TjakTomek Napisano 13 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Cześć. Luźny temat. Pytanie zawarte w tytule wątku. Zdecydowałem, że zostawiam sobie obecny rower, ciekawy jestem w co opłaca się inwestować. Wiadomo, że jeżeli w nowym rowerze coś niedomaga, bo producent poszedł po linii oporu np. z hamulcami to wymienia się je na lepsze. Często nachodzi nas ochota na grubsze zmiany. Co faktycznie przynosi realne, odczuwalne korzyści, a co jest po prostu fanaberią? Jakie są Wasze opinie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Zakładając, że rower nie ma grubych ograniczeń (np. zła geometria, konfiguracja napędu, niebezpieczne hamulce) to największe korzyści daje wymiana amortyzatora i kół z oponami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 13 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Opony i amortyzator tak jak wyzej napisane sam zmieniłem róznica jest bardzo duża. Hamulce dobre to podstawa bezpieczeństwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TjakTomek Napisano 13 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Załóżmy dla uproszczenia, że jest to rower ze średniej półki, z przyzwoitą geometrią i przede wszystkim nie jest niebezpieczny dla użytkownika. Jest on wszechstronnie używany (góry, lasy,asfalt), a jego właściciel nie startuje w żadnych zawodach, lubi po prostu maksymalizować przyjemność z jazdy stąd pomysł na zmiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 W takim razie trzeba zastanowić się czego tak naprawdę oczekujesz po ew. zmianach. Nie ma złotego środka, który po prostu zwiększy przyjemność z jazdy. Ma być lepiej w ciężkim terenie a może na asfalcie? Ma być szybciej czy większa przyczepność? Amortyzacja ma tłumić liście czy raczej być dostosowana do jazdy po skałach? Itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zajonc Napisano 13 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Oprócz tego co napisali wyżej to wymiana kierownicy pod pasującą do siebie szerokość i gięcie, wygodne gripy, zmiana kasety na większy zakres jeśli jest za twardo, siodło jeśli uwiera w tyłek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 13 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 48 minut temu, TjakTomek napisał: Załóżmy dla uproszczenia, że jest to rower ze średniej półki, z przyzwoitą geometrią i przede wszystkim nie jest niebezpieczny dla użytkownika. Jest on wszechstronnie używany (góry, lasy,asfalt), a jego właściciel nie startuje w żadnych zawodach, lubi po prostu maksymalizować przyjemność z jazdy stąd pomysł na zmiany. Brzmi jak Roscoe może warto kupić drugi komplet kół i zamiast 27,5+ dać mu lekkie koła 29, będzie lżej i szybciej w lekkim terenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TjakTomek Napisano 13 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 17 minut temu, Dokumosa napisał: W takim razie trzeba zastanowić się czego tak naprawdę oczekujesz po ew. zmianach. Nie ma złotego środka, który po prostu zwiększy przyjemność z jazdy. Ma być lepiej w ciężkim terenie a może na asfalcie? Ma być szybciej czy większa przyczepność? Amortyzacja ma tłumić liście czy raczej być dostosowana do jazdy po skałach? Itd... Będę wiedział pod koniec sezonu. Na pewno amortyzator jest do wymiany bo nie mogę go ustawić pod siebie. Czy wymiana obręczy ma sens w rowerze z ciężkimi, plusowymi oponami? Co do opon to kolejne będą dużo lepsze od fabrycznych, niekoniecznie o wiele lżejsze. 10 minut temu, zajonc napisał: Oprócz tego co napisali wyżej to wymiana kierownicy pod pasującą do siebie szerokość i gięcie, wygodne gripy, zmiana kasety na większy zakres jeśli jest za twardo, siodło jeśli uwiera w tyłek Właśnie jestem w trakcie zmiany napędu z 1x10 na 2x10. Siodełko wymieniłem tydzień po zakupie. Kierownica jest wygodna przynajmniej tak mi się wydaje nie mając porównania. Teraz, erzurum napisał: Brzmi jak Roscoe może warto kupić drugi komplet kół i zamiast 27,5+ dać mu lekkie koła 29, będzie lżej i szybciej w lekkim terenie. To jest Roscoe. Uwielbiam opony 27,5+ bo dają mi swobodę, wszędzie sobie radzą. Tam gdzie nie dam rady przejechać czy zjechać/podjechać to wina braku mojego doświadczenia czy siły a nie roweru. Geometria ramy jest według mnie świetna i jest rozmiarowo dobrze dobrana. Fajny rower! Na tyle dobry, że rozpatruję https://www.trekbikes.com/au/en_AU/bikes/mountain-bikes/trail-mountain-bikes/roscoe/roscoe-8-womens/p/28493/?colorCode=purple gdyby okazało się, że przesiadka ma większy sens niż tuning. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blueforce Napisano 13 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Dopasowaniu roweru pod siebie( gripy, pedały, ustawienie wysokości, przesunięcia, pochylenia siodełka, wysokości kierownicy, ustawienia klamek i manetek, ciśnienia w oponach, preloadu, tłumienia kompresji i odbicia amortyzatorów), upewnieniu się że wszystkie mechanizmy poprawnie ustawione, i wymienionych już nowych kół/ amortyzatorów, to przejście na tubeless, odpowiedni rodzaj klocków hamulcowych, odpowiedni wybór smaru do łańcucha, nowy typ manetek{- musisz popróbować i wiedzieć co chcesz - instant release czy dwustopniowy system, twarde czy miękkie działanie, sposoby redukcji linki ( pchnięcie/pociągnięcie), czy może obrotowe manetki sram}, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 13 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Schudnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 A ten trek ma opcję montażu przedniej przerzutki? Jeśli