pdz Napisano 14 Czerwca 2019 Napisano 14 Czerwca 2019 Przymierzam się do zakupu pierwszej szosy , w tym albo na przyszły sezon. Mam dylemat pomiędzy endurace a race , co polecicie ? Jeżdżę od kilkunastu lat na mtb, od 3 lat mam fat'a , na poważnej szosie jeździłem tylko podczas testów Trek - endurace, raptem ze 20 km - było fajnie, wygodnie, szybko ale to zbyt krótko aby zdecydować i brak porównania do typowej szosy. Wybrałem ramę karbonową, osprzęt 105, hamulce tradycyjne, szosa czasami do pracy, do pojeżdżenia po Mazowszu, czasami coś w górach. Co polecicie , czym się kierować przy wyborze - budżet tak do 8.000 , jeżeli coś fajnego to max. 10.000.
Chociemir Napisano 14 Czerwca 2019 Napisano 14 Czerwca 2019 Jeśli na "przyszly sezon" to nie ma sensu zastanawiać się teraz - będą nowe kolekcje.
Gość Napisano 14 Czerwca 2019 Napisano 14 Czerwca 2019 Ja bym brał geometrię wyścigową. Jeździłem na Endurance, teraz mam sportową i uważam że właśnie taka powinna być szosa.
Chociemir Napisano 15 Czerwca 2019 Napisano 15 Czerwca 2019 Czy dobrze kojarzę, że wcześniej miałeś rower o dwa rozmiary za duży? Bo jeśli tak, to porównianie będzie mocno zniekształcone...
Gość Napisano 15 Czerwca 2019 Napisano 15 Czerwca 2019 Tak, ale miałem okazję też pojeździć na prawidłowym rozmiarze. Niedużo bo niedużo, ale jednak. Na szosie wyjątkowo mocno czuć kąt pochylenia ciała. Jak weźmiemy długą główkę i do tego na ogół kilka podkładek, to okazuje się że pozycja jest bardzo wyprostowana. Raz że powoduje to duży opór powietrza, dwa że rower prowadzi się jakoś dziwnie, dla mnie niestabilnie. No chyba że autor ma zamiar spokojnie kręcić robiąc sobie wycieczki, wtedy może rzeczywiście nie ma sensu brać geometrii sportowej. W innym przypadku ja bym brał coś nastawionego na sport. Ciało dość szybko się przyzwyczai do nowej pozycji. Kolega też kupił Endurance, bo wygodniejsze. Z tego co pamiętam to przejeździł chyba niecały sezon i stwierdził że mógł brać race.
huskarl Napisano 15 Czerwca 2019 Napisano 15 Czerwca 2019 W zasadzie kolarki endurance można przerobić na sport właśnie przez wyjęcie podkładek spod mostka, ewentualnie założenie dłuższego o centymetr czy dwa mostka z lekkim skosem w dół. Cała różnica jest głownie w długości główki ramy. W endurance jest o jakieś 2-4cm większa przez co kierownica jest o te 2-4cm wyżej a przez skos widelca o 1-2 cm przesunięta do rowerzysty, czyli ma mniejszy Reach. Możesz sobie porównać geometrie rowerów jednej marki. Trzeba tylko uważać, by rower miał możliwość modyfikacji wysokości i wymiany mostka, bo niektóre mają mostki zespolone z kierownicą i sterami i nie da się nic zmienić.
Chociemir Napisano 15 Czerwca 2019 Napisano 15 Czerwca 2019 Trochę szosówek już przerobiłem: miałem z geometrią "wyścigową", teraz mam endurance i jestem bardzo zadowolony. Przy częstych dystansach ponad 200 km, nieco mniej pochylona pozycja się sprawdza.
nossy Napisano 15 Czerwca 2019 Napisano 15 Czerwca 2019 przy tej kwocie to kierowałbym się raczej odczuciami na danym rowerze bo wszystko będzie podobnej jakości. Obecne geo race nie są już tak agresywne jak kiedyś. Wsiadaj, przymierzaj, testuj, bierz to co Tobie najlepiej leży. 105 jest oki, wielkiej różnicy z ultegrą nie ma. Jedna mała uwaga. Ja 2 lata nie zdecydowałem się na zakup szosy na tarczach, ze względu na dość masywne i dziwne manetki. Teraz technologia nieco bardziej dopracowana i chyba brałbym szosę na tarczach i taką z możliwością zamontowania opon o szer.28 co wcale nie jest takie oczywiste. Odpuść jakieś tam aero. Emondy, Scultury, Tcry, coś ze Scotta będzie oki. A może Domane Tobie przypasuje. W mieście i na płaskich średnich asfaltach sprawdzi się dobrze, ale w górach na pewno gorzej niż np.: Emonda.
pdz Napisano 15 Czerwca 2019 Autor Napisano 15 Czerwca 2019 Rozmawiałem z kilkoma osobami i chyba jednak bliżej mi do Endurace. Biorę pod uwagę Canyon Endurace , Scott Addict, na Treku Domane jeździłem na testach ale cena jest wyższa niż u konkurentów. Póki co to wysłałem zapytanie o dostępność rowerów.
pdz Napisano 16 Czerwca 2019 Autor Napisano 16 Czerwca 2019 11 godzin temu, pdz napisał: Rozmawiałem z kilkoma osobami i chyba jednak bliżej mi do Endurace. Biorę pod uwagę Canyon Endurace , Scott Addict, na Treku Domane jeździłem na testach ale cena jest wyższa niż u konkurentów. Póki co to wysłałem zapytanie o dostępność rowerów. Co polecicie oprócz 2 w/w firm do max. 10.000 z Endurace ?
