojechaniu do chałupy napompowałem dziurawą dętkę i: Dziura jest od wewnętrznej strony. około 3mm długa jakby przeciął wąskim nożem na linii klejenia. Powietrze zeszło mi po długim i uciążliwym kawałku bruku.

Tak się zastanawiam od czego to. Czy za mocno nabijam gumy - ważę więcej niż przeciętny cyklista (a pewnie dwóch niskich i chudych razem wzięte) to pakuję pod górną wartość (około jednego bara mniej niż zaleca producent)? Czy to nypel mi zrobił kuku - ale z tego co pamiętam przy wymianie gumy nie widziałem niczego wystającego z koła? Czy to wina taniej opony która była razem z rowerem (poprzednia użytkowniczka raczej nie zdążyła wymienić opony i na niej są oznakowania authora)?

Próbować ją kleić czy mi może pruć się dalej na klejeniu?

Napisano

No ja wiem :D po prostu zastanawiam się co było przyczyną bo jeszcze nigdy tak nie złapałem kapcia. Kiedyś przydarzyła mi się "śmieszna" historia z prowadzeniem bajka 10km do chałupy a po oględzinach się okazało , że mi się wentyl samochodowy "odkręcił"...

  • Mod Team
Napisano
Godzinę temu, Danuel napisał:

Próbować ją kleić czy mi może pruć się dalej na klejeniu?

Jeżeli pęknięcie jest na linii łączenia to może być wada dętki. Zdarzyło mi się 3 takie dętki reklamować.

Kleić warto co by nie było kilka nominałów w kieszeni. Dobrze przyklejona łatka jest szczelna.

Swego czasu na forum był ranking kto jeździ na dętce z większą ilością łatek.

Napisano

Nie no dęta chyba dobrana jest ok - bo tak jak mówię raczej oryginalna od authora co przyszła z rowerem a kobitka od której go kupiłem nawet 200km nie zrobiła. Raczej nie będę jej kleił - jeśli to rozejście na szwie. Ale chyba jutro ściągnę koło i przyjże się nyplom, taśma leżała na swoim miejscu.

Napisano

Co do przyczyn uszkodzenia dętki od wewnątrz - wspomniana już wada fabryczna; pęknięta / podwinięta opaska na obręczy; zadzior po wierceniu otworu na nypel; luźne "ciało obce" wewnątrz opony...itd. :P Przed włożeniem nowej/załatanej warto to sprawdzić, żeby za chwilę nie robić tego ponownie. 

Napisano

Oponę wymacałem dokładnie ale nie wpadłem na to, żeby obręcz przejrzeć. Do chałupy 15 zrobiłem na nowej dętce więc jakiejś tragedii wewnątrz chyba nie ma... chyba.

Napisano

Sprawdź opaskę - czasem jak jest minimalnie za wąska albo nieco luźna to dętka lubi się pod nią wcisnąć i pęknąć. I można tak jeździć i jeździć a przy jakimś dobiciu, albo jak nieco wzrośnie ciśnienie w dętce podczas upałów strzeli. 

A kleić zawsze warto jak dziura nie jest kto wie jak duża. Łatki TipTop są całkiem przyzwoite. 

Napisano

Jak na łączeniu to najzwyczajniej w świecie się rozlazła. Mozna kleić dająć dluższą łatę żeby przykryła dziurę + 3 cm z każdej strony. Swego czasu conti light tak się rozłaziły.

Napisano

To w sumie podrążę dalej temat. Dętyl  który był założony to 700x35/43c na kole 700x42c (42-622). Tak się zastanawiam czy brać takie same dętki czy lepiej większe? Z tego co pamiętam to ktoś mi tam kiedyś opowiadał, że większa dętka jest pewniejsza.

Napisano

Koło wymacane - nie ma zadziorów ani nypli na wierzchu. Stara dętka poszła na opaskę do nowego koła mojego dziadkowego Diamanta.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...