masz w nim RS 35 Gold i nie możesz go ustawić pod siebie to analogicznie będziesz się męczył z każdym innym. To amortyzator do rypanki i żeby to np. zmiękczyć trzeba dołożyć tokenów i obniżyć ciśnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blueforce Napisano 13 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Pamiętaj głównym celem amortyzatora przedniego( w rowerze typu trail tym bardziej) jest utrzymanie kontaktu opony z nawierzchnią, a nie komfort, jazdy, więc ustawianie go pod komfort może nie być optymalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TjakTomek Napisano 13 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 1 minutę temu, Blueforce napisał: Dopasowaniu roweru pod siebie( gripy, pedały, ustawienie wysokości, przesunięcia, pochylenia siodełka, wysokości kierownicy, ustawienia klamek i manetek, ciśnienia w oponach, preloadu, tłumienia kompresji i odbicia amortyzatorów), upewnieniu się że wszystkie mechanizmy poprawnie ustawione, i wymienionych już nowych kół/ amortyzatorów, to przejście na tubeless, odpowiedni rodzaj klocków hamulcowych, odpowiedni wybór smaru do łańcucha, nowy typ manetek{- musisz popróbować i wiedzieć co chcesz - instant release czy dwustopniowy system, twarde czy miękkie działanie, sposoby redukcji linki ( pchnięcie/pociągnięcie), czy może obrotowe manetki sram}, Tubeless było na dzień dobry. Do optymalnego ciśnienia dla tych opon co mam doszedłem metodą prób i błędów i są to okolice 12 psi przód 14 tył. Aż taki drobiazgowy nie jestem, żeby interesować się wszystkim co wymieniłeś. Przerzutka jak dla mnie działa bardzo dobrze, choć ponownie: nie mam porównania. Teraz, SoloTM napisał: Schudnąć. Jestem szczupły. Teraz, Dokumosa napisał: A ten trek ma opcję montażu przedniej przerzutki? Jeśli masz w nim RS 35 Gold i nie możesz go ustawić pod siebie to analogicznie będziesz się męczył z każdym innym. To amortyzator do rypanki i żeby to np. zmiękczyć trzeba dołożyć tokenów i obniżyć ciśnienie. Ma. RS 35 Gold jest w modelu 8 na 2020. Ja mam 7 2019 czyli amortyzator sprężynowy RS Judy. Teraz, Blueforce napisał: Pamiętaj głównym celem amortyzatora przedniego( w rowerze typu trail tym bardziej) jest utrzymanie kontaktu opony z nawierzchnią, a nie komfort, jazdy, więc ustawianie go pod komfort może nie być optymalne. Zapamiętam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Nie mniej jednak jeśli to boost i nie ma mocowania DM do przerzutki przedniej to bez rzeźbienia nie zamontujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TjakTomek Napisano 13 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Przerzutka M6020 e-type pasuje. Inny forumowicz zamontował, Trekowski suport potwierdził. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Czyli jest mocowanie do przerzutki w ramie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TjakTomek Napisano 13 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Jest tam mocowanie ale chyba do napinacza łańcucha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2019 Lekkie koła i lekkie opony zalane mlekiem, zwłaszcza w wersji 27,5+, potrafią zrobić naprawdę dużą różnicę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2019 To mocwanie właśnie pod e-typowe przerzutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TjakTomek Napisano 15 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2019 Podsumowując oprócz spraw oczywistych jak hamulce i dobre opony to amortyzator i koła - w tej kolejności? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 15 Czerwca 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2019 W dniu 13.06.2019 o 16:04, TjakTomek napisał: Fajny rower! Na tyle dobry, że rozpatruję https://www.trekbikes.com/au/en_AU/bikes/mountain-bikes/trail-mountain-bikes/roscoe/roscoe-8-womens/p/28493/?colorCode=purple gdyby okazało się, że przesiadka ma większy sens niż tuning. Ten z linka to dziewczyński jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TjakTomek Napisano 15 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2019 W niczym to nie przeszkadza a zawsze miałem słabość do fioletu na autach, motocyklach itd. Różnica w stosunku do męskiej wersji to kobiece siodełko (mam swoje) i węższa o 30mm kierownica (mam drobny kościec). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maklakiewicz Napisano 15 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2019 A to nie jest tak, że damskie mają inną geometrię? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 15 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2019 @maklakiewicz często tak jest, że są różnice w geo (długość ramy, wysokość górnej rurki, etc.). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TjakTomek Napisano 15 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2019 Rozmiar M różni się tylko tym co wymieniłem, no i kolorem. Ciekawy jestem ceny, w modelach 2020 nie będzie 9tki, 8ka to tak jak 9 2018, 7mka jak 8 2019. Prawdopodobnie może być do 1000zł drożej wyceniony. Na 5999zł. Godny uwagi jest tylko amortyzator RockShox 35 Gold - choć też nie zaszaleli. Hamulce i napęd i tak bym wymienił na te które sobie upatrzyłem. Na dobrą sprawę chyba lepiej inwestować w Roscoe 7 2019. Musiałbym do tej podmianki dopłacić około 2500zł i bujać się ze sprzedażą napędu z nowego roweru a może i z samym aktualnym rowerem jeśli salon nie przyjmie w rozliczeniu. Fakt rower będzie nowy i ładny, nowe opony itd ale za 2500 to można mieć zaisty amortyzator! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.