Chociemir Napisano 16 Czerwca 2019 Napisano 16 Czerwca 2019 Patrząc wyłącznie na cenę to Scott Addict 10 Disc chyba nie ma konkurencji. Natomiast zdecydowanie warto zainteresować się geometrią bo to jeden z najistotniejszych aspektów. Sam przymierzałem się kiedyś do Scotta i zupełnie nie mogłem się dopasować: rozmiar 56 był za duży, 54 za mały. I jeszcze jedna sugestia: kupując nowy rower w nie najmniejszym budżecie warto jednak pomyśleć o hamulcach tarczowych.
pdz Napisano 17 Czerwca 2019 Autor Napisano 17 Czerwca 2019 Jak sobie zerkam na Scott, Canyon, Merida, Giant to ceny są podobne i nie chodzi o to aby zaoszczędzić kilka stówek kosztem czegoś istotnego. Jeździłem na Domane i fajnie się prowadził, podobał mi się ale cena Treka mocno odbiega od pozostałych firm. Czekam na odpowiedzi ze sklepów, ewentualną możliwość przymiarki, Canyon niby nie ma tej opcji ale jest możliwość zwrotu.
Gość Napisano 17 Czerwca 2019 Napisano 17 Czerwca 2019 W dniu 15.06.2019 o 11:00, huskarl napisał: W zasadzie kolarki endurance można przerobić na sport właśnie przez wyjęcie podkładek spod mostka, Tylko że kolarki Endurance bez podkładek, maja tak wysoką główkę ramy, jak szosówki Race z podkładkami... wiec nie jest to dokaldnie to samo, w Race zawsze mozna miec kokpit nizej. Innymi słowy, przerobienie Endurance na Race konczy sie w miejscu gdzie pojawia się czyste Race, ale rower w wersji race moze byc jescze bardziej Race po wywaleniu podkladek. ;-) a tego w Endurance nie da sie juz zrobic. Tu dokladnie widac o co chodzi, super fura od Edka, w obu wersjach., D - wysokośc głowki. C - TTe.
Chociemir Napisano 17 Czerwca 2019 Napisano 17 Czerwca 2019 Są i takie rowery endurance, gdzie róznica w wysokości główki ramy w stosunku do "wyścigówek" jest niewielka: np. między Canyonem Endurace, a Ultimate wynosi 1 cm.
paulsen Napisano 17 Czerwca 2019 Napisano 17 Czerwca 2019 Mamy taki uniwersalny model, który łączy sportowe zacięcie, komfort, aerodynamikę i jest jednocześnie lekki. Wersja na 105 tce z możliwością konfiguracji tj wyboru ile podkładek ma być pod mostkiem, jakie mają być przełożenia itd kosztuje 2100 euro https://www.rosebikes.pl/rose-x-lite-four-105-2674412 plus wysyłka
Gość Napisano 18 Czerwca 2019 Napisano 18 Czerwca 2019 11 godzin temu, Chociemir napisał: Są i takie rowery endurance, gdzie róznica w wysokości główki ramy w stosunku do "wyścigówek" jest niewielka: np. między Canyonem Endurace, a Ultimate wynosi 1 cm. Czyli Ani to Endurance w 100% ani Race
huskarl Napisano 18 Czerwca 2019 Napisano 18 Czerwca 2019 Mi właśnie przyjechał Canyon Endurace w rozmiarze XL (mam 189cm). Na razie siedzi się i jedzie bardzo dobrze, ale zrobiłem dopiero pare km. Na pewno lepiej niż na moim Norco 57cm który był niby typu endurance ale chyba za mały.
huskarl Napisano 18 Czerwca 2019 Napisano 18 Czerwca 2019 CF 8.0, bo był dostępny od reki. Chciałem 7.0 ale byłby dostepny dopiero we wrześniu.
pdz Napisano 19 Czerwca 2019 Autor Napisano 19 Czerwca 2019 Wrzuć fotkę , ciekawy jestem jak wygląda na żywca.
TheJW Napisano 19 Czerwca 2019 Napisano 19 Czerwca 2019 2 godziny temu, pdz napisał: Wrzuć fotkę , ciekawy jestem jak wygląda na żywca. Hehe... :D
huskarl Napisano 19 Czerwca 2019 Napisano 19 Czerwca 2019 Na razie jakiejś sesji zdjęciowej mu nie robiłem. Mam zdjęcie z biura gdy go już złożyłem. Szczerze powiem, że piękny to on nie jest. Rozmiar XL zawsze psuje proporcje a do tego brak malowania sprawia, że wygląda jak jakiś prototyp. Ale nic tam, ważne by był wygodny i jeździł.
pdz Napisano 19 Czerwca 2019 Autor Napisano 19 Czerwca 2019 Tak się zastanawiam, czy brać od ręki ten rower, droższy bo Ultegra i w czerni, czy poczekać na 105 w czerwieni. Biorę jeszcze pod uwagę Scott Addict , Giant Defy 2 Advanced , Merida Scultura 4000, cenowo podobne. Biorę jeszcze pod uwagę Trek Domane SL5 ale tylko w przypadku sensownego rabatu. Co jeszcze polecicie ?
Chociemir Napisano 19 Czerwca 2019 Napisano 19 Czerwca 2019 Rower ma być z hamulcami tarczowymi czy obręczowymi?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.